Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva vil jeg bli "mest fornøyd" med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva vil jeg bli "mest fornøyd" med?

    Først og fremst; jeg vet det er vanskelig for dere å tenke dere fram til hva jeg kan bli mest fornøyd med av det som blir valgt av utstyr. Men jeg håper dere har noen tanker og erfaringer angående utstyret jeg kan "velge" mellom, og veilede meg litt.
    Det som er planen min nå, er å oppgradere komponentene som tar seg av de laveste frekvensene, subbene altså. Nå har jeg 2stk. 15" gamle mgr subber i heeeeelt feil kasse. Blir litt trykk med de, men ikke nok til å dra skinnet av pølsa, pluss at de låter helt forferdelig!
    Jeg tenkte å kanskje kjøpe 3stk. Hertz DS250 og bygge en kasse til de, eller kjøpe meg en sub i ferdig kasse og legge noen kroner i demping. Jeg har studert litt på Hertz EBX 250/300R, og regner med jeg har igjen noen kroner ekstra til demping da. Om jeg velger 3stk. DS250 vil det gå med så mye penger til materiale, lim, verktøy osv. at jeg tviler på at jeg har nok til å dempe så altfor mye. Har heller ikke store forsterkeren, så jeg tror egentlig det beste er å begynne med en ferdig-kasse med enten 10 eller 12", for så å oppgradere til større forsterker, og eventuelt større subber igjen etter det.
    Bilen er en 94mod. volvo 460. Jeg er ofte alene eller har med meg èn passasjer, så høyre delen av baksetet er som oftest nede. Jeg er veldig plaget med lyder fra hattehyllen (tror det er der lyden kommer fra), har noen DLS 226 der som jeg kan tenke meg blir plaget veldig av subbene (der er noen slags "kopper" som høyttalerene er i, men de dekker bare bakre halvdel av høyttalerene). Har DLS RS5 fremme.

    Håper noen har en eller annen mening om tankene mine som kan hjelpe meg på vei mot bedre lyd i den stakkars bilen min.

  • #2
    Bør jo vurderes ?

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7113

    Comment


    • #3
      Vurderes dersom prisen er grei, har kun 4000 å bruke.

      Comment


      • #4
        Vi har forresten også JL Audio subwooferpakke, 2x12 med kasse for 2490,- koster vel egentlig rett over 5000,-

        Har fått mange gode tilbakemeldinger på den, tror Eirik Aspaas her på forumet muligens kan uttale seg litt om den også, ettersom en kamerat av han nylig kjøpte en slik.

        Comment


        • #5
          haha, den kassa var feit ja.. med 700w JL watt så dunka det godt i en god omkrets.. De tom kompisene som satt dette sammen vekte meg faktisk :P
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            De så jo ganske greie ut
            Men er redd jeg har en litt liten forsterker desverre

            synes at denne pakken så litt spennende ut, og det følger jo med forsterker også Noen som har erfaringer med fusion?
            Last edited by jeckyll; 23-06-2009, 11:54.

            Comment


            • #7
              du får spørre om pakkepris da vettu :P
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                Den JL kassa er knallbra til den prisen, og MYE bedre en fusion...
                Åssen forsterker har du da?? det trenger ikke koste så ille mye for en brukbar forsterker til sub, det kjøres jo bla tilbud på HK forsterkere om dagen

                Comment


                • #9
                  Har en USblaster 3480 5-kanaler. Nesten 1500,- holder vel ikke til så altfor mye?

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg tar meg en tur til iceaudio i morgen og hører på litt forskjellige kasser i bilen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jeckyll View Post
                      Tror jeg tar meg en tur til iceaudio i morgen og hører på litt forskjellige kasser i bilen
                      Mye bedre enn å få anbefalinger på et forum. Dra til forhandleren å få utstyret testet skikkelig i din egen bil. Lykke til
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Mye bedre enn å få anbefalinger på et forum. Dra til forhandleren å få utstyret testet skikkelig i din egen bil. Lykke til
                        Ja, får håpe det er verdt turen på 2 timer hver vei og at jeg får med meg noe som tar mindre plass enn min nåværende sub, og som forhåpentligvis låter bedre

                        Sier ifra hva som ble valgt når jeg kommer hjem i morgen.

                        Comment


                        • #13
                          Det ble denne

                          Comment


                          • #14
                            Grattis m nye element.... Cadence er ikke dumt... Jeg har kun testa ei monoblokk(FXA 1700) og var meget fornøyd med den...til prisen å være.....

                            Bol
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment

                            Working...
                            X