Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparere støpeplast med sparkel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparere støpeplast med sparkel?

    Bygde nye speilhus-pods her om dagen, og monterte dem i bilen.Har kjørt med dem ett par dager nå,
    skulle kikke på dem i dag siden stoffet hadde løsnet fra overflaten pga varmen.
    Når jeg tok i den ene datt det en STOR bit fra den.

    Jeg orker egentlig ikke lage nye, så går det an å sette dem sammen igjen med sparkel?
    - Og vil dette holde?
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

  • #2
    Støpeplast'n løsnet fra overflaten? Det har jeg aldri opplevd, og jeg har støpt på omtrent alt av materialer.

    Slipte du ned plasten før du støpte?

    Comment


    • #3
      Ja, den gjorde det. Trodde ikke den kom til å gjøre det jeg heller, for det virker jo solid som betong! Jeg både pusset ned og smurte på en blanding av herder og plast før jeg hadde på støpeplasten. Tror det vil fungere å lime det sammen med sparkel igjen? -Eller er det bare å begynne på nytt?
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #4
        Prøv å "lime" det sammen med polyester..
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Kanskje det vil gå ja.. Tenkte bare jeg skulle høre om det var no vits å prøve med sparkel, siden jeg har massevis av det..Men om polyester er tingen så får jeg vel dra ut å finne det i morgen!
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

          Comment


          • #6
            Tja... støpeplast SKAL sitte på stort sett alt, noe ployester ikke gjør.

            Veldig merkelig at det skal slippe. Virker støpeplasten grei sånn ellers?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Det andre jeg har lagd sålangt har ihvertfall sitti som støpt, så tror ikke det skal være noe galt med blandingsforholdet eller noe sånt..Det som er så rart er at ikke nok med at det slapp fra overflaten, den knakk i to også! det var ingen synlige sprekker eller no sånt på den heller...
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio
              B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

              Comment


              • #8
                Ser for meg at du rett og slett har blandet en før "tørr" blanding jeg For mye fyllstoff i forhold til plast.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Det skal du ikke se bortifra! Da er det vel bare å kjøpe seg mer da..
                  Andreas Dibbern
                  Ford Fiesta
                  Takk til B2Audio
                  B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                  Comment


                  • #10
                    kan du ikke bare lime det sammen med lim? må da finnes noe lim som kan få dette sammen igjen.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • #11
                      Vet ikke om noe vil fungere i det hele tatt, bortsett fra å kjøpe mer støpeplast og prøve en gang til. Det blir jo en del vibrasjoner og slag hver gang noen smeller igjen døra...Er vel det som har gjort at det sprakk, og som Typhon sier at den helt sikkert har vært for tørr..
                      Andreas Dibbern
                      Ford Fiesta
                      Takk til B2Audio
                      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                      Comment


                      • #12
                        superlim da?
                        VW Golf 4
                        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                        Simen Sormbråten

                        Comment


                        • #13
                          Superlim er kanskje noe for kjapp i herdingen, så om lim skal fungere så kanskje en eller annen form for to-komponent burde vurderes? I hvert fall slik at det faktisk får tid til å hefte litt..
                          Alpine 137BTi
                          B² Audio = Lyd


                          '97 E39 528

                          Comment

                          Working...
                          X