47 desibel?da er det snakk om lite støy, om 47 desibel er et problem...
60 db er en normal samtale, og det er myyye høyere enn 47 desibel, med andre ord, vis politiet snakker mens de måler blir målingene helt fucka...
og er ikke normal trafikk støy rundt 80-90 db? hvordan går det og måle dette?
Haha! ja dette hører nok til under humor seksjonen! 47db er jo halvparten av normal veistøy jo! kan jo risikere å få bot om man kjører nede med ruten med original radioen på og 150 000 kr til utstyr for å ta støymålinger?! hva f.. har de brukt pengene til da?!
Såg en artikkel i USA der det ble fremmet ett lovforslag om å BESLAGLEGGE kjøretøyer som hadde for mye bass! vet ikke om det kom igjennom men det er jo veldig drastiske tiltak mot litt dunking i gatene da.
Men tilbake til norge, det finnes vel bedre tiltak å bruke penger på enn å ta "rånere" som bråker litt. da tenker jeg mer på de forbanna langerene som selger dop på høylys dag midt i sentrum og ikke langt unna politistasjonen, har hatt flere bekjente som har rapportert dette til politiet mens de såg det og politistasjonen lå 100 meter unna(!!!), men han fikk til svar at de ikke hadde tid til det og måtte heller komme på stasjonen å skrive anmeldelse. Dette får meg i allefall til å miste all respekt for politiet!
Les spesielt avsninttet "støygrenser ved ulike typer arbeid"..
Det som står der tilsier at de som sitter i møter og lignende har KRAV på 55db i gjennomsnitt.. Det er INNE på kontoret de sitter...
står du i kassa på rimi er KRAVET 70db..
Og det er i gjennomsnitt i løpet av 8timers arbeidsdag...
SÅ 47 db er HELT bak mål og HØL i hue..
Kan jo lese litt her om hva vegvesent forholder seg til.. det er også innendørs og utendørs målinger.. og natt og dagtids målinger også driver de med en verdi jeg ikke gidder og finne ut noe mere om.. sikkert noe fra Norsk Standard http://www.vegvesen.no/binary?id=41675
En normal oppvaskmaskin har ett støynivå på rundt 45dB, sånn bare for å ha noe mere å sammenligne med..
Blir vel nye konkurranseformen innenfor dBDrag dette her.. Notoddenrace.. Regler: Klare å holde målinga over 47dB over hele "stripa".
skulle vel ikke være så vanskelig og få til skulle en tro
Uansett, dette kan bare ikke gjennomføres pga støynivået ellers rundtom oss i hverdagen.
En vanlig billist ville jo også fått bot, bare for å kjøre bilen, da denne skaper høyere støy enn maksgrensa også.
Kan aldri i verden tenke meg at det "nyutviklede" apparatet filtrerer bort all annen støy enn stereoanlegg-støy? :P
Er ikke engang sikker på om det er mulig å gjennomføre i virkeligheten.
2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Det ville vel heller vært mer interessant å måle hvem som klarer å spille høyest inni bilen uten å overskride 47dB på utsida, slik at de faktisk består galskapskravet til Blues-politiet? :P
Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Mener å ha lest at snakking med normal "innestemme" er ca 55dB. De kan jo ikke mene seriøst at 47dB er grensen. Da burde de bøtelegge alle med effektanlegg, gåent hjullager og generellt annet som lager unødig støy fra motorvognen
Potitland burde nå bli erstattet av politiland.....
Mener å ha lest at snakking med normal "innestemme" er ca 55dB. De kan jo ikke mene seriøst at 47dB er grensen. Da burde de bøtelegge alle med effektanlegg, gåent hjullager og generellt annet som lager unødig støy fra motorvognen
Potitland burde nå bli erstattet av politiland.....
Egentlig burde de bøtelegge alle biler, folk som prater - både med inne og utestemme, fuglekvitter og alt annet som overskrider støyrammen Barn som leker kan også være høylytt - så de tjener nok fort inn 150 000 når minstesatsen er 5000kr for å overstige 47dB
Comment