Announcement

Collapse
No announcement yet.

Borre hull i dørene? Polo 6N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Borre hull i dørene? Polo 6N

    Noen som har noe kjennskap til å borre hull i dørene til polo 6N, å så dra høytaler kabler gjennom?
    Slik det er nå så henger ledningene ut av døra og inn i bilen, med teip rundt seg, etter som hulle som alle andre ledinger fra døra til bilen er ganske så stappet at ikke får noe ledinger til i gjennom.

    Men vet ikke hvordan slikt lar seg gjør eller noe.

    Takk for tips.

  • #2
    HVorfor teip rundt?
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Originally posted by r3mark View Post
      HVorfor teip rundt?
      Bare for bedre beskytelse på høytalere kabelen.

      I og med at dem blir klemt i døra hele veien nå.

      Comment


      • #4
        borr hull og legg kablene i en slik en http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=394

        Menne hvorfor ikke bruke de originale kablene som ligger i døra?
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

        Comment


        • #5
          Er frontsett, så det er kablene til 6.5" og diskantene som skal gjennom, på både høyre og venstre side, men så om jeg skal borre, så aner jeg ikke helt hvordan det skal gjøres, verken med hvilke borr, eller om det kan bli fare for rust fort da, så tenkte bare å finne ut av litt først. og som sakt den orginale leding overgangen i dørene til bilen er ganske stappet, så får ikke noe ledninger gjennom der.

          Comment


          • #6
            jeg la opp nye ledninger på bilen min. da brukte jeg den kontakten som sitter mellom døren og selve bilen.
            Det var et par ledige kontakter på den som jeg loddet fast høyttaller ledningen på.
            SQ Saab 9-3
            Team dynaBel

            Comment


            • #7
              Slik ser det da ut i ene overgangen i alle fall( ikke så bra bilde, tatt med mobil, eneste som fikk plass.)
              Men vet ikke hvordan man får kabel igjenom der, eller om det er plass til 2( 4 tilsamen da med + - på begge) kabler gjennom der?


              Utvending


              Innvendig

              EDIT: altså, virker som et lite hull er leding.

              Comment


              • #8
                mm. du kan jo bruke den originale høyttaller kabelen som går til 6,5, og bare legge opp en ekstra til diskant.
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

                Comment


                • #9
                  Den orginale til 6.5 har faktisk røket på den ene siden, så den er egentlig ubrukelig, men kan vell kansje fjerne den, og legge ny kabel i det hullet?

                  Men så er det hullet slik at det er jo ikke hull rett gjenom, alt er festet i noe plastik adapter greier tror jeg.

                  Kan ikke dette nei!, jeg vet det:P derfor graver og spør

                  Comment


                  • #10
                    hvor er kabelen røket?

                    For du kan jo bare lodde på en ny kabel like ved kontakten..

                    Det er ikke hull igjennom det er ei kontakt der, pga man skal få av dørene. men det skal gå ann å stikke ledningen inn i kontakten å lodde den fast eller klemme den fast
                    SQ Saab 9-3
                    Team dynaBel

                    Comment


                    • #11
                      Men det med å bruke "kontakten" det vil si at du har hver to ender med høytaler kabel og stapper inn, en på insiden og en på utsiden?

                      Og det går ikke kansje å bare stappe en spiker inn og bare gjøre det til et hull?

                      Comment


                      • #12
                        den første stemme : )
                        SQ Saab 9-3
                        Team dynaBel

                        Comment


                        • #13
                          Men vist jeg må bruke samme hull da til alle 4 (+- +-) så får jeg jo problemet med at de kommer til å gå i hverandre og det er jo ikke topp. Blir vell kortslutning/ulyder/ikke bra det.
                          Så du har ikke noe kjennskap til den siste, med å bare lage et hull rett gjennom?

                          Comment


                          • #14
                            det var et alternativ som jeg også hadde men valgte å lodde på de eksisterende kablene. Blir litt værre for deg så lenge du mangler en kabel på den ene siden. Men kan ta et bilde av hvordan jeg har gjort det i morgen eller i kveld hvis det slutter å regne, hehe
                            SQ Saab 9-3
                            Team dynaBel

                            Comment


                            • #15
                              Flott
                              Men si om jeg valgte å bare slå gjennom hullet, ville det vært veldig ille, eller går det egentlig også greit?

                              Comment

                              Working...
                              X