Announcement

Collapse
No announcement yet.

Musikkfansen velger CD fremfor Mp3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Man er så gammel som man føler seg, og du viser jo tydelig at det ikke er grenser for hvor ung man kan bli!

    Huff...

    Du kan ha så bra tunet anlegg du bare vil. Verdens beste om så. Hjelper lite det om man f. eks. hører på 56kbps mp3 fil. Da vil det bli dårlig uansett.

    Var det som var poenget til matador om jeg forstår riktig. Virker som om du mener at MP3 faktisk er like bra som CD.

    Men det vet jeg du ikke mener, så da er det jo tydelig at du egentlig bare ønsker å diskutere og kverulere
    Hvor pokker har jeg sagt det, jeg sier at en bil med feil tidskorrigering gjør mer med lyden enn mp3.. og mp3 finnes da for pokker i opp til 320kbps. Jeg sa til og med fra 192 og opp... Om du skal legge inn drømmetall så for all del bare fortsett. Ingen som sier bilen min er best, men skal love deg at mp3 høres nok bedre ut i astran enn en bil uten tidskorrigering eller en bil med feil tidskorrigering.. les innlegget til joakim.. og PRØV å forstå litt.
    Da når faktisk langt under 1% av bilstereobilene i norge kjører med riktig tidskorrigering så ser jeg ikke vitsen med at man må ha cd for å opplelve de store opplevelsene.. Det låter platt, udynamisk og rett å slett kjedelig uansett kilde.

    At du tror jeg sier dette for å kverulere er jo egentlig bare et bevis på din inkompetens på dette området.

    Selvfølgelig låter en cd bedre enn mp3, men det finnes større problemer i de fleste biler som faktisk gjør dette problemet til en bagatell. OG JA JEG KJØRER KUN MED CD PR DAGS DATO, men en ipod skal inn da dette låter mer enn bra nok for meg når bilen min er i bevegelse som den stortsett er når jeg sitter i den.

    Hvis du mener jeg er så ung som jeg føler meg fordi jeg kommenterer på noe som intereserer meg så burde vel du trekke inn tunga litt, du kommenterer jo på alt du har peil på og alt du ikke har peil på og jeg med fler anser faktisk deg som en forum spammer so HUFF right back at ya
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #32
      I en bil der det er så mye veistøy, eksosstøy, elektronisk støy osv.
      Jeg hører ikke forskjell på mp3 eller cd i en bil.

      Sitter jeg meg på rommet med mine dynabel exact og parasond forsterker, kan jeg på en god dag, vaskemaskina ikke står på, høre forskjell...

      Selv om jeg hører at venstre signalkabel har dårligere loddepungt enn høyre... (mobb mobb)
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Erik André View Post
        da regner jeg med du tar utfordringen.. vi lar en upartisk dommer dømme bilene våres.. Jeg stiller med mp3 og du med cd, vi bedømmes ikke på plassering og fokus.. up for it?
        hehe... amatør... skal du sammenligne noe "forkjell" så må det sammenlignes over samme anlegg da erik... da min bil eller din bil kan være feil justert i forhold til hverandre... det blir som å sammenligne mit hjemme stereo anlegg mot ditt hjemme anlegg.

        altså erik: jeg lytter til mp3 selv om jeg kan høre forkjell, men "nytter" det jeg hører selv med de manglene men lytter helst til ukomprimert filer til enhver anledning. Hva skal du overvise meg om egentlig? mener å huske at du skrev et sted: dritter i hva andre sier så lenge jeg hører det jeg hører... hehehe....

