Announcement

Collapse
No announcement yet.

suber i hattehyllen uten kasse. Hvilke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suber i hattehyllen uten kasse. Hvilke?

    Jeg vil ha to 8" suber i hattehyllen uten kasse foruten bagasjerommet som utgjør anslagsvis 200L.
    Hvilken sub klarer dette best?
    Bra lyd kommer foran kraft og det har da også sine begrensninger i en seks kanaler Denon med 60(?) WRMS pr kanal.
    kom med anbefalinger hvis noen ser dette som mulig!
    Mercedes 280 ce -72
    pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

  • #2
    Dette blir vel mer som store midbass-elementer? Men kanskje du får lyd ned i subwoofer-frekvensen utav det..

    Vet at Focal har et par elementer som er relativt lettdrevne, det kom veldig bra basstrøkk utav mine Focal Polyglass V2 6.5" i hvert fall, og de står jo også "løst" i døren. De er ratet på 75W RMS.

    Polyglass 21V2, som det er en egen tråd om her i dette forumet, er 8-tommeren i Polyglass-rangen, men den er ratet på 250W RMS nominell, og er bygget for å spilles i lukket kasse.

    Hvis du har små elementer i dørene, ville jeg heller oppgradert de tror jeg, det hørtes litt fjernt ut å lage 8" subwoofere med så lite power og uten kasse. Men jeg kan ta feil

    Comment


    • #3
      Free air er et uttrykk som er nytt for meg. Dvs: jeg trodde det som kjennetegnet bilhøyttalere var at de kunne spille uten kasse, altså free air?
      Jeg har nå noe gammelt Pioneer i hattehyllen. 2X8" coaxial som spiller uten kasse, Går dypt men er ikke presise eller bra på noen annen måte, egentlig. Foran dørene fremme har jeg 5.25" Boston Pro komponentsett. Det er heller ikke gått nok. Da med tanke på bass.
      Så, ja, jeg skulle gjerne klemt inn noen Alpine Spx-17ref, hvis jeg hadde plass til det. Men dumt å sjanse, synes jeg. Derfor vil jeg begynne i en ende hvor jeg neppe driter meg ut. Så sant jeg får noen 8" baser som kan spille free air.
      Alternativet er jo et bedre 5.25" sett fremme. Men, ser ikke for meg nok bass da.
      Mercedes 280 ce -72
      pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

      Comment


      • #4
        da kjøper du denne her http://www.iceaudio.no/index.php?fun...r&vnr=X11V5442
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Ja, den skulle jeg glatt satt inn, men tror jeg ville få problemer med 10". Det virker som det er fra 10 og oppover det finnes free-air suber. Pioneer har noen også.

          Rart. Det var slik det ble gjort for femten år siden. (og det er jo ikke lenge)

          Noen med gamle 8" sub der ute?

          Bilen er forresten en /8 coupe. 2.8 literen med DOHC. Så det er en del herlig lyd fra motoren som må temmes. Ellers mikses sammen med gitarsagingen til Dave Mustaine.
          Mercedes 280 ce -72
          pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

          Comment


          • #6
            Ville heller brukt pengene på å oppgradert de du har i dørene, har aldri hatt noen positiv opplevelse av de free air bassene. tror du vil få bedre lyd da. Har prøvd med free air subber og det var ingen suksess, fikk mye bedre lyd da jeg bytta de i dørene.
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              Earthquake SWS-8 vil gjøre susen!

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                her er det 2stk free air subber 8 tommere. over 10 år gamle, men ubrukt står det. har og hørt en 12" av denne i kasse og det spilte bra det.

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7075

                Comment

                Working...
                X