Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feilsøking på bilanlegg!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feilsøking på bilanlegg!

Hei.

Har en kompis som har eit litt jallamekk anlegg i bilen sin. Det består av ein pioner dvd-spiller(m/skjerm) i fronten, og høgtalere i dørene, dashen og hattehylle. Står og og 4 10" i bagasjerommet. Alt dette blir dreven av forsterkere i bagasjerommet, meiner det er 3stk av eit jallamerke(har ikkje navnet men står 2200w 4 kaneler på glasset, dei ER jalla).

Problemet er:

Når han skrur på spilleren når bilen er i gang så får han somregel enten kun sub eller høgtaler(sånn som eg forstod det). No har SikringsBOKSEN smelta med 40A sikring i, anlegget spiller ikkje og bilen går tom for strøm vist sikringen er i(trekker altså mykje strøm uansett).

Har ikkje sett noke spes. på det sjøl enda. Men dette er det han har forklart. Noken som har ein viss formeining om ka som er gale? Høres rart ut.

Spilleren fungerer fint om sikringa til forsterkerene er ute, men den restarter avogtil om den er i. Eg mistenker ein herpa forsterker som kortslutter og lager stort spenningsfall som restarter spilleren i tide og utide, bare rart det ikkje slår ut sikringene på forsterkerenel.
    Golf 2 GT 91-mod
    Hertz Pioneer Audioson

huff få han til å kjøpe nytt hehe.. neida. det enkleste er vel å kople ut en og en forsterker og sjekke om det fremdeles trekker osv. regner med subbene ikke er på samme forsterker som høyttalerene? kunne høres ut som om spilleren også tuller en smule...

Comment

Ja eg tenkte spilleren først, heilt til han sa at den fungerte fint om han tok ut sikringa på hovedstrømmen til forsterkerne(då forsvinner og all lyd). Har bedt han ta ut en og en sikring på forsterkerene så får vi sjå ka som skjer
      Golf 2 GT 91-mod
      Hertz Pioneer Audioson

Comment

Working...
      X