Announcement

Collapse
No announcement yet.

demping av dørsider i min volvo 940..hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • demping av dørsider i min volvo 940..hjelp!

    nå skal jeg dempe dørsidene på min volvo 940, altså dørpanelene.

    har lest litt rundt og blir egentlig litt forvirret. jeg er ute etter å prøve å forsterke disse da dem er laget av papp?? og veldig myke.
    så hva skal jeg bruke?

    på installbay står det at jeg skal bruke bitoplast i kombinasjon med Vibroplast M1 eller Bimast Bomb og Splen

    men kan noen her inne si konkret hvem jeg burde velge?

    altså ett produkt som stiver opp og demper skjøre/pinglete dørpaneler...



    etter å ha fått litt hjelp på vei med demping osv(er jeg som er treg å ikke har fått lagt ut bilder enda) så har jeg fått koblet opp frontsettet. men nå har jeg da klart å få dynamostøy.

    utsyret er
    pioneer deh-p88rs
    audison lrx 2.4 til frontsett
    audison lrx 2.9 til sub
    connection bt2 signalkabler x 3 som er lagt på andre siden av bilen hvor det gikk minst strømkabler

    jeg mener selv jordingen er meget god til begge forsterkere, slipt bort lakk osv og boltet godt fast i karosseriet

    hva kan være grunnen. er det jordingen på spillern som er for dårlig?
    Last edited by Marius__; 28-07-2009, 00:38.

  • #2
    Ikke stiv opp selve dørpanelet, det er dørbladet og inni døra du vil dempe

    Elementet regner jeg med du skrur rett i dørbladet, og ikke i pappsaken?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Originally posted by neptyr View Post
      Ikke stiv opp selve dørpanelet, det er dørbladet og inni døra du vil dempe

      Elementet regner jeg med du skrur rett i dørbladet, og ikke i pappsaken?
      nei elementet er festet i dørpanelet. og 15 tommeltotter som jeg har så klarer jeg ikke "lage" noe slik at jeg får festet dette i dørbladet.
      ikke greit med gammel bil

      Comment


      • #4
        Kan du ta noen bilder, så man ser åssen ting er satt sammen?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Kan du ta noen bilder, så man ser åssen ting er satt sammen?
          det skal jeg få gjort etter middag....

          Comment


          • #6
            støyproblemer les første innlegg

            Comment


            • #7
              Har du skrudd forsterkerne fast i seteryggen eller andre steder i karosseri hvor skruene kan få kontakt med chassis?

              Hvis du har gjort det kan det hende du får dobbeljording, da forsterkerne også jordes av chassis gjennom skruene og da vil man kunne oppleve dynamostøy. Skjedde meg en gang, bare å legge en gummiring over og under skruefestene på forsterker slik at dem kun får jord fra strømkabel

              EDIT: Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt å prøve ut og se
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                dobbeljording?:P

                jeg lærer stadig nye ord og uttrykk

                jeg har også montert amper i seterygg der de har hadt kontakt med jord uten at det har hadt noen ting å si for støy.

                hvis det har kommet plutselig kan det være spilleren som sender ut noe, jeg hadde selv en spiller som sendte ut vannvittig med støy, men det var forrige eier som hadde knerta den.
                løste seg med å jorde signalkablene .
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DDaudio.no View Post
                  Har du skrudd forsterkerne fast i seteryggen eller andre steder i karosseri hvor skruene kan få kontakt med chassis?

                  Hvis du har gjort det kan det hende du får dobbeljording, da forsterkerne også jordes av chassis gjennom skruene og da vil man kunne oppleve dynamostøy. Skjedde meg en gang, bare å legge en gummiring over og under skruefestene på forsterker slik at dem kun får jord fra strømkabel

                  EDIT: Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt å prøve ut og se
                  ikke skrudd i seterygg eller noe.
                  har skrudd dem i mdf plate som igjen er skrudd i karosseriet da jeg har lært at forsterkere skal ikke skrus direkte i bilens karosseri

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                    dobbeljording?:P

                    jeg lærer stadig nye ord og uttrykk

                    jeg har også montert amper i seterygg der de har hadt kontakt med jord uten at det har hadt noen ting å si for støy.

                    hvis det har kommet plutselig kan det være spilleren som sender ut noe, jeg hadde selv en spiller som sendte ut vannvittig med støy, men det var forrige eier som hadde knerta den.
                    løste seg med å jorde signalkablene .
                    når du sier jorde signalkablene?? hva mener du da?

                    Comment


                    • #11
                      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7580

                      Comment

                      Working...
                      X