Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg et batteri til?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da prøver du å koble vekk dynamoen og sjekker hvor lenge du har strøm da
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #17
      Okok, I rest my case. Skal bytte kablingen i motorrom, så får jeg heller komme tilbake å mase mer om det ikke ble 100% . MEN: jeg personlig tror ikke det vil løse problemet mitt fullstendig, men så er det meg i ett nøtteskall da
      Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

      Pioneer
      EarthQuake
      Hertz
      Evus
      Kinetik

      Comment


      • #18
        Hei!


        Mener å huske at du hadde BMW? Siden du sa du hadde batteri baki og mener å ha sett det på bilforumet også.. Mulig jeg tar feil. Isåfall, kjør på med ledning fra både pluss og minus fra forsterker til batteri, ikke noe vits å jorde i karroseriet viss batteriet er en halvmeter ifra forsterkeren

        Husker da en kamerat av meg gjorde dette.. virket som forsterkeren fikk MYE mer strøm når han dro ledning rett over istedet for å jorde.. Det var i en BMW med batteri bak..
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #19
          Stemmer at jeg har BMW og batteriet baki ja

          Men vil det være fortrukket å jorde ampene i batteriet altså? Hmm, trodde det var frarådet jeg...
          Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

          Pioneer
          EarthQuake
          Hertz
          Evus
          Kinetik

          Comment


          • #20
            Originally posted by Boddiz View Post
            Stemmer at jeg har BMW og batteriet baki ja

            Men vil det være fortrukket å jorde ampene i batteriet altså? Hmm, trodde det var frarådet jeg...
            Hvorfor skulle det være frarådet??
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #21
              Hmm, vet ikke jeg. Men teoretisk sett så har batteriet ett bedre jordingspunkt om det bruker jordingspunktet sitt alene. Ikke sant?

              Fordi: om jeg kobler minus på amp til minus på batteripolen, så vil jo batteriet dele jordingspunktet i bilen med ampen.

              Litt dårlig forklart, men du skjønner hvordan jeg har tenkt?
              Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

              Pioneer
              EarthQuake
              Hertz
              Evus
              Kinetik

              Comment


              • #22
                Ikke teoretisk, det har ett bedre "jordingspunkt".

                Du slipper å bruke hele karosseriet som minuspol, og strøm går jo raskeste vei
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  Men når du drar all strøm til bilen, samt all strøm til anlegget gjennom samme kabel så blir spenningsfallet over det punktet større en om du skulle koblet forsterker rett på batteri.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #24
                    Skjønner ikke det helt... Hvordan er strømmens bane i en bil da?

                    Originally posted by Typhon View Post
                    Men når du drar all strøm til bilen, samt all strøm til anlegget gjennom samme kabel så blir spenningsfallet over det punktet større en om du skulle koblet forsterker rett på batteri.

                    Hvilken kabel er det du snakker om?
                    Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

                    Pioneer
                    EarthQuake
                    Hertz
                    Evus
                    Kinetik

                    Comment


                    • #25
                      Kabel fra - på batteri til karosseri, hvis jeg ikke har misforstått..

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Henning- View Post
                        Kabel fra - på batteri til karosseri, hvis jeg ikke har misforstått..
                        Korrekt mister!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #27
                          OK, får prøve det da, sammen med nye kabler i motorrommet.

                          Takker for alle innspill og tips!
                          Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

                          Pioneer
                          EarthQuake
                          Hertz
                          Evus
                          Kinetik

                          Comment

                          Working...
                          X