Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidskompensering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidskompensering

    Nå er jeg akkurat kommet inn etter å ha spylt huset med vann for å hindre at det tar fyr i kledninga utvendig,siden vi har fått det så grønnjævli varmt i Tromsø. Har bladd litt frem og tilbake angående topic, og kommer frem til at ett par spørsmål er på sin plass.

    1. Når en bil blir fremstilt for bedømming i en konkurranse, stiller man da inn anlegget etter egen fysisk fremtoning eller ser man an dommeren før man tweaker inn? Vitterligen meg bekjent er det jo ganske stor forskjell på en figur som strekker seg 1,6 meter over gresset, kontra en på 1,9 meter. Dette må jo igjen føre til store utslag hvordan man oppfatter lyden i bilen?

    2. Regner med at de fleste som ikke stiller i konkurranser, nyter anlegget det meste av tiden mens man faktisk ratter bilen. Da vil man jo ikke ha særlig mye nytte av et oppsett med tidskomp i og med at man ikke sitter fastspent som en testdummie hele tiden. Veien til kraniefinnene vil forandre seg hele tiden etter som man beveger seg i stolen. Personlig har jeg en lei tendens til å sige ned mot høyre side når jeg kjører bil. Dette må jo bli svært utslagsgivende om man tweaker inn anlegget etter konfirmasjons stillingen.

    Håper dette vil rykke sq-nissene litt i skjegget å få dem på banen med en urtypisk,selvoppofrende formaning om hvor fortreffelig tidskompet er på tross av min fremstilling.
    Raymond Pedersen

    Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
    Tar det som det kommer, og løser det som det går.

  • #2
    Tjaa... å ska'n si a? Siden det er noen dager siden jeg har barbert meg følte jeg det klødde litt i skjegget da vettu.

    Hvordan dette oppleves er forskjellig fra bil til bil, og fra installasjon til installasjon. Selvfølgelig vil det være litt forskjeller ute og går, men ikke sikkert det vil ha veldig stor negativ virkning på lyden likevel.
    I noen biler kan det være at bare man får inn en passasjer så forandrer lyden seg og i andre biler kan det være hipp som happ.

    Men så skal det vel sies da, hvor mange sitter å ergrer seg over litt feil fokus i lydbildet når de er ute og cruiser og bare nyter det som kommer ut av høyttalerne? Og har du VIRKELIG problemer om du bare kommer litt ut av rett-opp-og-ned-stillingen i førersetet så er det andre issues i bilen som må fikses på.

    Og såklart, skjønner man hva tidskomp EGENTLIG skal brukes til så kommer man langt Veldig få som faktisk har forstått den greia der...
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Jadda.. Her på vålerbanen trenge vi IKKE å spyle forå unngå brann, det fiksærr sæ sjæl..

      Nå skal "testdummyen" snart se om han finner senga, så får vi heller tidskompe dyna litt mot venstre så snakkas vi i bar'n!
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Joakim View Post
        Jadda.. Her på vålerbanen trenge vi IKKE å spyle forå unngå brann, det fiksærr sæ sjæl..

        Nå skal "testdummyen" snart se om han finner senga, så får vi heller tidskompe dyna litt mot venstre så snakkas vi i bar'n!
        OG her ser vi at du endelig fant opptrekker til vinflaska! ;D Ketil hadde vel en i baklomma tipper jeg!

        *ser frem til et mer utfyllende og ikke minst edru svar her nå*
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by Joakim View Post
          Jadda.. Her på vålerbanen trenge vi IKKE å spyle forå unngå brann, det fiksærr sæ sjæl..

          Nå skal "testdummyen" snart se om han finner senga, så får vi heller tidskompe dyna litt mot venstre så snakkas vi i bar'n!
          Hehe, se på gutta som er på party på Våler a... Heldiggriser!! Skulle vært med.. Men det lar vente på seg.. Gleder meg til å få detaljert rapport fra helga!
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment

          Working...
          X