Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til kobling av 3 ekstra batteri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger tips til kobling av 3 ekstra batteri

Heisann! Er ny her på forumet så vet ikke helt om tråden havna under rett katoregi..

Trenger tips til hvordan jeg skal koble sammen 3 ekstra batterier til bilstereo (seff, dette er jo et bilstereoforum ). Disse skal plasseres bake i bagasjerommet.
    Jeg laga et lite skisse over hvordan jeg kunne tenkt meg å gjøre det. Kritikk og tips mottas med stor takk

Må bare unnskylde krussedull-skissa mi
    sigpic

om de svarte firkantene er sikringer, så blir det bra!

lask mellom batteriene trenger du ikke da de er lasket ved sikring/fordelingsboks

evt om du skal ha alle stående etter hverrandre er det mange som bruker kopperskinner og kopler batteriene sammen med for så å ta uttaket fra et av batteriene.

Comment

takker for svar

tenkte at de svarte "boksene" skal være sikring/fordelingsbokser ja
      Men har det noe å si om jeg gjør det sånn som på skissa eller bruker kobberplater? For batteriene blir stående etter hverandre.
      sigpic

Comment

tror jeg hadde satsa på kobber (men så jobber jeg på tavleverksed også da), smaken er som baken, det er opp til deg selv å velge
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

Comment

Kobberskinner, og 50kvmm til fordelingsblokker..

forutsett at du det er gjanga på toppen av batteripolene da.

så er jo eg også tavlebygger da.. :P
          Tor Even -
          Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
          Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
          The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

Jeg hadde valgt rustfri skinne jeg, kobberskinne blir ikke veldig pen etter en stund.. Jada kobber leder bedre enn rustfritt stål, spessielt så lenge det har kontakt. Når det har irra i filler har det heller dårlige egenskaper.

Overdimensjoner den rustfrie skinna litt og du er i boks med bra nok lederevne i massevis
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Tusen takk for alle tipsene folkens
              Jeg fant meg noen kobberskinner på jobben som jeg tok med hjem, så gikk for det alternativet
              sigpic

Comment

Working...
              X