Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Skal bygge anlegg i volvo s40 til rundt 20k +/-.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Skal bygge anlegg i volvo s40 til rundt 20k +/-.

    Hallois alle sammen, jeg har nå planer om å bygge et anlegg i bilen min som trøkker rimelig greit ( hører for det meste bare trance/hip hop, sånt som det er en del bass i).
    Men problemet mitt er at jeg er usikker på hva jeg bør gå for, og hva som egentlig trøkker til en ikke så altfor stor sum.

    Jeg har valgt å prøve å holde meg rundt 20,000,- +/-.

    Noen av de tingene som jeg hadde planer om å kanskje kjøpe:

    3x Focal 130A1 130mm komponentsystem 50/100W
    1x dynaBel BF0756 - 4x75 + 2x200 Watt RMS ( prøve å få tak i brukt )
    2x dynaBel DY9815 eller LIB-1515 ( kjøpes nye, eller "brukt" viss noen har noen av disse liggenes )
    1x dynaBel BF8501 - 1x5000 Watt RMS ( prøve å få tak i brukt )
    1x Apollo A1750
    Diverse kabel og demping.

    Spiller og alt sånt har jeg.

    Bilen dette skal brukes i blir en sedan, er en volvo s40. Planen var å bruke mesteparten av plassen baki, og lage en portet kasse som porten går i "skiluka".
    Vil disse basserne trøkke godt? Hvem av merkene bør jeg velge? Og har lest at overdelen løsner fra spindelen på dynabel elementene,
    hvordan kan dette fikses (legge på litt ekstra med epoxy lim?).

    Sorry for at jeg lurer så fælt, men har lyst til at det skal bli ordentlig når jeg først skal bygge et anlegg til bortimot 20k +-.

    Kunne noen av dere besvart meg på noe av det jeg har nevnt så hadde det vært supert!

    Dere kan bare komme med andre forslag som kommer til og gjøre anlegget bedre,
    hvilke høytalere jeg bør velge istedenfor osv.


    Mvh RazzLezz
    Last edited by RazzLezz; 18-06-2009, 23:33.
    LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

  • #2
    Vi har jo sinnsyke subber, samme hva du velger. De fleste av våre subber er jo mer rettet mot lydtrykk enn SQ, men spiller alikevel meget pent.

    2500-serien og 9100 serien av DD-subbene våre er SQ elementer.

    DY9815 er helt kurrante elementer i forhold til pris, men de har liten slaglengde i forhold til DD-subber, og et membran som flexer ganske fort. Men igjen, så er dem jo billige og man får det man betaler for.

    Du kan jo ta en kikk hos oss hvertfall

    www.DDaudio.no
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Hvis du har tid til og er flik på å bygge, da synes jeg at du skulle droppe tankene om basreflex gjennom skiluka og heller prøve deg på båndpass. Er kassen bygd riktig vil dette være et bra alternativ.
      Hvilke subber du vil bruke er avhengig lommeboka, men med den effekten i forsterkeren din kunne subber med en bra festet spider være å foretrekke.

      Ekstrem slaglengde er ikke det avgjørende punktet i tilfellet.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Originally posted by RazzLezz View Post
        Hallois alle sammen, jeg har nå planer om å bygge et anlegg i bilen min som trøkker rimelig greit ( hører for det meste bare trance/hip hop, sånt som det er en del bass i).
        Men problemet mitt er at jeg er usikker på hva jeg bør gå for, og hva som egentlig trøkker til en ikke så altfor stor sum.

        Jeg har valgt å prøve å holde meg rundt 20,000,- +/-.

        Noen av de tingene som jeg hadde planer om å kanskje kjøpe:

        3x Focal 130A1 130mm komponentsystem 50/100W
        1x dynaBel BF0756 - 4x75 + 2x200 Watt RMS ( prøve å få tak i brukt )
        2x dynaBel DY9815 eller LIB-1515 ( kjøpes nye, eller "brukt" viss noen har noen av disse liggenes )
        1x dynaBel BF8501 - 1x5000 Watt RMS ( prøve å få tak i brukt )
        1x Apollo A1750
        Diverse kabel og demping.

