Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er forsterker ødelagt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er forsterker ødelagt?

Hei!

Koblet opp en bilstereo med spiller og forsterker. Alt funket fint, men da jeg skulle få ting på plass, gikk det galt. Jeg kortet ned strømkabelen, og koblet til. Da gikk sikringen på forsterkeren, og jeg fant ut at jeg hadde koblet batteri på jord og omvendt på forsterkeren. Når jeg nå fikk koblet rett viser det seg at sikringen går hver gang jeg prøver å koble til bilens minuskabel på batteriet.

Hva skal jeg gjøre?

Du må jo bare kjøre på med feilsøking.
    Koble fra alt av kabler, og koble på igjen strømmen og se om det ryker igjen.
    I så fall er faren stor for at den er ødelagt.
    Du kan evt prøve med en 5A eller 10A større sikring ..

Comment

Originally posted by Bluum View Post
      Du må jo bare kjøre på med feilsøking.
      Koble fra alt av kabler, og koble på igjen strømmen og se om det ryker igjen.
      I så fall er faren stor for at den er ødelagt.
      Du kan evt prøve med en 5A eller 10A større sikring ..
      Å kjøre på med en større sikring bør han ikke gjøre. Da øker man bare sjansen for å ødelegge forsterkeren enda mer.

Trådstarter: Gjør som Bluum sier, koble fra alt og begynne kun med strøm og remote. Jo flere ganger du skrur av og på forsterkeren, jo større og større kan skadene på forsterker bli, så vær forsiktig med dette. Begynn derfor med å koble av alt, og dobbelsjekk at strømmen står riktig
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Working...
      X