Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken sub ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by B2 Audio View Post
    Høh?

Utover det, så tror jeg ikke at du skal begynne å anbefale for mye om kasser, i alle fall ikke hvis det er en DD18". Inntil videre sliter du jo med å få frem T/S parametre ikke sant
    Vanskelig å forstå?

1stk 9515g spilte just 174 db i Sverige, og den subben koster 9 lapper og er ratet til 1500 W RMS.

Har GZ spilt høyere med 1stk 15" alene?

Uansett er det en diskusjon jeg ikke gidder å gå inn på.

Og jo, jeg kan anbefale alt av kasser til bil. Grunnen til at jeg ikke kunne gi konkret kasse til karnaknappen er fordi han skal bruke den i heimen, og skal være på 300 liter pr element.

Hva angår kasse til bil, har jeg mål i alle størrelse til alle elementer, både lengde, bredde, høyde, portlengde og portarealer. Det er kun DDZ subbene jeg ikke har konkrete størrelser til, da dette er verdensrekord elementer som omtrent ingen bruker til vanlig, utenom demobiler for firmaer. Alle kassestørrelser jeg har mål på, er grundig gjennomtestet av DD ingeniørene, og er utprøvd i mange timer og justert på for best mulig resultat.

Så da vet du det, og kan la meg ta meg av min forretning med kunder selv.

Har flere titallsvis med referanser fra kunder som har bygd kasser etter mine mål til sine DD-elementer som er kjempefornøyde, og som spiller helt grusomt høyt.
    Last edited by DD-Henrik; 26-06-2009, 13:12.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hvis din forretning består i å si at DD spiller høyere og andre merker ikke klarer å spille like høyt, da undrer jeg meg?

Og hvordan kan "vi" la oss drive forretningen din når du gang på gang kommer med argumenter om å kjøpe dine produkter fordi de spiller høyt og egentlig ikke tar hensyn til andre leverandører og merker. Hadde du jobbet litt lengre i bransjen, hadde du kanskje også skjønt at noen rent faktisk lever av å selge og derfor må ha en viss margin til å dekke omkostninger som lokaler, service, garanti, messer, ekspertise. Mens noen driter i det og gang på gang skriker høyt om at noe spiller høyt og du kan få spesialpris bla bla bla. Hvis det å spille høyt alene skal være en faktor, da burde jo alle kjøre rundt i extrem biler (som forøvrig ikke er godkjente til å kjøre på gata og som ikke klarer å spille annet enn en veldig begrenset frekvensspekter). Og hvis du snakker om den extrem bilen i Sverige, da var det vist 18" som satt i den.

Ikke vondt ment, men som sagt tidligere, vi i bransjen er forumets ansikt ut. Noen tar alt hva et bransjemedlem sier for god fisk, og for å være ærlig, det er vanskelig å ha rett i alt hva en sier, medmindre det har med å spille høyt å gjøre.

Selv synes jeg at det er på tide at du slutter å vise til alle andre som har spilt så høyt i andre verdensdeler.
      La oss heller se på markedet ditt, dvs Norge. La oss se hva du får til med en norsk bil. Du velger selv hvilken db drag klasse du vil måles i. Venter med spenning jeg.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

Comment

ja så det ville være tøffest med powersuber da, men så er det jo om 2*12, 2*15.
        hmm... hva ville egentli være best 2*15 eller 1*18 da ?

joa dd subene spiller sikkert vilt de men har jo ikke tenkt å bare si nei til gz san uten videre må jo hvitte hva som vil spille høyst og ha mest trøkk

som foreksempel 2 stykk gzpw 15 xq ser jo ganske sykt ut, ser jo det her
        http://www.youtube.com/watch?v=bjba3o4WsoI

men tror dere at foreksempel 2 stykk dd9515 vil spille så bra da som de da ?

eller vil 1 stykk kicker solo x 18 spille bedre en de to der igjen ?

