Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger litt hjelp med alpine SWR-1242D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trenger litt hjelp med alpine SWR-1242D

hei. lurer litt på om dere kan hjelpe meg litt her. er det noen som har bygget kasse med denne ? alpine SWR-1222D med vellykket resultat ? jeg er ute etter høyt og pent trykk om mulig

Skal ha 2 stykker. det jeg har funnet ut er at de mener 25-30l lukket og 37 liter per element med 1 stk 4" aeroport på 26 cm

alt skal bygges inn i w210 mb og løsning med port osv i hatthyllen er ikke noe problem, men hvordan burde det bygges i forhold til lyd trykk fremm i bilen, hvor mye klaring skal jeg ha fra magneten til basskasse veggen innvendig i kassen, burde porten sitte ovenfra og ned eller siden osv ? eller har det ikke mye og si.

håper noen tar seg tid til og legge inn sine meninger eller hva de kansje ville gjort da jeg aldri har jobbet med alpine elementer før..

Spørsmålene du stiller har ingenting med merket på basselementene å gjøre.
    En vanlig portet kasse med elementer bakover og port i hattehylla er den sikreste oppskriften på lydmessig katastrofe.
    Du må ta et valg på hvor omfattende dette skal gjøres.
    Enten enkel lukket kasse som spiller i bagasjen eller noe som innebærer litt kapping i hattehylla.
    En løsning jeg tror vil fungere bra er elementene i lukket kasse, plassert i en V-form spillende opp mot en generøst hull i hattehylla.
    Et hull på 25x25cm feks vil slippe lyden uhindret igjennom.
    W210 er forresten grei å kappe i.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Jeg har det Alpine elementet montert i 40 liters kasse med 4" port på 20 cm i min bil. Element og port rettet opp mot hatthylla. Har tatt ut høytalerne i hattehylla og demontert deksler fra disse. I tillegg har jeg massert stålet i hatthylla slik at jeg i tillegg til åpningene fra orginalhøytalerne har en utsparing på 22* 35 cm å la bassen slippe gjennom inn til kupeen.
      Har også montert en skillevegg bak basskassen slik at det blir "tett" mellom bagasje og kasse.
      Dette funker fint hos meg ihvertfall.
      Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
      Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Working...
      X