Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe bass i morgen, forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe bass i morgen, forslag?

    Foreløpig vurderer jeg Rockford Fosgate Stage 2 dobbel 12". Har hørt Rockford går for å være av det bedre, og skal ikke benekte at jeg også vurderer litt ut ifra designet og kvalitetsfølelse, og der er denne suben overlegen.

    Vurderer altså primært Rockford eller Kenwood. Budsjettet er ca 5000.

    Hvis du har noe annet å anbefale, vær snil og si ifra Skal jo seff spille så bra som mulig, hører på all mulig musikk egentlig (har hørt Rockford Fosgate er best om du skal kunne høre på flere typer musikk), men spesielt mye hip hop med tung bass.

    Forsterker skal jeg kjøpe etter hvert (har kikket på noen Rockford/Kenwood), og i begynnelsen skal jeg bruke en DLS CA12 monoblokk jeg har.

  • #2
    Åh, det er så mye på markedet der ute som er mere kvalitet enn RF, etter min mening iallfall
    Er det en ferdig kasse du tenker på da?
    kasse med elementer eller kun elementer og bygge egen?
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

    Comment


    • #3
      Ville vel utvidet horisonten min litt om du har hørt at RF er best, da det finnes så utrolig mye som jeg tør påstå er bedre.

      Enkelt og greit: Det finnes alternativer!
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Ok, fortell meg om disse bedre alternativene hehe... men må ikke se jalla ut, er mye jeg har sett på i butikker som oser harry råner, med LED lys inni etc.

        Hadde tenkt å kjøpe helt ferdig kasse ja, gjerne spesiallagd for elementene

        Comment


        • #5
          Hvis du er ute etter en bass som er svært bra til både penlyd og trykk, da kan du ta en titt på denne:

          http://www.b2audio.no/Images/AC12%20wb.jpg

          http://b2-audio.com/images/3.jpg

          http://b2-audio.com/images/AC%2012%20spec%20sheet.pdf

          Denne bassen funker svært bra i kabinetter fra f.eks Bassworks.
          Last edited by B2 Audio; 13-07-2009, 20:01.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Hertz HX 300, Hertz SX 300D eller Fusion PP-SW120 er alternativer som spiller pent og gir bra trøkk.

            Hvor holder du til?
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Vil helst bare kjøpe ferdig spesiallagd kasse

              Bor i Kongsberg

              Comment


              • #8
                Originally posted by Crouwn View Post
                Foreløpig vurderer jeg Rockford Fosgate Stage 2 dobbel 12". Har hørt Rockford går for å være av det bedre, og skal ikke benekte at jeg også vurderer litt ut ifra designet og kvalitetsfølelse, og der er denne suben overlegen.

                klarer ikke dy meg..hehe

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7196

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Crouwn View Post
                  Vil helst bare kjøpe ferdig spesiallagd kasse

                  Bor i Kongsberg
                  Da er det ikke lange turen ned til Tønsberg, så kan du få sett og hørt på flere alternativer fra Pioneer, Kenwood, Hertz og Fusion
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Hva er adressa til butikken?

                    Men hva går for å være "best" nå da? Leser at RF har "tapt seg", hvor seriøst det er vet jeg ikke men bare lurer

                    Comment


                    • #11
                      Spør du meg er det ikke en fasit på hva som er best, folk har så sinnsykt forskjellige meninger der at du aldri vil få ett klart svar..

                      Comment


                      • #12
                        Halfdan Willihelmsens Alle 52, 3117 Tønsberg. Tlf 333 17 200. Åpent fra 10-17 man-fre og 10-14 lør
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg vil anbefale 2stk 12" 3000w fra pioneer.. men det er noe JEG liker, det er sikkert folk som er totalt uenig.
                          *dieselboost* - mynä power

                          *mtx*

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crouwn View Post

                            Men hva går for å være "best" nå da? Leser at RF har "tapt seg", hvor seriøst det er vet jeg ikke men bare lurer
                            Kassa er det viktigste uansett.
                            I 99% av tilfellene der folk synes bassen er dårlig, står kassa for det dårlige resultatet.
                            Det som skiller basselementer fra hverandre er hvor stor kasse de trenger for å låte bra.
                            Og som et resultat av det igjen er forskjellen på følsomhet og rekkevidde i bassen store på forskjellige elementer.

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Hør på Dag, han vet hva han snakker om. Spiller liten rolle om du har verdens beste subb om du har feil kasse. Men lykke til med sub kjøpet!
                              Mvh Werner Harstad

                              Comment

                              Working...
                              X