Comment

Hva som spiller like bra eller trøkker mest er ikke lett å avgjøre. Oftest henviser folk til et resultat som ser sykt ut og da er kasse, musiktype osv lagd for å prestere med den subben. Slenger du i en annen sub, da er det ikke sikkert at resultatet blir like bra i den samme kassen. Derimot kan det bli like bra hvis du bygger en annen kasse som er tiltenkt til det elementet.

En av dem som har utstyr fra oss har f.eks spilt opp sveisen i a stolpen hans pga. trykket, men bilen spiller ikke noe videre høyt for det på en måler, men det føles høyt.

Det du skal finne ut er hvor mye plass anlegget må ta, deretter kan du begynne å forespørre om kassevolum.
          Er det slik at du får plass til 2 x 15 i f.eks 150 liters kasse, da er det helt ok, men er det slik at du for eksempel må ha 400 liters kasse til 4 x 12" for at det skal bli riktig, ja da er det jo plassen som setter begrensninger.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com

Comment

høres litt stort ut med 4 x 12 ja... anlegge ska jo brukes for det meste til daily for å høre mest musikk altså men ska jo også være med i noen spl konkurranser og går jo mest på hip-hop/rap og techno/trance da så

men va ville være best av 2x15 foreksempel de gzpw 15 xq subene eller dd9515, mot 1x 18 kicker solo x da ? til daily

Comment

Hvis din forretning består i å si at DD spiller høyere og andre merker ikke klarer å spille like høyt, da undrer jeg meg?

Og hvordan kan "vi" la oss drive forretningen din når du gang på gang kommer med argumenter om å kjøpe dine produkter fordi de spiller høyt og egentlig ikke tar hensyn til andre leverandører og merker. Hadde du jobbet litt lengre i bransjen, hadde du kanskje også skjønt at noen rent faktisk lever av å selge og derfor må ha en viss margin til å dekke omkostninger som lokaler, service, garanti, messer, ekspertise. Mens noen driter i det og gang på gang skriker høyt om at noe spiller høyt og du kan få spesialpris bla bla bla. Hvis det å spille høyt alene skal være en faktor, da burde jo alle kjøre rundt i extrem biler (som forøvrig ikke er godkjente til å kjøre på gata og som ikke klarer å spille annet enn en veldig begrenset frekvensspekter). Og hvis du snakker om den extrem bilen i Sverige, da var det vist 18" som satt i den.

Ikke vondt ment, men som sagt tidligere, vi i bransjen er forumets ansikt ut. Noen tar alt hva et bransjemedlem sier for god fisk, og for å være ærlig, det er vanskelig å ha rett i alt hva en sier, medmindre det har med å spille høyt å gjøre.

Selv synes jeg at det er på tide at du slutter å vise til alle andre som har spilt så høyt i andre verdensdeler.
              La oss heller se på markedet ditt, dvs Norge. La oss se hva du får til med en norsk bil. Du velger selv hvilken db drag klasse du vil måles i. Venter med spenning jeg.
              Okei, her må du ta deg en bolle og tenke litt.

Nevnte ikke et eneste ord om at DD spiller høyere enn andre merker i denne tråden jeg????!!!!

"Dette er fordi man rett og slett for hva man betaler for. Om GZ sitt element er ratet til 20 000 watt, og DD til 1500 watt, kan fortsatt DD spille høyere, eller selvfølgelig vice versa."

LES: "kan fortsatt DD spille høyere, eller SELVFØLGELIG VICE VERSA."

Du har helt rett i at vi er ansikt ut, og det må du også tenke over når du svarer. Har ikke kjørt ned noen andre merker, og heller ikke kommet med noe pristilbud!!!

Det hele begynte med at jeg forklarte at watt rating hadde null å si. Men her var det du som blåste dette ut av proporsjoner og søplet hele tråden.

Så selg litt du også da, hvis du klager på at jeg selger her på forumet. Du kan da helt seriøst ikke mene at vi tar fra deg levebrødet ditt ved å selge på et forum?

