Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble 2x12" og monoblokk til hovedenhet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan koble 2x12" og monoblokk til hovedenhet?

    Hei!
    Har kjøpt en 2x12" JBL basskasse(GT5 2402BR) og en DynaBel 4501 monoblokk, lurer på hva jeg trenger av kabler og lignende, og hvordan jeg skal koble det opp. Hovedenheten har sub- rca utgang.
    Er det noen som har noe kjennskap til komponentene så er jeg interresert i å høre.

    Alle tips blir motatt med glede!

  • #2
    Heisann, og velkommen til forumet.

    Det du trenger er en RCA-kabel, også kjent som signalkabel. 2xphono i hver ande, denne skal dras fra spiller, til forsterker. I tillegg trenger en remotekabel, i noen signalkabler er denne medfølgende, denne skal inn i (som regel) blå og hvit ledning på isokontaken, og skal inne på "REM" på forsterkeren.
    Du trenger også strømkabel, samt jordingskabel, samt en sikring helt fremst på strømkabelen (som skal gå på batteriet.
    Det enkleste hadde vært å kjøpe en "Ferdigpakke" med alt av nødvendige kabler,slik som denne:
    http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1047

    Lykke til!

    Comment


    • #3
      Takk for rask tilbakemelding! Jeg forstår det du forklarer, men siden det er to "channel" input på forsterkeren, blir det ikke da riktig med ett y-ledd fra spiller og en enkelt kabel til en av inputene?

      Comment


      • #4
        Du må ha en signalbel med 2 phono i hver ende. 2 kontakter inn i spiller, og 2 kontakter inn i forsterker på input.

        Comment


        • #5
          Godt svart, Hansi! Her har han all info han trenger

          Du skal forsyne begge kanalene i forsterkeren med signal, den tar seg av resten.
          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

          Comment


          • #6
            Hjertelig takk for rask og presis tilbakemelding, nå gjenstår det bare å finne en god gjennomgang gjennom torpedoveggen på saab 900n (97). Flott hvis noen har noen erfaringer her.??

            Comment

            Working...
            X