Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor stor sikring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Bassoflove View Post
    Jeg skjønner hva dere mener,men jeg forstår ikke hvorfor skyte spurv med kanon....
    La oss si at jeg har "bruk for" 40A i strømforbruk i bagasjerommet....så går jeg da ikke hen å bryter 200A sikring i motor-rommet bare fordi jeg brukte 50kv2 kabel...
    Blir den "flaskehalsen" så avgjørende mtp spenningstap når en bruker F.eks 60A sikring(50kv2) istede for til ex 150A....?
    Nå er det snakk om maksverdier på sikringene, og ikke det du MÅ sikre med.
    Din 50kv strømkabel kan fint sikres med 80A også uten problem
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      OK, jeg bare MÅ kommentere her...

      Sikringner er PÅBUDT, ikke pga din forsterker eller ditt batteri, men pga BRANNFARE.

      Jo tynnere ledning/kabel, jo varmere blir den ved en viss strøm igjennom den. (lyspære anyone?)

      Derfor er det PÅBUDT med en MAKS størrelse på sikring til en viss kabeltykkelse, dette for å unngå varmgang.
      Størrelsene på dette kan du google eller wikipedia eller whatever. Bruker du alt for stor sikring, så kan forsikringsselskapet komme etter deg ved en evt brann.

      Du må gjerne bruke en MINDRE sikring om du vil, men bruker du for liten, så ryker den når du spiller høyt

      Comment


      • #18
        Originally posted by Typhon View Post
        Nå er det snakk om maksverdier på sikringene, og ikke det du MÅ sikre med.
        Din 50kv strømkabel kan fint sikres med 80A også uten problem
        enig her ja
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

        Comment

        Working...
        X