dKo: det prosjektet var interessant! Hvor mye ekstra stress vil det være å implementere f.eks. båndpassfilter og flere bånd på EQen? Om ikke prisen hadde blitt for drøy burde jo dette være mulig å selge noen stykker av...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lager rearfill DSP-modul - spørsmål
Collapse
X
-
Hei epifant, tenker du da BP / EQ til bruk utenfor rearfill? (dvs som en standalone DSP?) I så fall må jeg se litt nærmere på algoritmene, hvis jeg skal lage "SQ-EQ" vil jeg være 100% sikker på at jeg har laget en perfekt EQ. Men til rearfill-bruk er så langt LPF / HPF mer enn nok
Her er bilde av modulen med forklaring på hvordan den er lagt opp nå:
Jeg kan selvfølgelig lage en kopi av denne hvis noen er interessert. Hvis det bare er en person som er interessert, epifant, tar jeg bare prisen på selve basismodulen. Jeg skal sjekke hva de skal ha for modulen uten programmerings-mulighet. I tillegg trenger den biladapter (ca 150 hos Clas O) og jack ("gitarplugg") til RCA-kabler.
Min erfaring med rearfill så langt er at det funker veldig bra Det fyller virkelig ut lyden, og du mister "bilfølelsen", noe som nesten blir litt absurd når du har en stille bil. Det krever litt tweaking å få effekten sånn at det ikke endrer musikken (dette er jeg ekstremt nøye på). Jeg har lange kabler, så jeg tok modulen frem i forsetet og satt og skrudde mens jeg lyttet på resultatet.Last edited by dKo; 06-07-2009, 13:47.
Comment
-
Har aldri skjønt hvorfor ikke flere investerer i (eller låner) noen ekstra lange kabler så de kan justere fra forsetet, fremfor å jogge frem og tilbake til bagasjerommet i en halv evighet...
Aaaha, du har LPF og HPF på den allerede ja. Trodde først signalet var fast fullrange med "bass-og-diskant"-EQ skjønner du. Derav ønsket om flere bånd. Men som sagt; veldig gøy boks. Knotten du har kalt lowpass-filter er knekkfrekvens, mens switchen setter steilheten?
Sender deg en liten PM
EDIT: tar det her istedet jeg. Hva med å sette opp en interesseliste for å lodde (haha) stemningen for en "Rearfillalizer"? Det bør være mulig å selge ~10 stk til de som vil ha en enkel vei til skikkelig rearfill. Om ikke du gidder å stresse kan det hende jeg kjøper 10 stk for å selge videre vederlagsfritt, men da må det sannsynligvis vente til oktober (noen er så heldige å få skattepengene da...)Last edited by epifant; 06-07-2009, 14:49.
Comment
-
Filterknottene er frekvens ja Steilheten var bare for moro skyld, du trenger det strengt tatt ikke til rearfill etter min mening.
Angående å selge flere av disse, ser jeg for meg at dette er en entusiast-ting inntil videre. Det er nok kun entusiaster som gidder å kjøpe adapter og koble på sikringsholder og evt rele
Jeg ser evt på muligheten for å bygge den inn i en egen boks, der sikringsholder / remoterele osv er inkludert, og da kan jeg selge litt flere. Men jeg er litt usikker på hvor realistisk det er. Inntil videre tenkte jeg å gi dem "gratis" til noen få entusiaster som er interessert (dvs: du betaler det enheten koster meg, det ser ut som det vil ligge på ca 1500). Så bare send en PM, så kan jeg lage til et par av dere (Et par! Har andre ting å gjøre på også hehe).Last edited by dKo; 06-07-2009, 22:24.
Comment
-
Originally posted by r3mark View PostSpiller ingen rolle om du tar ut på 30 eller 87 i dette tilfellet. Skal du bruke releet til "normalt lukket" (f.eks at den bryter en annen krets og slår på en annen) bør du derimot kjøre plussen på 30 og ta ut på 87 og 87a. Eksempelet på tegninga vil derimot fungere helt fint i det tilfellet
Uansett, har ikke fått ræven i gir og kjøpt denne før i dag. Men klarer ikke få releet til å switche. Er 12V remote-spenning nok? Eller må den ha mer ampere enn remote vanligvis har? Spesifikasjonen viser 20A / 30A. Jeg vet ikke om det er minimum / maks, men det høres litt rart ut å ha så mye watt på switchen...
Comment
-
Originally posted by simso View Postdet er nok maks stømmen gjennom bryter settet
12v remote skal holde lenge til å slå på releet
Har sett litt på det, hvis jeg fjerner fjæren som skal slå releet tilbake, switcher releet som det skal. Enten er fjæren for kraftig, eller så er det noe galt med elektromagneten.. får kjøpe et nytt.
Comment
Comment