Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytalere 5-15000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høytalere 5-15000

    Jeg har fått hjelp og gode ideer her før med forsterker og spiller, så nå spør jeg også om høytalere

    Jeg har kjøpt Audison LRx4.1k, venter på at dex p99rs skal komme ut...

    Jeg liker varm lyd, ala rørforsterkerlyd. Skal monteres i en mazda 323 1,5f, kun lyd foran, så det blir vel en diskant + en mellomtone/bass. Sub får komme senere.


    Jeg har foreløbig kikket på 3 høytalere:

    1) Audison thesis 1.5 violi og 6.5 sax
    2)JBL 660GTi Component system
    3)Polk Audio Signature SR6500


    Noen som har gode ideer? Kom gjerne med tilbud.

  • #2
    Hvis du synes Thesis blir litt i overkant prismessig, kan jeg sterkt anbefale disse:

    Hertz MLK 165 2-veis 6,5" komponent høyttalersett 150 WRMS (Par)
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1122

    Kjøper du en mille sub eller en hx 300 får du kjempelyd i bilen din

    Comment


    • #3
      Thesis er nok moro saker det! Brax 2-veis system koster 15 lapper, man har jo Focal da, Seas har man, Ground Zero, Morel... JA er endel å ta av da.

      Pioneer ODR, men det blir nok litt for dyrt igjen.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Brax høres absolutt veldig spennende ut! Focal kan jo være morsomt!
        Men hvis man skal begynne å leke litt så kan jo Morel Supremo Piccolo diskanten være veldig interessant sammen med en Seas 8" som midbass.. Og en interessant mellomtone.. F.eks. Morel Hybrid Ovation 4". Tåler mye juling og har interessant potensiale i lyden.. Et annet valg av midbass kunne jo vært Focal sin No.7 - men det er nok kanskje mer optimalt med Seas sin 8". Men Piccoloen spiller jaggu nice ass...
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Til en slik sum kan du jo velge og vrake blant det aller beste. Spørsmålet er vel bare om du har kompetanse til å utnytte potensialet i slike komponenter. Ikke frekt ment, det skal bare mye kompetanse til å tyne alt ut av såpass bra greier. Kan hende du faktisk vil få et bedre resultat ved å velge billigere saker som er enklere å ha med å gjøre.

          Ca 9000,- penger kjøper deg et 2-veis Scan-Speak Illuminator-oppsett for eksempel...




          Noe som fremdeles er meget bra, men kanskje enklere å ha med å gjøre filtermessig;



          LCY 130 bånddiskanter og Morel EW638 ; ca. 7500,-.


          Mitt eget valg om jeg hadde hatt 15K til rådighet:
          - RAAL 140-15D; ~9000,-
          - Audiotechnology C-quenze 18G; ~4900,-


          Comment


          • #6
            Snadder !
            Scan speak er iallfall supre saker !
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • #7
              Absolutt. Men som jeg nevnte; det nytter lite å ha verdens beste ingredienser foran seg om man ikke kan lage noe annet enn lapskaus med dem. Det blir kanskje en grisegod lapskaus, men man har ikke en sjanse i havet til å komme i Michelin-guden...

              EDIT: på første forsøk mener jeg altså. Men alle kan bli bedre, og med slike elementer trenger man ikke akkurat bytte dem ut med det første... Disse kan du ha til du blir gammal og guru!
              Last edited by epifant; 13-07-2009, 01:40.

              Comment


              • #8
                Jeg stemmer for grisegod lapskaus!!
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Det er derfor jeg spør her om råd.
                  Jeg har ikke intensjoner om å bruke ørten timer på å kjøpe og bytte , kjøpe og bytte.
                  Jeg vil kjøpe noe som er over middels og som spiller bra sammen. Vil få en proff til å intallere, og så vil jeg slappe av og høre musikk

                  Har ingenn intensjoner om å tune og tune i det uendelige. Men har tenkt å ta utstyret med til neste bil, så litt tuningsmuligheter er jo et must.

                  Comment


                  • #10
                    Kjapt innspill, har ikke tid til å utdype så veldig: Med dette nivået på komponentene holder det ikke å svinse avgårde til nærmeste Bilradiospesialisten. Ærlig talt tviler jeg strengt tatt på at de engang har hørt om noen av produsentene...

                    Og knip heller av 5K på budsjettet og bruk dem på en drittflink installatør (har forøvrig null peiling på hvem som er flinke og ikke i Bergen). Sluttresultatet kommer til å bli enormt mye bedre enn om du gjør motsatt.

                    Comment


                    • #11
                      Årh, slutt å link RAAL Epi, sugla en stund på hva dem/han produserer
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by epifant View Post
                        Kjapt innspill, har ikke tid til å utdype så veldig: Med dette nivået på komponentene holder det ikke å svinse avgårde til nærmeste Bilradiospesialisten. Ærlig talt tviler jeg strengt tatt på at de engang har hørt om noen av produsentene...

                        Og knip heller av 5K på budsjettet og bruk dem på en drittflink installatør (har forøvrig null peiling på hvem som er flinke og ikke i Bergen). Sluttresultatet kommer til å bli enormt mye bedre enn om du gjør motsatt.
                        Joda, de er ikke så dumme, hadde tilogmed masser av pokaler fra konkuranser, og skryter av at de har dommere i bilstereo, så jeg tror de kan bittelitt iallefall

                        http://www.bilradiospes.no/

                        De anbefalte forøvrig Focal Utopia Be N.6 Active, noen som har erfaring med den?

                        Den skulle jeg få for 10 000 , da man kan kjøre delefilter i spilleren.

                        Ville koste ca 2-4 000 for montering.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by flaago View Post
                          Joda, de er ikke så dumme, hadde tilogmed masser av pokaler fra konkuranser, og skryter av at de har dommere i bilstereo, så jeg tror de kan bittelitt iallefall

                          http://www.bilradiospes.no/

                          De anbefalte forøvrig Focal Utopia Be N.6 Active, noen som har erfaring med den?

                          Den skulle jeg få for 10 000 , da man kan kjøre delefilter i spilleren.

                          Ville koste ca 2-4 000 for montering.
                          Hmm... dB-drag dommere da eller? Er vel ingen aktive EMMA-dommer fra de som jeg vet om (siden jeg er lyddommer i EMMA selv mener jeg!)

                          Spørs lissom litt hvor de pokalene stammer fra da
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Jeg aner iallefall ikke !

                            Men tilbake til tema... ville du gått for focal settet eller audison thesis?

                            Tror det koker ned til disse, da jeg ikke helt kan overskue så mye mere en to konkrete forslag

                            Comment


                            • #15
                              Du får ta sommerferien i Tønsberg, så kan du få hørt på Thesis i bil.

                              Thesis settet er på lager, om du skulle velge det
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X