        siden teman begynner å bli mer interesant så kommer det frem noe som er i de aller fleste anlegg, oig det er det faktum at støyen når man kjører bilen overdøver ganske mye av den gode lyden -self da blir det vanskelig å skilne forkjell, selv synes jeg også at når jeg kjører så blir ikke lyden like god eller like dårlig som da jeg står helt stille -sånt er lyd i bilen for de fleste. men self man velger selv hva man skal streve etter da tros alt å få bedre og mest riktig lyd er det vi ønsker å oppnå ved å bruke tid og penger på denne hobby -altså HOBBY da mange av oss har andre intereser ellers...
        Last edited by matador; 25-07-2009, 11:00.
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #34
          Originally posted by matador View Post
          hehe... amatør... skal du sammenligne noe "forkjell" så må det sammenlignes over samme anlegg da erik... da min bil eller din bil kan være feil justert i forhold til hverandre... det blir som å sammenligne mit hjemme stereo anlegg mot ditt hjemme anlegg.
          Ja, det var hele poenget også, hvis du leser hva jeg skriver så forstår du kanskje det. Det var ikke ment som en test på cd vs mp3, men en test på om bilen din låt bedre på cd enn min på mp3. Etter det du påstår burde jo du ha en kjempefordel!!
          Hvem som er amatør kan vi kanskje prate om etter testen?
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #35
            Originally posted by Erik André View Post
            Ja, det var hele poenget også, hvis du leser hva jeg skriver så forstår du kanskje det. Det var ikke ment som en test på cd vs mp3, men en test på om bilen din låt bedre på cd enn min på mp3. Etter det du påstår burde jo du ha en kjempefordel!!
            Hvem som er amatør kan vi kanskje prate om etter testen?
            okei, nå er jeg med, men hva skal det hjelpe meg i eller hva har det å si for meg ea? jeg kjører ikke bilen din så hva spiller for noe rolle det for meg liksom? det er i min egen bilen jeg lytter til både cd og komprimert musikk om lyden er helt i fase har null betydning for å høre crap lyd fra en komprimert fil, hjemme kan jeg nytte musikk i mer optimale forhold enn i bil og.

            det jeg påpeker er at betydning av fase/ufase har ikke no betydning for dårligere kvalitet på komprimerte filer -ikke hvor bra eller dårlig justert bilen er... når du påstår at med en riktig fase justert bil så vil lyden være mye bedre så tolkes som om ulempene ved komprimering blir altså borte.

            Ellers må du huske at mange lydentusiaster ikke har eller bruker tidskompensering, så jeg kan ikke forlange at alle andre skal ha det jeg har i bilen ellers hjemme for å høre eller nytte det samme som meg liksom...
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #36
              Er nå enig i hva du skriver James, men jeg står enda for det jeg begynte å si.. feiljustert tidskorrigering har mer å si enn mp3 vs cd. Du kan prøve selv.. Lag deg selv pinknoise på en cd.. en fra wav (ukomprimert) og en fra mp3.. sett disse inn i bilen din en etter en.. hører du kjempe forskjell?
              nå kan du prøve å skru litt tidskorrigering.. samme om det blir riktig eller ikke.. men skru et klikk eller 3 og du hører klar forskjell.. ikke på hvor pinknoise står (plassering) men tonalt på pinknoise..
              Jeg er fullstendig klar over at ting som mp3 fjerner ikke er veldig hørbart på pinknoise, men du kan jo selv tenke deg til hvor mye mer feil det blir ved feil justert tidskorrigering når du hører dette.

              Jeg kan anbefalle å la Joakim vise deg dette i sinn bil for en bil med mer riktig tidsfase har ikke jeg hørt. Et klikk på tidskorrigeringen i denne bilen og du hører forskjell.

              Har vel også lest et eller annet sted at du syns en ikke tidskorrigert bil låt bedre enn en bil med tidskorrigering og er det en bil med "dratt senter" så er jeg helt enig. I en bil uten tidskorrigering sitter du litt ute av tidsfase siden du sitter litt nærmere venstre høyttalere enn høyre. Når du drar senter så sitter man mer ute av tidsfase og lyden vil bli mer platt å kjedelig.. men bruker man tidskorrigeringen riktig.. altså så man hører alle høyttalere likt.. skjer ikke dette da retter man faktisk opp den feilen som er ved å sitte nærmere venstre høyttaler. og hører man alle høyttalere likt skjønner du også at ting er mer riktig. Er vel tross alt derfor man sitter like langt unna hjemmehøyttalerne i stua?

              Kanskje derfor fler og flere høyttaler produsenter gjør så du skal høre bass,midbass,mellomtone og diskant likt fra hver høyttaler også.. som pioneer sitt bøyde frontpaneler så det blir lik avstand til alle høyttaler i samme kabinett. og diskanten plassert inn i mellomtonen så lyden skal treffe øret samtidig med mellomtonen. Dette har selvfølgelig noe for seg da det automatisk vil låte mer presist, mer kraft, mer dynamisk og mer riktig enn om det er små forskjeller på når lyden fra vært element treffer øret. Når man er på dette nivået så skjønner jeg også at cd er å foretrekke.

              Det å kalle seg selv lydentusiast krever ingen kunnskap om lyd.. mitt mål som lydentusiast er å stadig ble bedre og lære meg nye ting som gjør lyden bedre.. både i bil og stue. Og selv om jeg er langt fra utlært har jeg da lært meg et par ting på veien.

