Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støpe nye dørtrekk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støpe nye dørtrekk

    Skal snart støpe nye dørtrekk til golfen. dørtrekkene foran skal få en plass til 6,5" høytaler og kanskje et delefilter og trekkene bak må jeg bygge endel på, da jeg har corrado bakseter som er 10cm kortere enn de orginale.. så det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette lettest... det jeg tenkte var:
    1. Bruke byggskum for å bygge ut dørpanelene med ca 10cm
    2. forme til byggskummen for å få riktige vinkler
    3. Bruke no spon eller mdf for å lage plass til høytaler i trekkene bak
    4. trekke et laken/fleece over hele trekket
    5. polyester
    6. glassfibermatter(hvor mange lag?)
    7. sparkle som en gærning
    8. trekke om trekket

    Høres det riktig ut? har bare holdt på med glassfiber en gang før når jeg hjalp en kompis med å bygge en hattehylle..

  • #2
    skal du bruke byggskum som "form" trenger du ikke bruke fleece, da kan du gå rett på fiber duken, men du må issolere byggskummet fra polyesteren, siden den spiser opp byggskummet og vil ødelegge formen du har lagd.
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Originally posted by Erik André View Post
      skal du bruke byggskum som "form" trenger du ikke bruke fleece, da kan du gå rett på fiber duken, men du må issolere byggskummet fra polyesteren, siden den spiser opp byggskummet og vil ødelegge formen du har lagd.
      Jeg har ikke hatt noe problem med at polyesteren spiser opp byggskummet.. kan type byggskum ha noe å si?
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        hvis du har klart å støpe med fiber duk og polyester (med herder i) uten å få miss dannelser på byggskum, har du klart noe jeg ikke har fått til.. good for you
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          Originally posted by Erik André View Post
          hvis du har klart å støpe med fiber duk og polyester (med herder i) uten å få miss dannelser på byggskum, har du klart noe jeg ikke har fått til.. good for you
          det var rart.. la ikke på fiber på første lag, men sparte ikke på polyesteren nei (seff med herder)..
          men skal jo ikke se bortifra at det har noe med biltema's "unike" sammensetning av stoffer i byggskummet å gjøre
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment

          Working...
          X