Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ansvar som forhandler, importør, privatperson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ansvar som forhandler, importør, privatperson

    Den seneste tiden har det kommet frem fler poster som setter visse aktører i et mindre bra lys.
    Noen av disse trådene setter faktisk hele bransjen i et dårlig lys. Hvis noen og forhåpentligvis fler skal være interessert i bilstereo er det viktig at vi tar et krafttak og gjør opp om dette virkelig skal fortsette eller om alternativet som nok er det beste, er å stå samlet og dermed kunne tilby de informasjons søkende en viss form for kompetanse som ikke går på å "slenge med leppa".

    Hvert produkt / merke har sin plass og det finnes som regel en "business model" bak hva produktet skal representere. Noen står for high end, andre for billigst mulig. Sett i forhold til hva som er tanken bak produktets filosofi er det sjelden at etablerte merker kommer med såpass dårlige produkter at de fortjener den omtalen som har vært nevnt her inne.
    Hva privatpersoner skriver kan bransjefolk ikke stå til ansvar for, men derimot kan "vi" veilede og avkrefte om noen er "helt på jordet". Men og det er et stort men, hvorfor skal "bransje folk" gidde å svare på noe om f.eks andres produkter, når det eneste svareren får igjen er at hans måte å selge på, veilede på eller produktene hans ikke er bra nok fordi

    at det ikke kan spille høyt nok,
    ikke klarer x-antall tusen watt,
    ikke kan rette opp bulker i taket på bilen
    eller er likegyldige da de kun minimalt hjelper til å spille bedre....

    Dette bidrar til et negativ informasjonsstrøm og de som har erfaring velger å trekke seg vekk, da de egentlig ikke har noe igjen for å bidra på et forum. Deretter blir det "texas" og alle mulige utsagn florerer for å kunne tiltrekke folk som ikke har peiling til et visst merke, forhandler eller lignende.

    Istedenfor hadde det vært bedre hvis "vi" samlet kunne få gitt sannferdig veiledning slik at privatpersoner som leser her føler seg bra mottatt og samtidig føler at forumet har en form for verdi, da det som blir nevnt her har mer sannhet enn pisspreik som innehold.

    De av oss som er bransjefolk, må derfor også bidra med en annen form for informasjon enn hva privatpersoner gør. Vi kan ikke la os "rive med" og begynne å fore poster med usannheter, dumskap og personlige holdninger som ikke er direkte relevante for emnet.

    Slik som det er i dag fremstår vi som en gjeng "tosker" (bitches hadde nok passet bedre) for lesere som bare tar turen innom forumet og som pga. uansvarligheten vår sannsynligvis ikke kommer igjen.....

    De fleste av oss som har drevet med bilstereo gjør dette fordi vi synes det var gøy til å begynne med og pga. interesse. Slik som det er nå, ja da begynner mange nok å bli drittlei.

    Å være konge bak tastaturet er lett, men å ta sitt ansvar som bransjefolk ser ut til å være vanskeligere.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

  • #2
    vet ikke om jeg skulle svart her, for vet faktisk ikke helt hva det er du er ute etter her.
    At disse privatpersonene har sine egne meninger som de sprer rundt vil alltid forekomme, og inne på forumet her ligger det fra før en "test" del, selv om den er minimalt brukt


    Er det du ønsker uttalelser om produktene fra andre en forhandleren som selger produktet?

    Ha en ellers flott Lørdag Jay

    Comment


    • #3
      Originally posted by golfnos View Post
      vet ikke om jeg skulle svart her, for vet faktisk ikke helt hva det er du er ute etter her.
      Er det du ønsker uttalelser om produktene fra andre en forhandleren som selger produktet?
      Inlegget mitt er mer ment som en liten notis på at bransjen er ombord titanic og såfremt vi ikke står sammen og hjelper hverandre, ja da vet vi konsekvensen.

      Hvorvidt folk ønsker å uttale seg om andres produkter på en positiv måte er opp til en selv, men forstår godt at noen ikke ønsker å bidra med noe som helst, da de mest opplever ukonstruktiv kritikk.

      De som er tilknyttet bransjen skal huske på at de ikke er "privatpersoner" og derfor har et ansvar for ikke å bidra med usaklig private innlegg som ikke bidrar på noen måte til produktet, kunden eller bransjen som helhet.

      Takker for helg hilsen.
      Kos deg i sola, den skinner vel i Kr.sand?
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        stemmer, er vel ikke bare "finanskrisen" som har gjort at mye av markedet er stoppet opp i senere tid..

        Her er det nesten for varmt,med 24grader i skyggen og vindstille Godt sjøen og øla er i nrheten sier jeg bare!

        Comment


        • #5
          Originally posted by golfnos View Post
          Her er det nesten for varmt,med 24grader i skyggen og vindstille Godt sjøen og øla er i nrheten sier jeg bare!
          Litt OT, men:
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Jeg er i grunnen enig med Jay. Den gjennomgående tonen både her og andre steder begynner å bli ille. Og vi oppfører oss til tider som en gjeng "bitches" ja... Begynner fantisk å bli et par år siden jeg tenkte det første gang.

            Etterlyser generelt sett langt mer ydmykhet og mye mindre "verdensmester" over hele linja. Det hagler til tider MYE negative kommentarer og argumenter, som jeg ærlig talt tviler på at de som kommer med dem har mulighet til å utdype nærmere.

            Comment


            • #7
              Jeg trot jeg ville ha hatt problemer å skille privatpersonen fra firmaet på et forum.
              Last edited by Defus; 14-06-2009, 13:08.
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                så hvis du har drevet seriøs butikk i 10 år og du intil nå har solgt ett merke som du har hatt 30% retur/service på innen de er 1 år gamle.
                Av denne grunn har du sett deg nødt til å slutte med merket.Fordi det er dårlig butikk og ikke snilt mot kundene.
                Så går det noen måneder så er det en annen butikk som selger dette.
                Og det går ikke lang tid før en bruker av forumet spør hvordan dette merket er.

                Hvordan kan den gamle butikken da advare kjøper/bruker uten at en eller annen bruker av forumet mener at han skriver dette bare for å heve seg selv.

                Selv om han ikke kommer med andre anbefalinger blir det alikevel fort feil i andres øyne.

                har selv solgt et slikt merke en gang i tiden.
                Laget for entusiaster som vil ha det pga den gode lyden,men som krysser fingra for at det vil holde.

                Jeg var altid ærlig om det merket og tapte (heldigvis)mange salg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by 2fastgt4 View Post

                  har selv solgt et slikt merke en gang i tiden.
                  Laget for entusiaster som vil ha det pga den gode lyden,men som krysser fingra for at det vil holde.

                  Jeg var altid ærlig om det merket og tapte (heldigvis)mange salg
                  Synes egentlig innsikten din gir deg svaret på hva du skal komme med av anmerkninger.
                  Det er ikke sikkert at merket er dårlig, men at det trenger varsomhet. Da du har gjort kunden oppmerksom på dette vil det jo være et bra svar som til og med er dokumentert.
                  Hadde alle bransjefolk holdt en form for standard, så ville det nok også vært enklere å kunne forstå og respektere en slik konklusjon som du kom frem til.

                  Du snakker jo ikke direkte nedsettende om produktet, men never styrken (LYDEN) og svakheten (holdbarheten). Deretter er det jo opp til kunden hva han velger.
                  Du kjøper jo ikke en Ferrari fordi den skal kunne ta seg over stokk og stein, da den er alt for skrøpelig.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment

                  Working...
                  X