Announcement

Collapse
No announcement yet.

Politi mot bass

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skulle likt og visst hvilke kriterier som stilles før de mener at det overskrider 47db...
    Er det med dører oppe, igjen, er det 1 meter unna bilen, 50 meter unna bilen o.s.v?
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #17
      Norsk standard sier noe om dette. Og det måles ved siden av, og inne i husene til folk på dagtid og natterstid. Og det er da forskjellige verdier som skal tilfredstilles..

      Det er dette som er tingen og måle på når det kommer til uønsket støy..

      arbeidsmiljøkoven er tingen når det kommer til støy på arbeidsplass..

      kjøretøyforskriften sier kun noe om motorstøy/eksosstøy så den utgår...

      artikkelen sier ikke noe om hvordan de måler..
      Last edited by LLH; 02-07-2009, 20:06.
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #18
        Og i EMMA foregår en bedømming ved cirka 85 decibel

        Huttetu! Stakkars oss...
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          haha får vell ligge langt unna notodden med orginal anlegget i mazdaen min :P
          Cerwin Vega! Pioneer

          Comment


          • #20
            om det er inne i huset det skal spille maks 47db?
            hvordan skal dem måle dette? banke på døra til en stakkar gammel mann og drive tester i løpet av nattan?legge ut mikrofoner?

            Comment


            • #21
              Får kjøpe el-bil og bare bruke Ipod
              Mvh Morten
              - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
              Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
              Bad Sound Kills Good Music!

              Comment


              • #22
                verdt mye snakk om dette i usa også kom jegh til og tenke på det.
                bare der har dem ikke noe og måle med men tar det dem vil ta nesten..
                har lest en masse historier om folk som har orginalt anlegg og blitt stoppa for og spille for høyt..
                og hva skal man si om harlyene som kjører rundt på gatene i usa, dem har jo ikke samme kriterier når det gjelder lyd ut eksosen som i norge.. har bokstavelig talt fått vondt i ørene når en harley kjørte forbi meg i chicago..
                man kan begynne og lure..

                Comment


                • #23
                  Dette er det dummeste jeg har lest på leeeenge.
                  Her i byen har politiet nok med å ta Mopeder som går litt for fort.
                  Hadde vært litt gøy å få vite litt mer om de målemetodene de bruker, får vel sende en mail til komunen der oppe å spørre Tror Diesel bilen min bråker mer enn det på tomgang!
                  Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                  Comment


                  • #24
                    Det er bare å hive seg på og skrive i kommentar feltet til artikkelen
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #25
                      Gjør meg ingen ting om alle taperne på Notodden får feite bøter for å råne rundt med fence audio anlegget sitt sånn at de ikke har råd til å kjøre 240'en mer! Skjønner godt at folk klager, sprakete bass og møkkete techno er slitsom å høre spesielt når samme bilen kjører opp og ned sentrum 30 ganger med samme sangen!

                      Mange fattige rånere i Skien også, men jeg har aldri lagt merke noe støy fra bilene.. Skiltplater som dirrer er bare behagelig
                      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                      Comment


                      • #26
                        sendte en mail til notodden komune jeg. hvorvidt jeg får svar vet jeg ikke men er jo lov å prøve
                        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by biffen071278 View Post
                          sendte en mail til notodden komune jeg. hvorvidt jeg får svar vet jeg ikke men er jo lov å prøve
                          Flott. Håper du får svar
                          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by thomzi View Post
                            Gjør meg ingen ting om alle taperne på Notodden får feite bøter for å råne rundt med fence audio anlegget sitt sånn at de ikke har råd til å kjøre 240'en mer! Skjønner godt at folk klager, sprakete bass og møkkete techno er slitsom å høre spesielt når samme bilen kjører opp og ned sentrum 30 ganger med samme sangen!

                            Mange fattige rånere i Skien også, men jeg har aldri lagt merke noe støy fra bilene.. Skiltplater som dirrer er bare behagelig
                            hehe, du prater om da? ingen her synker så lavt som å høre på techno. Går i country/danseband her..

                            Er mye rå anlegg på todden, blant annet ett til 150k, så den tonen din blir for dum, vi spiller fletta av anleggene i Skien sånn overall

                            Går mye annet på tødden enn 240 også da, selv om den rosa 240n som går der nå er den råeste bilen jeg har sett noen sinne.. f.eks masse w211 mb++

                            du må huske at ikke alle vil ende opp som et taperbarn i en råtten astra, da har man nådd bunn liksom, men det er vel der du hører hjemme når du er skien-råner, i en knøttliten fæl forhjulstrekker.

                            Vi har stil vi vettu, kjører ordentlig gamal stålstut som gjelder, harry skal det være. riktig biltype: volvo 240/245, laurel, 524td e28, Mercedes s123,s124,210,211. Selv om lommeboka er feit, så skal det være gammelt og med riktig stuk..
                            Last edited by snurrebassen; 03-07-2009, 03:24.
                            *dieselboost* - mynä power

                            *mtx*

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by snurrebassen View Post
                              hehe, du prater om da? ingen her synker så lavt som å høre på techno. Går i country/danseband her..

                              Er mye rå anlegg på todden, blant annet ett til 150k, så den tonen din blir for dum, vi spiller fletta av anleggene i Skien sånn overall

                              Går mye annet på tødden enn 240 også da, selv om den rosa 240n som går der nå er den råeste bilen jeg har sett noen sinne.. f.eks masse w211 mb++

                              du må huske at ikke alle vil ende opp som et taperbarn i en råtten astra, da har man nådd bunn liksom, men det er vel der du hører hjemme når du er skien-råner, i en knøttliten fæl forhjulstrekker.

                              Vi har stil vi vettu, kjører ordentlig gamal stålstut som gjelder, harry skal det være.
                              Nå må dere ikke krangle da Gutter
                              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by snurrebassen View Post


                                hehe, du prater om da? ingen her synker så lavt som å høre på techno. Går i country/danseband her..

                                Er mye rå anlegg på todden, blant annet ett til 150k, så den tonen din blir for dum, vi spiller fletta av anleggene i Skien sånn overall

                                Går mye annet på tødden enn 240 også da, selv om den rosa 240n som går der nå er den råeste bilen jeg har sett noen sinne.. f.eks masse w211 mb++

                                du må huske at ikke alle vil ende opp som et taperbarn i en råtten astra, da har man nådd bunn liksom, men det er vel der du hører hjemme når du er skien-råner, i en knøttliten fæl forhjulstrekker.

                                Vi har stil vi vettu, kjører ordentlig gamal stålstut som gjelder, harry skal det være. riktig biltype: volvo 240/245, laurel, 524td e28, Mercedes s123,s124,210,211. Selv om lommeboka er feit, så skal det være gammelt og med riktig stuk..
                                Og pappan min er større en pappan din?
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

                                Comment

                                Working...
                                X