Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av sub

    Heisann, veit ikkje om eg posta i riktig forums tråd no, men får prøve

    lurer på om noen som har tips til hvilken sub eg skal kjøpe meg, skal stå i ein BMW e36 coupe. vil ha ein sub som spiller djup bass. til ikkje alt for mangen penger

  • #2
    I en E36 anbefaler jeg å bygge bandpasskasse til bassen. Så du bør da se etter en bass som fungerer bra i denne type kasse.

    Kan nevne Hertz ES 250, 250D, ES 300 og 300D.
    http://installbay.no/index.php?cPath=109
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      I en E36 anbefaler jeg å bygge bandpasskasse til bassen. Så du bør da se etter en bass som fungerer bra i denne type kasse.

      Kan nevne Hertz ES 250, 250D, ES 300 og 300D.
      http://installbay.no/index.php?cPath=109
      Veit ikkje ka kasse dette er, er nesten HEILT ny i bilsterio..

      Comment


      • #4
        Du ser prinsippet på bilde.

        Selve elementet står inni i en lukket kasse og spiller inn i et annet kammer, som igjen har bassport ut og opp gjennom hattehylla eller gjennom skiluka i midtarmlene i baksetet.



        Det fungerer dårlig å bygge en tett kasse, eller portet kasse og la den spille bakover, med evt port gjennom hattehylle eller opp i hattehylla.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Lekker båndpass denne, men denne er jo porta i begge ender. Men er enig i at en båndpass med port i kun det ene kammeret hadde gjort susen.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Originally posted by InstallBay View Post
            Du ser prinsippet på bilde.

            Selve elementet står inni i en lukket kasse og spiller inn i et annet kammer, som igjen har bassport ut og opp gjennom hattehylla eller gjennom skiluka i midtarmlene i baksetet.



            Det fungerer dårlig å bygge en tett kasse, eller portet kasse og la den spille bakover, med evt port gjennom hattehylle eller opp i hattehylla.
            ahhha.. har http://www.ground-zero-audio.com/eng...gztb2250bp.htm dei i no, men da spele for spinkelt, da e lukka kasse? må ha da inn med t-sje eg no, hehe

            Comment


            • #7
              Du blir nok lurt av vinkelen bilde er tatt i. Dette er nok en bändpass med to elementer, som begge bruker det midterste kammeret (lakkert hvit), men er portet i hver sin kasse i endene på kassa.

              Uansett, trådstarter skjønte prinsippet med bandpass
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment

              Working...
              X