da prøver du å koble vekk dynamoen og sjekker hvor lenge du har strøm da
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trenger jeg et batteri til?
Collapse
X
-
Okok, I rest my case. Skal bytte kablingen i motorrom, så får jeg heller komme tilbake å mase mer om det ikke ble 100% . MEN: jeg personlig tror ikke det vil løse problemet mitt fullstendig, men så er det meg i ett nøtteskall daMan skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet
Pioneer
EarthQuake
Hertz
Evus
Kinetik
Comment
-
Hei!
Mener å huske at du hadde BMW? Siden du sa du hadde batteri baki og mener å ha sett det på bilforumet også.. Mulig jeg tar feil. Isåfall, kjør på med ledning fra både pluss og minus fra forsterker til batteri, ikke noe vits å jorde i karroseriet viss batteriet er en halvmeter ifra forsterkeren
Husker da en kamerat av meg gjorde dette.. virket som forsterkeren fikk MYE mer strøm når han dro ledning rett over istedet for å jorde.. Det var i en BMW med batteri bak..1993 BMW 318is coupe
Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast
Comment
-
-
Hmm, vet ikke jeg. Men teoretisk sett så har batteriet ett bedre jordingspunkt om det bruker jordingspunktet sitt alene. Ikke sant?
Fordi: om jeg kobler minus på amp til minus på batteripolen, så vil jo batteriet dele jordingspunktet i bilen med ampen.
Litt dårlig forklart, men du skjønner hvordan jeg har tenkt?Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet
Pioneer
EarthQuake
Hertz
Evus
Kinetik
Comment
-
Skjønner ikke det helt... Hvordan er strømmens bane i en bil da?
Originally posted by Typhon View PostMen når du drar all strøm til bilen, samt all strøm til anlegget gjennom samme kabel så blir spenningsfallet over det punktet større en om du skulle koblet forsterker rett på batteri.
Hvilken kabel er det du snakker om?Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet
Pioneer
EarthQuake
Hertz
Evus
Kinetik
Comment
Comment