Announcement

Collapse
No announcement yet.

kvalitet på lydformater?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det strekker seg mot latterlig dette her, hører man forskjell på mp3 med en bitrate på 320 og cd sitter du ikke å nyter musikken, men da sitter du å hører etter forskjeller. Og tar jeg på meg lytte lua kan jeg høre forskjell på cder også.
    Jeg ville nok ikke anbefalt deg å ha klasisk på mp3 da denne musikken er utrolig vanskelig å komprimere uten å merke forskjeller. Men på stort sett alt annet fungerer det ganske så tilfredstillende.
    Er jo selfølgelig album du vil ha ordentlig lyd fra og da kjøper du cden, men et medie som mp3 fungerer fint for de som hører på musikken og ikke på lydkvaliteten. Spessielt i en bil med flere ting enn medie som lager musikken som ødelegger lyd kvaliteten, som veistøy f.eks.
    Jeg har selv iPod i bilen og er meget fornøyd med lyden i den, skal sies at jeg bruker ikke iPoden når jeg skal demonstrere anlegget, men bruker den bort i mot halvparten av tiden jeg bruker i bilen. Greit på langtur også, kjørte tur-retur Bergen uten å høre en låt to ganger og uten å trykke på spilleren.. kjekt spør du meg.
    Så min mening er som spade har vært inne på, prøv selv. Det kommer helt ann på hva behovet er. Skal du sitte i timesvis på parkerings plassen og lytte på hvor bra høyttalere du har anbefaller jeg ikke mp3, men til normalt bruk hører de ferreste forskjell.
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #17
      Jeg har nå bestillt en ipod, så da får vi se hva den duger til
      Har troa på at det skal bli greit
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #18
        Det er mange som har drite seg ut når man skal skille mellom komprimert og originalt materiale. Jo mer dynamikk og detaljer som finnes på platen, desto lettere er det å identifisere hva som er hva. Man må huske på at mestparten av dagens poputgivelser alerede benytter veldig stor grad av komprimering på originalplaten.
        Komprimert musikk med høy bitrate, kan fungere greit, men det mangler liksom litt dynamikk og liv i musikken på mer avansert musikk.

        mvh

        Glenn
        Glenn Solie

        Frittstående konsulent

        Comment


        • #19
          flac er genialt. lastet ned nyeste timbaland albumet i flac, og det er så sykt bra lyd på det i forhold til det samme albumet i 320 kvalitet mp3. Trodde faktisk ikke det skulle være mulig, men det er faktisk det.
          Sture Vedal

          Comment

          Working...
          X