Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe skikkelig bilstereo (hjelp for en nykommer)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe skikkelig bilstereo (hjelp for en nykommer)

    Jeg har veldig liten/ingen erfaring med bilstereo. Men kort sagt så er jeg ute etter et anlegg som spiller godt.

    Ettersom jeg ikke har noen erfaring med bilstereo, har jeg surfet litt rundt på forum/nettbutikker.

    Jeg har fått inntrykk av at veldig mange selger/kjøper seg pakkeløsninger der bass og kraft er fokuset. Dette er ikke noe jeg er ute etter, jeg ønsker markert bass og god lyd og ønsker for all del og unngå rånestilen med buldrebassen i bagasjerommet..

    Jeg har forsåvidt hørt veldig mye bra om merker som helix, focal, alpine (spillere) og groundzero. Budsjettet mitt er vel mellom 6-110 for alt. Og da snakker vi alt som hører med (spillern, høytalere og eventuelt forsterker)

    Jeg kan muligens strekke meg litt ekstra om jeg finner grunnlag for det. Og en ting til som kan være lurt å nevne er at jeg ønsker å mulighet til å koble alt til en mp3 spiller (ipod etc). Jeg kommer selvfølgelig også å spille CDer. Men den beste løsninga hadde på mange måter vært å satt opp enn pakke som gir utgangspunkt i å bruke ipod.

    Takker for svar :>

  • #2
    Hei og velkommen til forumet.

    Det er mange her som kan hjelpe deg med å finne det du ønsker.

    Hvilken bil skal dette inn i ?

    Budsjettet er 6000-11000 for alt ?
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Takk for det!

      Ja det stemmer, 6-11k for alt men som sagt kan jeg strekke meg litt lenger om jeg finner et godt grunnlag for det.

      Annlegget skal inn i en mercedes c-klasse 2001 modell (sedan).

      Comment


      • #4
        Jeg skal legge til et generelt råd:

        Kjøp anlegget litt etter litt. Begynn med spiller og et godt sett med høytalere fremme. Så kan du gå over til forsterker til dette settet og over til sub etc.

        Gjør du det på denne måten slipper du å kompromisere, og du kan legge opp litt ekstra penger
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Det hørtes jo absolutt ikke dumt ut. Men hvilkene fronthøyttalere vil du da anbefale at jeg starter med. Og hvilken spiller? Har hørt mye bra om Alpine, setter egentlig bare krav til at det er rimelig enkelt å navigere på ipod menyen. Takk for hjelp!

          Comment


          • #6
            Dra til en forhandler og se på både en Alpine og en Pioneer spiller, og bedøm ut fra dette hva du liker best. Om du bruker en dyrere kabel mellom ipoden og spilleren kan du vel navigere ganske brukbart.

            Jeg har en helt enkel aux kabel på min, å må bruke ipoden for å bytte sanger, ikke en bra løsning.

            I min bil har jeg Hertz,men var jeg deg ville jeg sett nærmere på Morel og Focal også.
            Last edited by Defus; 08-07-2009, 00:53.
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Dra på Planethifi !
              De kan sikkert hjelpe deg.

              Comment

              Working...
              X