Ser jo nesten aldri at du prøver å selge noe her, eller reklamere for den saks skyld.

Hadde aldri hørt om B2 før jeg kom hit og hadde vært her en stund. Men hadde du derimot hatt nesten 1000 poster slik som oss og mange andre aktører så hadde du nok blitt lagt merke til slik du kanskje ønsker.

Det er jo faktisk trådstarter du ødelegger for her, ikke meg. Så slikt bør tas opp på PM om det skal ha en snev av seriøsitet og være saklig.

Sorry for frustrasjonen min, men dette ble for dumt syntes jeg!

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by MaxiBenZ92 View Post
                høres litt stort ut med 4 x 12 ja... anlegge ska jo brukes for det meste til daily for å høre mest musikk altså men ska jo også være med i noen spl konkurranser og går jo mest på hip-hop/rap og techno/trance da så

men va ville være best av 2x15 foreksempel de gzpw 15 xq subene eller dd9515, mot 1x 18 kicker solo x da ? til daily
                Hei!

Begge dem løsningene dine vil mose Kicker Solo 18 fordi 2stk 15" har mye større membranoverflate enn 1stk 18", og begge elementene du foreslår er meget gode

Comment

hei
                  takk for svaret blir vel en av de 2x15 som oppsett etterhvert da men hvor mye bedre er egentli de 9515 mot 3515 da ?
                  men vil dette kunne spille over 150db da ?
                  Last edited by MaxiBenZ92; 28-06-2009, 14:08.

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Nevnte ikke et eneste ord om at DD spiller høyere enn andre merker i denne tråden jeg????!!!!

kanskje ikke i denne tråden, men flertallet av andre tråder der salgsargumentet ditt for dd er at dd spiller høyest i verden og er derfor best.

vertfall slik det blir tolket. så enkelt er det.

Comment

Originally posted by kimmen View Post
                      kanskje ikke i denne tråden, men flertallet av andre tråder der salgsargumentet ditt for dd er at dd spiller høyest i verden og er derfor best.

vertfall slik det blir tolket. så enkelt er det.
                      Men når jeg ikke har gjort det i denne tråden, kan jeg heller ikke anklages for det! Men la nå trådstarter få denne tråden for seg selv og de som ønsker å råde han

Comment

Originally posted by MaxiBenZ92 View Post
                        hei
                        takk for svaret blir vel en av de 2x15 som oppsett etterhvert da men hvor mye bedre er egentli de 9515 mot 3515 da ?
                        men vil dette kunne spille over 150db da ?
                        Jeg vil anbefale deg 3515 istedenfor 9515 om du ønsker mest bang for the buck.

9515 elementer er konkurranse-elementer, og om man forer 3515 og 9515 med 1000 W hver vil 3515 spille litt høyere. Men kjører du over 2 KW RMS pr element vil 9515 spille en del høyere

2stk 3515 kan fint klare 150db om du bygger en god kasse og nok effekt.

I burps kan du kjøre ca 12 KW med riktig kasse og med kompositt-kon.

Med vanlig kon kan du kjøre 6 KW pr element på burps

Comment

Jeg vil anbefale deg 3515 istedenfor 9515 om du ønsker mest bang for the buck.

9515 elementer er konkurranse-elementer, og om man forer 3515 og 9515 med 1000 W hver vil 3515 spille litt høyere. Men kjører du over 2 KW RMS pr element vil 9515 spille en del høyere

2stk 3515 kan fint klare 150db om du bygger en god kasse og nok effekt.

I burps kan du kjøre ca 12 KW med riktig kasse og med kompositt-kon.

Med vanlig kon kan du kjøre 6 KW pr element på burps
                          hmm...høres ikke så domme ut de 3515 da og har sett at man kan kjøpe en sett med 2 av disse pluss en forsterker fra dd verd 12k og det hele koster 17k kan vel vurdere den også da

men er er jo om dette vil spille høgt nok...og trur vel at det blir litt trangt å få 4x 15 i en audi a4 stasjonsvogn da
                          eller hur ?

