Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av bandpasskasse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Runek View Post
    ville ha lagt til litt til og kjøp Hertz HX 300, har hørt mye bra om de...

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=729
    Enig!

Kjøper man skikkelig utstyr er det noe man kan ta med seg videre når man bytter bil og som man ikke fort går lei av
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
      Enig!

Kjøper man skikkelig utstyr er det noe man kan ta med seg videre når man bytter bil og som man ikke fort går lei av
      Nja, bytter du bil ofte, uten å velge bil etter hva som passer av høyttalere, sitter du plutselig med masse stereo som ikke passer i nåværende bil.

Comment

Eh, dummeste jeg har hørt.

Kjøper man dyrt ustyr, så har det bare med å passe i neste bil, om det blir med vinkelsliper ikke får skjebnen avgjøre
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Nå var det vel snakk om subber? Og subber er vel noe som passer inn i de fleste biler

EDIT: Til Miniboom
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by neptyr View Post
            Eh, dummeste jeg har hørt.

Kjøper man dyrt ustyr, så har det bare med å passe i neste bil, om det blir med vinkelsliper ikke får skjebnen avgjøre
            Skal minne deg på det når du sitter med treveis komponentsett med 8" midbass, og skal modifisere det inn i en splitter ny bil. Hehe.

Satt det litt på spissen, vettu.

Comment

Til trådstarter: Kan du ikke bare modifisere kassa litt, da? Om den er crap fra før, mener jeg...

Dra rørene ut av kassa og opp i hattehylla, og legg noe inni kassa for å erstatte volumet rørene beslagla inni der. Om du hører at det trengs, mener jeg. Kanskje den til og med låter bedre med litt mer volum, ikke lett å si uten å beregne i et program - eller å teste og høre.

JA, båndpasskasser skal være nøyaktig beregnet, men det betyr jo ikke at produsenten ikke har gjort visse kompromisser i designprosessen for å spare plass. Og man taper jo ikke en dritt på å prøve, hvertfall siden budsjettet er begrenset. Kanskje du blir overrasket.

Comment

Modifisering i den retning kan jo gi resultater..

Uansett, så vil jeg råde deg til å saumfare bruktmarkedet som er her på forumet! Man kan finne utrolig mye fint til latterlige priser, bare så det er sagt...
                Alpine 137BTi
                B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Sant nok. Brukt bilstereo er ikke "verdt" stort om dagen.

Comment

Har faktisk den kassa trådstarter har stående i garasjen, er ikke min, en kompis har lagt den igjen her av en eller annen grunn og for å være helt ærlig så er det noe av det værste jeg har hørt av bass! Å begynne å modifisere denne er ikke verdt bryet og elementene som er inni den er helt håpløse. bruk heller pengene på en ny kasse (jeg ville gått for portet) av bra kvalitet og noen gode subber som ble foreslått tidligere her i tråden.
                    Mvh Werner Harstad

Comment

ja, men må ha bandpasskasse, med porter opp hattahylla, fordi det er en e36, og de her så å si helt tette i bagasjer rommet, men eg gidder ikkje å stresse me å modifisere kassa alikavell, ligger heller penger i nye subber, og tid i å lage kassa.. men kor store porter skal eg ha på 2x hertz hx 300 subber? og kan noen lage/finne målene eller en teining til meg?
                      Last edited by iamaad; 23-07-2009, 12:15.

Comment

ingen som vet ?

Comment

søk litt her på forumet så finner du nok svaret. er mangen som har byggd bandpasskasse til hertz elementer her inne.

Comment

Originally posted by iamaad View Post
                            ja, men må ha bandpasskasse, med porter opp hattahylla, fordi det er en e36, og de her så å si helt tette i bagasjer rommet, men eg gidder ikkje å stresse me å modifisere kassa alikavell, ligger heller penger i nye subber, og tid i å lage kassa.. men kor store porter skal eg ha på 2x hertz hx 300 subber? og kan noen lage/finne målene eller en teining til meg?
                            28 + 45 + 28 liter
                            Port i midtkammeret:15cm Aeroport, 30cm lang.
                            Magnetene inn i de lukkede kammerene.

Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

tusen takk!!

Comment

Working...
                              X