        Spiller og alt sånt har jeg.

        Bilen dette skal brukes i blir en sedan, er en volvo s40. Planen var å bruke mesteparten av plassen baki, og lage en portet kasse som porten går i "skiluka".
        Vil disse basserne trøkke godt? Hvem av merkene bør jeg velge? Og har lest at overdelen løsner fra spindelen på dynabel elementene,
        hvordan kan dette fikses (legge på litt ekstra med epoxy lim?).

        Sorry for at jeg lurer så fælt, men har lyst til at det skal bli ordentlig når jeg først skal bygge et anlegg til bortimot 20k +-.

        Kunne noen av dere besvart meg på noe av det jeg har nevnt så hadde det vært supert!

        Dere kan bare komme med andre forslag som kommer til og gjøre anlegget bedre,
        hvilke høytalere jeg bør velge istedenfor osv.


        Mvh RazzLezz
        Bortsett fra Apollo batteriet har vi alt dette på lager, og om du handler i dag eller i morgen får du 15% rabatt! Les mer her:
        http://bilstereoforumet.no/showthrea...5170#post85170

        Comment


        • #5
          For 20000,- til kun forsterkere og høyttalereså finnes det mye å velge i ?

          Hvorfor skal du ha 3 stk 5.25" sett ??

          Har forresten en ny 8501 som går billig. Har en kamerat som vant en slik på en utstilling som ikke har bruk for den.

          Sender deg en PM med ett bedre oppsett.
          Last edited by Engen Audio; 19-06-2009, 22:48.
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #6
            Hvis du kan gjøre det så hadde det vært supert.
            LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

            Comment


            • #7
              Jeg har aldri hørt om at overdelen løsner fra spindelen på dynaBel elementer, og vi har solgt en del. Om noe slik skulle skje får du jo et nytt element. Det er jo ikke meningen at du skal ordne slik selv. Og ja, det trykker vanvittig. EN DY9815 trykker helt sinnsykt.
              Last edited by Elutstyr1; 20-06-2009, 03:25. Reason: Skriveleif :)

              Comment


              • #8
                Får se hva Lars setter sammen for noe, men blir vell kanskje et par dynabel dy9815 eller lib-1515 med tanke på budsjettet. Er det ingen merkbare forskjeller på dynabellen eller liben, siden dem er så å si likt laget? Hvis noen har prøvd begge delene, så hadde det vært fint om dere kunne si hvem av dem 2 som har vært best
                LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

                Comment


                • #9
                  Jeg lurte på om 1pk med STPlus Vibroplast-Bulk holder til og dempe bagasjen,bagasjelokket,dører og taket.

                  Noen som tror det holder eller blir det litt i det minste laget?
                  LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by RazzLezz View Post
                    Jeg lurte på om 1pk med STPlus Vibroplast-Bulk holder til og dempe bagasjen,bagasjelokket,dører og taket.

                    Noen som tror det holder eller blir det litt i det minste laget?
                    Det er jo med andre ord hele bilen utenom gulvet, og ville vel da spandert på litt mer kanskje?
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      Jeg ville begynt med det hverfall. Ikke kjøp mer enn du tror du trenger. Da er det bedre å bestille igjen. Kjipt å ha liggende å støve i garasjen.

                      Ta et målebånd og mål grovt opp hvor mange kvadrat du trenger. Fire dører er ca 1,5kvm, bakluka er ca 0,5kvm, gulvet baki er ca 1kvm, sidene baki er ca 1kvm til sammen, taket er ca 2kvm osv osv

                      Tipper du kommer langt i en S40 med en bulkpakke. Kombiner M1 gjerne med Splen. Hverfall i dører og taket.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Og det er vel bare for ett lag? Regnet med han skulle ha to lag jeg, men hvis det ikke er nødvendig bør han jo ikke kjøpe mer enn det
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment

                        Working...
                        X