              Folk må få lov å høre på cd og syntes dette er mye bedre enn mp3, men jeg prøver bare å si at de kan hente ENDA mer på lyden med å faktisk gjøre noe riktig med justeringer i bilen sinn.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #37
                Originally posted by Erik André View Post
                Hvor pokker har jeg sagt det, jeg sier at en bil med feil tidskorrigering gjør mer med lyden enn mp3.. og mp3 finnes da for pokker i opp til 320kbps. Jeg sa til og med fra 192 og opp... Om du skal legge inn drømmetall så for all del bare fortsett. Ingen som sier bilen min er best, men skal love deg at mp3 høres nok bedre ut i astran enn en bil uten tidskorrigering eller en bil med feil tidskorrigering.. les innlegget til joakim.. og PRØV å forstå litt.
                Da når faktisk langt under 1% av bilstereobilene i norge kjører med riktig tidskorrigering så ser jeg ikke vitsen med at man må ha cd for å opplelve de store opplevelsene.. Det låter platt, udynamisk og rett å slett kjedelig uansett kilde.

                At du tror jeg sier dette for å kverulere er jo egentlig bare et bevis på din inkompetens på dette området.

                Selvfølgelig låter en cd bedre enn mp3, men det finnes større problemer i de fleste biler som faktisk gjør dette problemet til en bagatell. OG JA JEG KJØRER KUN MED CD PR DAGS DATO, men en ipod skal inn da dette låter mer enn bra nok for meg når bilen min er i bevegelse som den stortsett er når jeg sitter i den.

                Hvis du mener jeg er så ung som jeg føler meg fordi jeg kommenterer på noe som intereserer meg så burde vel du trekke inn tunga litt, du kommenterer jo på alt du har peil på og alt du ikke har peil på og jeg med fler anser faktisk deg som en forum spammer so HUFF right back at ya
                Hehehe...

                Og jeg med 90% av brukerne på dette forumet ser på deg som en som slenger dritt stadig vekk og ikke orker å diskutere med deg pga den syke lysten din på å alltid kjøre over folk i diskusjoner og vinne, som om det var en kamp, istedenfor en givende og moro diskusjon.

                Så det blir ikke annet enn dumt å fortsette å diskutere med deg ang. dette
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #38
                  Folk må da få lov å ha forskjellige meninger her. Ja E.A kan være krass i kommentaren men han har som regel hold i det han sier å kan veldig ofte gode begrunne hvorfor han mener akkurat det han gjør noe mange andre her sliter med Alt i alt synes jeg nå E.A er en hyggelig person jeg da...
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Hehehe...

                    Og jeg med 90% av brukerne på dette forumet ser på deg som en som slenger dritt stadig vekk og ikke orker å diskutere med deg pga den syke lysten din på å alltid kjøre over folk i diskusjoner og vinne, som om det var en kamp, istedenfor en givende og moro diskusjon.

                    Så det blir ikke annet enn dumt å fortsette å diskutere med deg ang. dette
                    Når forumbrukere som tror en ting for høre noe annet enn de har trodd og begynner å diskutere på hårtynne grunnlag så kan nok jeg virke litt krass ja. Jeg mener ikke å skrive på dette forumet for å kjøre over folk, men når jeg vet en ting så sier jeg i fra for at dere kan ta lærdom av dette. Desverre er det noen på dette forumet som har synsninger om ting de ikke har peil på som i steden for å få noen ideer og prøver disse ut må svare med svar de absolutt burde hold kjeft om så skal jeg få sånne kommentarer.

                    Jeg blir ikke annet enn oppgitt over forumbrukere som bunner ut i å ikke være annet enn tastatur ryttere som leser til seg informasjon på forum for så å spy det ut igjen uten å ha prøvd dritten ut. Når jeg sier noe på dette forumet er det testet og prøvd ut. lurer på hvor mange andre som kan si det samme om seg selv.

                    Matador eller James er vel en som har prøvd litt opp mellom og jeg og han elsker å diskutere på forum og i virkeligheten. vi er nok ikke bestevenner i virkeligheten, men jeg har det i hvertfall moro i James sitt selskap og jeg tror nok han trives med en diskusjon med meg.. via forum eller face to face.

                    Men når en (unnskyld utrykket) drittunge som ikke har prøvd noe selv, men har browset alt som er av bilstereo artikler på nettet tror alt han leser og spyr det ut her blir jeg passe irritert og ja jeg kan nok komme med noen kommentarer jeg kanskje burde holdt for meg selv.. men det er nå meg.

