Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken subber passer best? :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvilken subber passer best? :D

Hei
    jeg har en golf 3 som jeg har fikset annlegg i. nå har jeg bare en sub på 300w. den er helt brukbar, men jeg har lyst til å oppgradere.
    har et lite spørsmål..

jeg har kjøpt en Vanpire 4x300w forsterker:
    http://www.netthandelen.no/visProduk...02497&StuntID=

jeg fant en sub på nettet som jeg likte godt, er det mulig å bruke to slike på forsterkeren?
    http://www.streetdesign.no/?id=42372

Noen andre forslag til gode subber?

Takk
    Fredrik
    Last edited by FR33DY; 25-07-2009, 03:59.

- Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

At du liker bassen bør gå på litt mer enn at du likte hvordan den ser ut. Og forsterkeren du har kjøpt er ikke særlig godt egnet til å drive noen bass. Du får sikkert lyd i det, men bra blir det ikke.

Å handle billig er sjelden særlig besparende. Er man nybegynner, så er det alltid greit å spørre ekspertisen før man handler
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
      At du liker bassen bør gå på litt mer enn at du likte hvordan den ser ut. Og forsterkeren du har kjøpt er ikke særlig godt egnet til å drive noen bass. Du får sikkert lyd i det, men bra blir det ikke.

Å handle billig er sjelden særlig besparende. Er man nybegynner, så er det alltid greit å spørre ekspertisen før man handler
      åh, det var litt kjipt å høre ;s

hva ville det eventuelt kostet for en god forsterker og god sub?
      vil denne forsterkeren funke bra nok til høyttalere i sidene og bak?

Comment

Får ikke lenken til å virke, men sier meg enig med installbay når det gjelder forsterkeren.
        Likevel trenger det ikke å koste mer eller så mye mer for å få en sub som låter bra.

En av de rimeligere seriene fra Hertz kunne være noe, vil du ha en bass som klarer å håndtere mer effekt og som kan brukes til både penlyd og trykk, da vil jeg anbefale deg AC12.

http://www.b2audio.no/www.b2-audio.com/images/3.jpg

Veil pris på denne er 2.349 Nok.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
          Får ikke lenken til å virke, men sier meg enig med installbay når det gjelder forsterkeren.
          Likevel trenger det ikke å koste mer eller så mye mer for å få en sub som låter bra.

En av de rimeligere seriene fra Hertz kunne være noe, vil du ha en bass som klarer å håndtere mer effekt og som kan brukes til både penlyd og trykk, da vil jeg anbefale deg AC12.

http://www.b2audio.no/www.b2-audio.com/images/3.jpg

Veil pris på denne er 2.349 Nok.
          ok

her er den rette linken, btw

men forsterker til å drive denne, hva vil da være best?
          Last edited by FR33DY; 25-07-2009, 19:46.

Comment

Det som er best koster nok antagelig 100 ganger det lommeboken din inneholder

Så hvis du forteller hvilken prisklasse du tenker på er det lettere å gi et svar på hva som er best/meget godt til ditt bruk
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by FR33DY View Post
              ok

her er den rette linken, btw

men forsterker til å drive denne, hva vil da være best?
              Max utgangseffekt 4x300W
              • RMS utgangseffekt 4x60W (4 Ohm)

den forsterkern passer nok best til å drive noen høytalere..X)
              Last edited by HLS; 27-07-2009, 11:26.
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
                Max utgangseffekt 4x300W
                • RMS utgangseffekt 4x60W (4 Ohm)

den forsterkern passer nok best til å drive et frontsett eller noen høytalere..
                Hva er forskjellen på frontsett og høyttalere? Just curious...
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  Hva er forskjellen på frontsett og høyttalere? Just curious...
                  frontsett er frontsett
                  høytalere er 6x9,4",5",6" OSv
                  x) skjønner aldri hvorfor dere legger dere oppi små ting
                  Mvh
                  Rune Kvaal

Comment

Er da litt lurt at alle bruker samme begrep på forskjellige ting, ellers blir det fort misforståelser.
                    Den forsterkeren er laget for å drive høyttalere, så det du sa hørtes kanskje litt rart ut Basselementer er høyttalere, det samme er diskanter, mellomtoner, midbasser og frontsett og hva du enn kaller det.
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

frontsett er frontsett
                      høytalere er 6x9,4",5",6" OSv
                      x) skjønner aldri hvorfor dere legger dere oppi små ting
                      Frontsett ER høyttalere, så slutt å forvirr andre folk!

