Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuning på kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuning på kasse?

    Har nettopp bygd meg ny kasse i focusen, og lurer på hvor høyt kassa er tuna til. Forstår så å si ingenting av WinISD programmet, så derfor lurte jeg på om kanskje noen ville hjelpe meg å finne ut netopp dette.
    Målene på kassa er 46x46x47 cm og porten er 7,5x44x26cm.
    si fra om det er noe mer dere evnt trenger å vite.

  • #2
    Er en herre her inne som heter Dag Johansen. Han kan lukte slike tråder som dette og gi deg et svar som stemmer i cirka 10 av 10 tilfeller.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      da håper jeg han lukter på denne tråden. hadde vært artig å vite siden det er den første kassa jeg har bygd fra grunn av.

      Comment


      • #4
        Originally posted by håkonlie View Post
        Målene på kassa er 46x46x47 cm og porten er 7,5x44x26cm.
        si fra om det er noe mer dere evnt trenger å vite.
        Hvis 26cm er lengden på porten, kommer jeg frem til 49Hz når jeg bruker Unibox.

        Frode

        Comment


        • #5
          *sniff-sniff*
          Rundt 51-53ish Hz, avhengig av hvor mye volum element tar opp.
          Håper dette er til dB-Drag og ikke til musikkbruk.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            hehe.. er nok til musikkbruk:P, men hadde vært kult å få målt den en gang også.

            Comment


            • #7
              til musikkbruk faktisk..

              Dag, gidder du poste frekvenskurven, ble litt nysgjerrig.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by håkonlie View Post
                hehe.. er nok til musikkbruk:P, men hadde vært kult å få målt den en gang også.
                Oisann. Da kan det ikke låte meget bra. Sikkert høyt men ikke fint vil jeg tro. Få den ned til 35-40hz for musikk så skal du kjenne forskjellen
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  hvor stor å lang må porten være for å få kassa ned til 35-40hz da?

                  Comment


                  • #10
                    d dundre nå i hvertfall, men vil det hjelpe å forandre porten da?

                    Comment


                    • #11
                      trøster meg med at jeg ikke har peiling jeg:P

                      Comment


                      • #12
                        Dag får svare på portstørrelsen

                        Ang. lyd, så trøkker det sikkert godt, men det høres nok jæ.... ut.

                        35-40hz vil gjøre at du føler det trøkker enda mer, og det vil nok riste litt mer, men DB Scoren går ned. Men har vel lite å si for deg

                        Når Dag Johansen skal bygge kasse for oss, så sier vi "Blåser i DB Drags, bygg den så den låter aller høyest for menneskeøret!" Og det får han BRA til
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          får spørre Dag om porten, går sikkert å moddifisere den litt. Kassa låter uansett bedre enn den jeg hadde før som var alt for liten.

                          Comment


                          • #14
                            Hva slags element er det snakk om? Hadde vært morro å vist deg karaktistikken til kasas di..
                            1993 BMW 318is coupe

                            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                            Comment


                            • #15
                              pioneer ts-w3004spl

                              Comment

                              Working...
                              X