Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til Herzt HX 250D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til Herzt HX 250D

    Hei folkens.
    Har søkt og søkt, men ikke klart å finne det konkrete svaret på det jeg lurer på. Har lyst å bygge en porta kasse til min HX 250 D (gammeltypen) da jeg foretrekker lyden av porta kasser. Nå mener jeg å ha lest her på forumet at den beste størrelsen ville vært 50 liter, men klarer altså ikke å finne den tråden tilbake. I tillegg til å få bekreftet denne størrelsen trenger jeg også litt mål på porten, som lengde og dimensjon. Samt om den skal være traktet på begge endene.

    De vanlige "search and you will find"-svarene kan dere spare dere for med mindre dere linker til en eksakt tråd og viser meg hva jeg skulle søkt etter.

    På forhånd takk!

    -Nico-
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    Help please.
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

    Comment


    • #3
      http://bilstereoforumet.no/showthrea...ht=kasse+hx250

      Les igjennom så finner du det

      Comment


      • #4
        Takk skal du ha, men jeg klarte ikke å finne målene med omkrets og lengde for porten med kun 1 element og hva som vil låte bra. Er det jeg som er noob?
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

        Comment


        • #5
          Originally posted by nicoloco View Post
          Takk skal du ha, men jeg klarte ikke å finne målene med omkrets og lengde for porten med kun 1 element og hva som vil låte bra. Er det jeg som er noob?

          Hvorfor kan du ikke bare sende en pm til han som hadde prosjekt tråden?

          Comment


          • #6
            Er det denne tråden du har letet etter? http://bilstereoforumet.no/showthrea...ighlight=flash

            Comment


            • #7
              32 liter, 7cm. diamater rør (aeroport) 28cm. langt.
              Da har jeg lagt til for element og port, så kassen skal bygges på 32 liter!

              Mvh
              Dag Johansen
              Praise the lord for Dag Johansen.
              Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

              Comment


              • #8
                Har et par alternativer her som jeg funderer litt på. En Aeroport som er 7 cm i diameter, eller 3" om du vil, med flens på begge sidene vil jo ta en del plass i forkant av kassen. Jeg forestiller meg at jeg tar et hull slik at røret går rett inn i det og at flensen på forsiden ligger utenpå kassen, det vil nok bli det aller enkleste da jeg ikke har fres eller annet verktøy som kan hjelpe meg.

                Saken er den er at porten tar 13,4 cm og elementet tar 26,8 cm. Det utgjør 40,2 centimeter. Skal jeg lage en kasse med en frontplate på 410 mm vil kassen bli veldig feilproposjonert, med mindre jeg jukser og lager et internt kammer som fungerer som kasse og et ytre kammer som gjør at kassen ser OK ut. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, og jeg har vurdert å bare plassere porten i den ene sideveggen, det skal jo utgjøre veldig stor forskjell lydmessig, am I right?

                Takk folkens.
                Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                Comment

                Working...
                X