Hvem er "vi" forresten? Når folk som dere (siden vi er inne på å gruppere ut folk her nå) kommer med ting som ikke henger på greip så kan man ikke stille spørsmålstegn ved det en gang? Er det bedre å la slike ting passere ukritisk?

Om du velger å kalle et komponentsett for frontsett, og coax o.l. for høyttalere så får det være din sak.

Sorry om jeg virker grinete på ting, men må få lov til å reagere når det dukker opp piss.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                        Frontsett ER høyttalere, så slutt å forvirr andre folk!

Hvem er "vi" forresten? Når folk som dere (siden vi er inne på å gruppere ut folk her nå) kommer med ting som ikke henger på greip så kan man ikke stille spørsmålstegn ved det en gang? Er det bedre å la slike ting passere ukritisk?

Om du velger å kalle et komponentsett for frontsett, og coax o.l. for høyttalere så får det være din sak.

Sorry om jeg virker grinete på ting, men må få lov til å reagere når det dukker opp piss?.
                        okok, sry for at jeg bruker dette forumet

"vi" er ALLE på forumet, samma hvilken tråd jeg leser så er det noen som begynner å diskutere ting.. som nå

så jeg som er Amatør prøver å svare trådbruker.. så blir det feil.. så lager Proffespm runde osv,

MEN SElvfølgeli så kunne jeg vært mer Spesefik .. med hva jeg mente men høytalere

men la gå. NOK off-Topic for denne gang.. heller lage en krangle/diskuterings tråd.. om forskjellige utrykk/ord.. så vi alle bruker samme ord så det blir rett
                        Last edited by HLS; 27-07-2009, 12:05.
                        Mvh
                        Rune Kvaal

Comment

så er det noen som begynner å diskutere ting..
                          No offence... Men har du lagt merke til at du er på et forum?

An Internet forum, or message board, is an online discussion site.
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

okok, sry for at jeg bruker dette forumet

"vi" er ALLE på forumet, samma hvilken tråd jeg leser så er det noen som begynner å diskutere ting.. som nå
                            Jeg trodde ærligtalt et forum var et diskusjons fora! Mao gjør vi noe rett her!

så jeg som er Amatør prøver å svare trådbruker.. så blir det feil.. så lager Proffespm runde osv,

MEN SElvfølgeli så kunne jeg vært mer Spesefik .. men hva jeg mente
                            Er nok ingen på dette forumet som for betalt for å svare og er dermed heller ikke proff forumbruker, vi er alle amatører.
                            men la gå. NOK off-Topic for denne gang.. heller lage en krangle/diskuterings tråd.. om forskjellige utrykk/ord.. så vi alle bruker samme ord så det blir rett
                            Sikkert en god idé, men minnes sånt har vært prøvd.

Syns faktisk utrykket "bassere" blir slått alt for hardt ned på. Ja korrekt omtale ville vært subwoofer, basselement. Men skulle likt å se en fyr bak en disk hugge hodet av noen for å bruke feil ordvalg om jeg skulle handlet meg et basselement og valgte å kalle det bassær.

Måten ting ble sagt på her kan kanskje ha vært litt krass og jeg burde vite, er tross alt kjent for å være krass. Men hvor hårsåre skal vi være da, kan vi ikke bare si ok da lærte jeg noe i dag også.. ikke ta sånn piss som dette som et personangrep, var ikke ment som det! påstanden din virket bare helt på jordet for oss som tenker på høyttaler som et fellesbetegnelse for frontsett, coax og bassære
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
                              Det som er best koster nok antagelig 100 ganger det lommeboken din inneholder

Så hvis du forteller hvilken prisklasse du tenker på er det lettere å gi et svar på hva som er best/meget godt til ditt bruk
                              hehe ja sant det

veell jeg tenkte på noe slikt som max 4-5k til sammen... så det blir ikke noen skikkeli voldsomme greier, men ja

Comment

Working...
                              X