Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 veis frontsett evnt 2veis + midbass.. tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 veis frontsett evnt 2veis + midbass.. tips?

Hei, ny på forumet her

Skal til å bygge litt stereo i en RS2, og har da noen tanker..

Har ifra før handlet inn en 2x12" kicker L5 "fabrikk kasse", samt en ZX1000.1 + en kondensator..
    Nå er det frontsett/høyttalere som gjelder som neste trinn, samt forsterker til dette.

Det jeg vil ha, er diskant nedfelt i luft dyse hullet oppe på dash, like ved der org 4" høyttalerne ligger pr idag.
    Altså, jeg vil ha 4" mellomtone, og diskant med ytre mål som passer i et 49-50mm hull.
    Jeg ønsker i tilegg og kjøre en midbass på 6,5" i døren. Kommer ikke til å bygge noen flott kasse osv der, så det vil isåfall bli stående i dørens orginale utbygging som stikker 7-8cm ut ifra blekkdøra..

En annen ting som er viktig for meg, er utseende. Jeg vil ikke ha et grønt element med starwars grill utenpå, i døra mi. Det samme gjelder diskant, og eventuelle hattehylle høyttalere (hvis det blir dèt da)

Ser for meg 3 løsninger

1: 4" komponentsett i dash, 6x9 i hattehylle, 4kanals forsterker
    2: 4" komponentsett i dash, 6,5" midbass i dør med no slags delefilter, 4 kanals forsterker
    3: 6,5" 3-veis med 4" mellomtone + diskant i dash, med litt halvstor 2 kanals forsterker...

Hva ville dere gjort, og med hvilke komponenter?

Ser for meg 2-3k i frontsett/høyttalere, og 2-4k i forsterker til dette.. brukt for den saks skyld, om pris og tilstand er rett.

Lyd går foran DB, men begge deler mottas med takk
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

ta nr 3 du blir bedre lyd med 3 veis : )
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

Comment

Originally posted by Runek View Post
      ta nr 3 du blir bedre lyd med 3 veis : )
      Så det i BMW'n til ketil?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

vet ikke hvem du snakker om jeg men : P
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

Comment

vet ikke hvem du snakker om jeg men : P
          7serie BMW med ODR i som vinner det meste?

Den kjører 2veis.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

aha, den ja.

Så koster vel det settet en del?
            SQ Saab 9-3
            Team dynaBel

Comment

aha, den ja.

Så koster vel det settet en del?
              Det gjør det, skulle bare angripe myten om at 3veis alltid er bedre.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

åja, jeg mente da i den prisklassen han siktet til
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

Comment

åja, jeg mente da i den prisklassen han siktet til
                  Fremdeles ikke noe gudegave med 3veis.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

hehe, er ikke det. Men jeg selv mener at 3 veis er bedre enn 2 veis. alle har sin smak og meninger : )
                    SQ Saab 9-3
                    Team dynaBel

Comment

MAGNAT har imponert meg STORT til å være rimelig.. Ta en lytt
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Hertz ESK 163 eller HSK 163. Begge med svært plasseringsvennlige mellomtoner. Låter bra gjør de også
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                          Hertz ESK 163 eller HSK 163. Begge med svært plasseringsvennlige mellomtoner. Låter bra gjør de også
                          Skal jeg være helt ærlig, så vil jeg påstå at et 2-veis sett til samme pris er et bedre alternativ. No offence.

Til trådstarter: Kjør et 2-veis sett foran i bilen. Enklere å få til å spille skikkelig om man ikke er alt for stødig med slikt fra før av. Lykke til
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

et 2-veis 4" kit, gir meg ikke den fyldige lyden jeg ønsker, så det blir uansett for lite da.. må isåfall fylle ut med noen midbasser i dørene, eller noe i hattehylla.. Siden hattehylla som oftest er baki (no shit), så blir jo ikke dette optimalt akkurat..

Hertz zine så jo brukbare ut! Ser focal har to også, 165A3 og 165VR3.. Førstenevnte er jo svært ok priset, og de andre er litt småtungt til budsjettet, men jeg burde kanskje satset på Hertz istedet?

Hertz har jeg aldri testet, mens Focal har jeg hørt på tidligere og blitt rett så imponert..
                            02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                            01` Seat leon R 4x4 turbo
                            Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

Comment

Tror Tony mener et to-veis frontsett hvor midbassen er 6,5"..
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Working...
                              X