Comment

Men når jeg ikke har gjort det i denne tråden, kan jeg heller ikke anklages for det! Men la nå trådstarter få denne tråden for seg selv og de som ønsker å råde han
                            Jeg stilte spørsmål ved dette innlegget og forsto ikke hva du mente konkret:

Dette er fordi man rett og slett for hva man betaler for. Om GZ sitt element er ratet til 20 000 watt, og DD til 1500 watt, kan fortsatt DD spille høyere, eller selvfølgelig vice versa.

Da jeg ikke fikk noe særlig svar, forsto jeg det slik at DD spilte høyere uansett om DD hadde ratet sitt element till 20000 eller 1500w. Og med din entusiasme om hvor høyt DD spiller selvom det nesten er likegyldig i et vanlig anlegg da er det vel ikke rart at jeg leste innlegget ditt slikt.

Om jeg vil ha oppmerksomhet som du hevder er en annen sak. Jeg foretrekker å veilede og å lære, istedenfor å poste tråder hvor fakta ikke er sjekket opp i eller hvor det hovedsakelig går i at noe spiller høyt derfor skal du kjøpe det. Blir liksom å si at Peugeot 207 er beste bilen i verden fordi at de vant på Le Mans.

Til trådstarter: Kjøp basser som får plass i bilen med tanke på volum i kasse og som samtidig kan brukes til å spille musikk. Er det slik at du vil spille over 150 dB, ja det bør ikke være et problem, men om du samtidig kan bruke det til å høre på musikk er noe helt annet. Et begrenset frekvensspekter fra 60-hz og oppover er ikke akkurat noe særlig i lengda.
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com

Comment

Jeg stilte spørsmål ved dette innlegget og forsto ikke hva du mente konkret:

Dette er fordi man rett og slett for hva man betaler for. Om GZ sitt element er ratet til 20 000 watt, og DD til 1500 watt, kan fortsatt DD spille høyere, eller selvfølgelig vice versa.

Da jeg ikke fikk noe særlig svar, forsto jeg det slik at DD spilte høyere uansett om DD hadde ratet sitt element till 20000 eller 1500w. Og med din entusiasme om hvor høyt DD spiller selvom det nesten er likegyldig i et vanlig anlegg da er det vel ikke rart at jeg leste innlegget ditt slikt.

Om jeg vil ha oppmerksomhet som du hevder er en annen sak. Jeg foretrekker å veilede og å lære, istedenfor å poste tråder hvor fakta ikke er sjekket opp i eller hvor det hovedsakelig går i at noe spiller høyt derfor skal du kjøpe det. Blir liksom å si at Peugeot 207 er beste bilen i verden fordi at de vant på Le Mans.

Til trådstarter: Kjøp basser som får plass i bilen med tanke på volum i kasse og som samtidig kan brukes til å spille musikk. Er det slik at du vil spille over 150 dB, ja det bør ikke være et problem, men om du samtidig kan bruke det til å høre på musikk er noe helt annet. Et begrenset frekvensspekter fra 60-hz og oppover er ikke akkurat noe særlig i lengda.
                              hehe trenger ikke å spille 150db med musikk nei hadde vært rått ja, men er fornøyd så lenge det spiller 150db burps på spl konkuranser men som sagt vill brukes mest som sq

Comment

Hvis du skal bruke det mest til SQ, da hadde jeg satset på 2 x 15" subber istedenfor 4 x 15"
                                Bygd en kasse som spiller lineært og meget gjerne dypt samtidig med at kassen er effektiv.

Er det slik at 15" elementene tar opp for mye plass, da kan du eventuelt prøve med 4 x 12" med spesifikasjoner som gjør at de trenger mindre volum samlet enn de 2 x 15".
                                Mvh
                                J. Holm
                                www.b2audio.com

Comment

Working...
                                X