Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken sub passer for meg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken sub passer for meg?

    Sitter og kikker litt rundt på subber som passer til min 96 primera sri.
    Har allerede en monoblokk som jeg kommer til og bruke, det er en hifonics brutus bxi1606 500w rms i 4ohm,||00w rms 2ohm og 1600w rms 1 ohm.
    Hva vil være den mest optimale subben i forhold til bilen og forsterrkeren som skal brukes. skal brukes til og høre musikk, ikke db drag elns...
    Men dog fortsatt morro med muligheten til og spille høyt, men samtidig kontrollert og bra på lavere volum.
    Har sett på DD1508, hvordan tror dere denne vil passe? vil helst ikke ha en voldsom stor kasse da jeg vil ha muligheten til og bruke bagasjerommet til større ting en en 4pack cola.
    pris maks 3000, bygger kasse selv har en del 22mm MDF tilgjengelig. Men er da avhengig av at noen kan skissere ut en byggeplan men mål o.l
    Spiller: Pioneer p6600DVD
    Frontsett: Seas Lotus Performance
    Sub:Morel Elate Sw10

  • #2
    Hertz HX 300 D - 12"/30cm Subwoofer, 2x4 ohm spole, 600 watt RMS
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1667

    Fin lyd, og sparker rimelig bra i fra seg

    Comment


    • #3
      flott, takker. Hvor stor kasse burde denne ha da? lukket portet?
      Hvordan er et Morel Elate SW 10 i forhold til Hertz'en da? ligger vel i noenlunde samme prisklassen?
      Spiller: Pioneer p6600DVD
      Frontsett: Seas Lotus Performance
      Sub:Morel Elate Sw10

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nemoas View Post
        flott, takker. Hvor stor kasse burde denne ha da? lukket portet?
        Hvordan er et Morel Elate SW 10 i forhold til Hertz'en da? ligger vel i noenlunde samme prisklassen?
        Ved normale nivåer og i normal kasse - på normal musikk - vil de nok prestere noenlunde likt.
        Største forskjellen er ved litt pådrag med dyp bass.
        Jeg har ikke simulert på det, men tipper Morel SW10 ikke greier stort over 50watt @ 30Hz før den passerer x-max! (linjær slaglengde)

        EDIT: Hertz HX300D spiller bra i ca.30 liter lukket kasse eller ca.50 liter refleks.

        Mvh
        Dag Johansen
        Last edited by Dag Johansen; 06-07-2009, 22:55.
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Så av disse to vil hertz'en være det beste valget? siden de vil være like ved normalt pådrag men hertz tåler litt mer "juling"?

          Stemmer det forresten at du bygger kasser? mener og ha lest det her inne...
          Hva ville du i såfall tatt for en slik kasse bygd i mdf og trekt med stoff, en ca pris.

          Takk for hjelp.

          edit:
          eventuelt bare lagd noen byggetegninger så skal jeg fint klare og bygge den selv.
          Last edited by Nemoas; 07-07-2009, 00:41.
          Spiller: Pioneer p6600DVD
          Frontsett: Seas Lotus Performance
          Sub:Morel Elate Sw10

          Comment


          • #6
            B2 audio AC12 kunne også være en mulighet. Dette er en SQ subb men som funker bra til litt ekstra trøkk.
            Du finner bilde av den på startsiden: http://b2audio.no/ ved subwoofere og deretter AC serien.

            Denne subben sitter i en meget vellydende Emma bil i Danmark, samt en god del bassrace biler rundt omkring.

            Veil på denne er 2199 Nok

            Spesifikasjoner finner du her (inntil jeg er ferdig med den norske siden) http://b2-audio.com/images/AC%2012%20spec%20sheet.pdf

            Klarer seg fint i 30 liter lukket kasse og veldig bra i 44 liters bassrefleks. Spiller fint dypt da.

            Trenger du byggetegninger kan jeg sende de på mail.
            Last edited by B2 Audio; 07-07-2009, 00:46.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nemoas View Post
              Så av disse to vil hertz'en være det beste valget? siden de vil være like ved normalt pådrag men hertz tåler litt mer "juling"?
              Jeg er alltid forsiktig med å påstå at ett basselement er et bedre valg enn et annet, spesiellt når de kommer fra respekterte produsenter.
              Uansett er det hevet over enhver tvil at HX300D vil kunne flytte adskillig mer luft enn SW10.

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                Noen andre som har forslag til gode elementer da?
                Spiller: Pioneer p6600DVD
                Frontsett: Seas Lotus Performance
                Sub:Morel Elate Sw10

                Comment


                • #9
                  Hva med Focal sin polyglass-serie? Kan vel ikke fornekte at man kan få en del godlyd der?

                  Focal 33V2
                  Alpine 137BTi
                  B² Audio = Lyd


                  '97 E39 528

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan kasse størrelser er anbefalt for denne da? har som sagt ikke lyst og fylle hele bagasjen..

                    Det fins ingen 8" eller 10-12" shallowmount elementer som trenger liten kasse i denne prisklassen da?
                    Spiller: Pioneer p6600DVD
                    Frontsett: Seas Lotus Performance
                    Sub:Morel Elate Sw10

                    Comment


                    • #11
                      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6659

                      Der har du en Earthquake SWS 12" til en sinnsykt god pris! Det er shallowmount sub..
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan vil denne yte med min forsterker da? er det noe nevneverdig lydforskjell på en shallowmount kontra et vanlig element? ca kasse størrelse på denne da?
                        Spiller: Pioneer p6600DVD
                        Frontsett: Seas Lotus Performance
                        Sub:Morel Elate Sw10

                        Comment


                        • #13
                          Forsterkeren din er helt grei for denne suben.. Den er hvertfall ikke for liten..

                          Jeg har ingen erfaringer med disse elementene, ei heller andre shallowmount elementer, men det er sikkert noen som kan svare deg på dette.. Er mange på dette forumet som har disse elementene, så det er flere som har erfaringer med det hvertfall.. Jeg har også sett at alle som har skrevet noe om disse, har kun positive tilbakemeldinger=)

                          Spør han som selger de, Engen. Han har sikkert noen erfaringer å dele med deg..
                          Mvh.
                          Roy
                          Mob: 40 30 99 06

                          Comment


                          • #14
                            will do. Takker for tilbakemeldinger
                            Spiller: Pioneer p6600DVD
                            Frontsett: Seas Lotus Performance
                            Sub:Morel Elate Sw10

                            Comment


                            • #15
                              Da ser det ut til at jeg bestiller meg et Earthquake SWS 12
                              trenger liten kasse og skal spille bra.
                              Spiller: Pioneer p6600DVD
                              Frontsett: Seas Lotus Performance
                              Sub:Morel Elate Sw10

                              Comment

                              Working...
                              X