Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil dette bli et bra annlegg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vil dette bli et bra annlegg?

Hei!

Lurer på og handle meg følgende annlegg til bilen min(bmw 320):

1 stk JL Audio - 13W7 - Rms effekt 1500w - 2x1,5 ohm
    - Alpine CDA-9886R - 4x50
    1 stk Stinger - 1 F Kondensator
    JL Audio - VR 650 - frontsett - 4 ohm - max effekt 100w - rms effekt 60w
    JL Audio - TR 690 TXi - 6x9" - 4 ohm - max effekt 100w - rms effekt 60w
    JL Audio - VR 650 CXi - koaksial - 4 ohm - max effekt 100w - rms effekt 60w
    JL Audio - G MAX - til sub
    JL Audio - G4500

noen formeninger eller anbelfalinger?

Mvh, Thomas.
    Last edited by thomaz; 07-06-2009, 18:48.

Hei,
    et par spørsmål bare:
    1. Hva skal du med 6x9'ere?
    2. Hva skal du med kondensator?
    3. Hva skal du med coax'er?

Fint sub-valg da. Du trenger mye forsterker til den, men den er helt fabelaktig.
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Comment

En 13w7 trenger ikke mye effekt for å spille godt og høyt. Men spiller meget høyt om den får mye effekt.

Blås i kondensator. Kjøp heller et godt batteri som passer batteriboksen din om du ikke ønsker å ha et batteri i bagasjerommet.

Blås i coaxer, men sats heller på kun et 2 eller 3veis kompsett. 6x9 bak er jo opptill enhver om de liker lyden bak og foran, men ofte foretrekkes det kun å ha lyd forfra.

Ser greit ut ellers dette oppsettet
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
        En 13w7 trenger ikke mye effekt for å spille godt og høyt. Men spiller meget høyt om den får mye effekt.

Blås i kondensator. Kjøp heller et godt batteri som passer batteriboksen din om du ikke ønsker å ha et batteri i bagasjerommet.

Blås i coaxer, men sats heller på kun et 2 eller 3veis kompsett. 6x9 bak er jo opptill enhver om de liker lyden bak og foran, men ofte foretrekkes det kun å ha lyd forfra.

Ser greit ut ellers dette oppsettet
        Poenget med en sub er vel å få ut max kapasitet. Ellers kan han jo like gjerne kjøpe en rimeligere sub og få like mye ut av den. Regner med at du skjønner poenget mitt, i mine øyne er det best å kjøpe for stor forsterker til et dårlig element fremfor å kjøpe en dårlig forsterker til et bra element. Du kan ofte få mer lyd av det.
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Comment

Originally posted by nicoloco View Post
          Poenget med en sub er vel å få ut max kapasitet. Ellers kan han jo like gjerne kjøpe en rimeligere sub og få like mye ut av den. Regner med at du skjønner poenget mitt, i mine øyne er det best å kjøpe for stor forsterker til et dårlig element fremfor å kjøpe en dårlig forsterker til et bra element. Du kan ofte få mer lyd av det.
          Ja selvfølgelig.

Svarte bare på inlegget til nicolocco; At den subben spiller bra selv med liten effekt tilført.

At man bør ha for mye forsterker er alltid bra. Da får du lite forvrengninger i signalet og du stresser nødvendigvis ikke forsterker når du spiller høyt
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Working...
          X