Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Imprint...igjen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg trodde at en måtte ha den imprint-boxen PLUSS den mic-pakka for å være i mål(for å få justert tidskomp).
    Men det er altså forskjell på hvilken HU en har å hva slags utstyr en behøver....(Alpine)
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

det er alt utenom tidskompen eg "trenger hjelp" il me ifra imprint, ka HU? ha du?

Comment

Ingen av disse boksene (micene og det) er gode til å justere tidskomp, fokus i lydbilde osv..
        Bare sånn at dere er klar over det..

Comment

Originally posted by hugomidt View Post
          det er alt utenom tidskompen eg "trenger hjelp" il me ifra imprint, ka HU? ha du?
          HU=Head unit(hoved enhet/spiller)... Jeg har IDA X100 og jeg skal vel også få tak i en sånn imprint-sak etterhvert. Derfor var jeg nyskjerrig på hva jeg må ha av boxer og annet utstyr for å være klar...

Bol
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Du får nok et bedre resultat om du tar ibruk målebånd og kalkulator ja
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

http://www.crutchfield.ca/Alpine_KTX...500KTXH100.htm

http://www.crutchfield.ca/Alpine_PXA...500pxah100.htm

er vel det som passer til ida x100 trur eg.

dinna er den til 9887:
              http://www.crutchfield.ca/Alpine_KTX...500ktx100e.htm

og her den råaste boxen som eg ikke veit ka hu den passer til:
              http://www.crutchfield.ca/Alpine_PXE...500pxeh650.htm

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                Du får nok et bedre resultat om du tar ibruk målebånd og kalkulator ja
                stooooor forskjell, enormt stor også faktisk.

Og noen tenkte å bruke micen for å få en grovjustering for å så justere resten på spilleren, da kan jeg bare opplyse med en gang at det heller ikke går

Comment

Jeg fikla veldig mye med iDA-X100 og imprinten, har mikrofon og hele greia. Men jeg prøvde ca 1000 mikrofonplassering og bytte av elementer og oppsett, og det ble virkelig ikke bra. Har du litt greie på justering gjør du det bedre selv. Evnt får den lyden du vil ha. "Rett" lyd fins ikke. Da må du ha det "live"

Comment

Prøvde meg på imprinten jeg og, nå ligger den i en skuff å støver ned.
                    Ble rett og slett dritskuffa, er jo ingen mulighet til å justere på noen ting.

Comment

Hva kunne du ikke justere da?
                      Imprint med manuelt oppsett med enten F/R/S eller 3-way har jo ganske mange justeringsfunksjoner spør du meg.

(Jeg ser den hvis du kun har testa med mic da den låser veldig mange funksjoner etterpå)

Comment

Det var jeg ikke klar over!! Testa kun med mic ja, trodde ikke jeg hadde noe alternativ..
                        (Er ikke akkurat norgesmester i bruksavisning...)
                        Tusen takk for info, opp å rote etter bruksanvisning nå!!

Comment

Nils Petter, hva mener du med Imprint med manuelt oppsett?

Jeg har 9887 spilleren med "innebygget" imprint, vil det si at du mener de justeringene som er i spilleren fra før, eller kan man kjøpe målemicen og eller programvaren for bruk med pc og justere på den i tillegg?

Lurer på om det er noen vits for meg å kjøpe imprintsaker til spilleren , om jeg kun får muligheten for å bruke mic'n, eller om det vil være noe bedre funksjonalitet med pc?
                          1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Når du har 9887 så har du imprint innebygget, og så lenge du ikke bruker mic'en kan du enkelt justere endel på spilleren.

men kjøper du målemic'en vil den låse tidskomp.funksjoner osv..

Så min anbefaling er å bruke spilleren som den er

Comment

Working...
                            X