                    Eneste grunnen til at dette tema er dumt å diskutere med meg er fordi jeg vet hva jeg prater om og der kommer nok du til kort i dette tilfelle. Dette er diskutert frem og tilbake med Joakim og meg og prøvd ut av Joakim og meg i flere biler på flere sett høyttalere og vi vet hva vi hører.. begge to, men du må få lov å mene akuratt hva du vil og vi skal ikke tvinge på deg mer lærdom som du helt klart ikke vil tro på uansett.

                    Hvis noen spør om et DD element her på forumet som du selger og jeg har lest om en som har testet dette elementet ikke var fornøyd.. så skriver jeg at elementet er dritt.. det viser seg at fyren som testet dette elementet hadde det i en kasse på 5liter og la oss si elementet skulle ha minst 50liter.. med andre ord så snakker jeg om ting jeg ikke har peil på.. syns du det hadde vært greit med sånne bunnløse ytringer?

                    Så nei jeg er ikke her for å kjøre over noen, men for å gi i hvertfall noen av postene på dette forumet litt tyngde. At jeg har fått tilnavnet forumpøbel er av egen interesse.. jeg som spurte admin om å få det og fikk det da de faktisk har litt humor disse adminsa på dette forumet

                    Da dette er så jævlig off topic vi kan komme har jeg valgt å sende deg dette i pm også da faren for sletting er tilstede.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                      Hehehe...

                      Og jeg med 90% av brukerne på dette forumet ser på deg som en som slenger dritt stadig vekk og ikke orker å diskutere med deg pga den syke lysten din på å alltid kjøre over folk i diskusjoner og vinne, som om det var en kamp, istedenfor en givende og moro diskusjon.

                      Så det blir ikke annet enn dumt å fortsette å diskutere med deg ang. dette
                      Deg om det! Glad jeg er blant de 10%

                      Aldri sett han slenge dritt, har derimot sett han snakke fra levra med grunnlag for det og saklighet..
                      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                        Hehehe...

                        Og jeg med 90% av brukerne på dette forumet ser på deg som en som slenger dritt stadig vekk og ikke orker å diskutere med deg pga den syke lysten din på å alltid kjøre over folk i diskusjoner og vinne, som om det var en kamp, istedenfor en givende og moro diskusjon.

                        Så det blir ikke annet enn dumt å fortsette å diskutere med deg ang. dette
                        Her tror jeg virkelig du bør sjekke dine fakta bedre før du spyr ut slike grunnløse påstander!
                        Terje Lie
                        99 53 66 00
                        terje_lie@yahoo.no

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Erik André View Post
                          Jeg kan anbefalle å la Joakim vise deg dette i sinn bil for en bil med mer riktig tidsfase har ikke jeg hørt. Et klikk på tidskorrigeringen i denne bilen og du hører forskjell.
                          jada, skal en tur ved anledning, bare at det er dette med tid

                          Matador eller James er vel en som har prøvd litt opp mellom og jeg og han elsker å diskutere på forum og i virkeligheten. vi er nok ikke bestevenner i virkeligheten, men jeg har det i hvertfall moro i James sitt selskap og jeg tror nok han trives med en diskusjon med meg.. via forum eller face to face.
                          hehe... ja, vi har faktisk diskutert en del og fremdeles er vi kammarater men det er viktig å være litt tålerant og ta ting med et smil -siden vi er opptatt at det samme interese.
                          Last edited by matador; 27-07-2009, 09:25.
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by matador View Post
                            (...) men det er viktig å være litt tålerant og ta ting med et smil -siden vi er opptatt at det samme interese.
                            Veldig sant, men tror nok det er fort gjort at man gir inntrykk av å ikke ha en hyggelig tone på nettet - selv om man faktisk tar det meste med et smil. :P

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Miniboom View Post
                              Veldig sant, men tror nok det er fort gjort at man gir inntrykk av å ikke ha en hyggelig tone på nettet - selv om man faktisk tar det meste med et smil. :P
                              Yess. Det er ikke rart det oppstår missforståelser over nett. Vi mister jo både tonefall, kroppsspråk og utrykk.
                              VW Corrado - Prosjekt bil
                              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                              I´m BANKRUPT - A G60 owner

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Oekern View Post
                                Yess. Det er ikke rart det oppstår missforståelser over nett. Vi mister jo både tonefall, kroppsspråk og utrykk.
                                Derfor nettdating ofte ikke funker

                                Comment

                                Working...
                                X