Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leter etter spiller med bra skjerm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leter etter spiller med bra skjerm

Er på jakt etter en single DIN-spiller med bra display grafikk, har lyst på en som viser albumcover. Vil helst kjøpe Kenwood, Pioneer eller et annet bra merke.

Finnes det en vanlig tynn spiller med bra display, eller bør jeg gå for sånn skjerm som slår seg ut?

Prisen bør være så lav som mulig, og trenger egentlig ikke DVD-spiller/filmavspiller/GPS/handsfree, men er jo klar over at de fleste spillerne av denne typen har minst en av delene...

Her er en av spillerne jeg har funnet: http://www.it-shirt.ro/img/produse/4...vt-522dvdy.jpg
    Liker utseendet på selve spillern, Kenwood er bra, men synes at selve designet på displayet med de grønne stripene, skriften osv er direkte stygt... elsker f.eks designet på en iPod, var noe sånt jeg var ute etter

Vet jeg er kresen, men håper noen kan gi meg tips om hva som kan passe.
    Last edited by Crouwn; 28-06-2009, 12:56.

Selv har jeg en Kenwood kvt-729 dvdy.
    Singel din med 7" skjerm.
    Jeg er veldig fornøyd, spilleren har gode funksjoner, enkel og bla og finne frem til både kilder og type musikk/artister/album osv. Og det som er viktig for min del er at den er oversiktelig !

Jeg liker også frekvens og lyd fordeling/instilling på spilleren, meget enkelt.
    Når det kommer til skjermen så er også denne god. Jeg har en tidligere verson så min ser anderledes ut enn på bildet du linker til.

Jeg har også prøvd en pioneer (Vet desverre ikke model nr på den) Denne hadde litt bedre skjerm, litt klarere og "fastere i fisken", men syns den var litt mer kronglete og manøvrere seg på. (Denne hadde jeg bare på lån i noen dager, så dette har jo også skyld i at jeg syntes den var litt vanskelig)
    Og det er som du sier. Det går mye igjen av tilllegsfunksjonene på disse spillerene etter hva jeg ser. (Prisklasse 6-10 høvdinger)
    Det som er kult med kenwood er at man kan dele høytaler systemet sitt i zoner. Eks dvd/cd på frontsett og radio på bakhøytalerene. Om andre merker har dette vet jeg ikke. Det er værtfall stilig og praktisk på langtur med folk av forksjellig musikk oppfatning.

Edit;
    Bemerk deg at spilleren har flere skins som det heter. Altså forskjellige farger på bakgrund og slikt.
    Layout forblir den samme, men farger/tema forandres.

Vet ikke hvor mye dette hjalp deg men.
    Last edited by Oekern; 26-06-2009, 20:22.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Send en mail til tonsberg (at) installbay.no. Tror muligens vi har en KVT 729 eller 829 igjen på lager, som går billig. Om den er solgt, så har vi stort utvalg av Pioneer og Kenwood
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Bestemt meg for å ikke kjøpe denne typen spiller likevel. Liker ikke at skjermen står så høyt opp og blokkerer viftene på dashboardet. Tror ikke jeg skal bruke så mye penger i denne omgang heller.

Vil gå for en vanlig single DIN og det viktigste av alt er at den fungerer bra med iPod! Vil ha full kontroll fra spilleren, med enkel og grei og rask betjening av spillelister, avspilling etter sanger/artister osv. Og fortsatt gjerne Kenwood/Pioneer...

Noen som kan anbefale noe?

Comment

fusion spilleren til installbay har full ipod integrering, den ene utgaven putter du ipoden rett og slett inni cdspilleren
          '
          http://installbay.no/index.php?cPath=26_47

jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med min! jeg har den med cd, og da må du bruke den kabelen som følger med og tilkoble ipoden eksternt
          mvh Sindre Carlsen

Comment

Den modellen som "spiser opp" iPoden er meget stilig ! (og se på)
            Dritrå visuelt !!
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
              fusion spilleren til installbay har full ipod integrering, den ene utgaven putter du ipoden rett og slett inni cdspilleren
              '
              http://installbay.no/index.php?cPath=26_47

jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med min! jeg har den med cd, og da må du bruke den kabelen som følger med og tilkoble ipoden eksternt
              Hmm, den var faktisk ganske stilig Har du prøvd den skikkelig med ipod, om den takler store musikksamlinger uten å bruke for lang tid , og klare å navigere seg gjennom laaange lister med artistnavn osv? Jeg har en 80gb på min ipod, med planer om å fylle opp mesteparten med musikk , så må ha noe som funker sett på Kenwood KDC-etellerannet, likte menysysemet veldig godt (med mulighet til å scrolle gjennom alle artistnavn, eller trykke på en knapp og så scrolle gjennom et alfabet først for å gjøre det kjappere), men en omtale på youtube viste at den kunne være veldig treg til tider, f.eks brukte lang tid på å "scanne" ipoden når den skrus på...

Edit: da har jeg sett en video på youtube om den, og den er nok uaktuell... hvis du har f.eks en liste over 2000 artister så må du bare scrolle og scrolle og det vil jo ta dritlang tid siden den ikke endrer tempo som på en ipod... i tilegg så ser det ut som den ikke spiller CD-er, og det vil jeg gjerne ha

Flere forslag anyone?
              Last edited by Crouwn; 30-06-2009, 23:36.

Comment

Working...
              X