Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til 2stk P3D412 element

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til 2stk P3D412 element

    bare til å stenge
    Last edited by Anders5316; 05-08-2009, 03:27. Reason: Endret spm.

  • #2
    du får ikke kobla i 1ohm..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Okei :P Men iallefall den nederste på teikninga her:


      Eller forresten, er det den nederste som er best? Kan godt gå for den øverste også ;D

      Comment


      • #4
        du får kobla forsterkeren ned i 1ohm hvis det er 2x4ohm pr sub
        bilstereo pensjonist!

        golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

        Comment


        • #5
          P3D412 er 2X4 / 4+4 ohm

          Er det best med den nederste koblinga eller? Å forsterkeren, er det bare til å bruke den T500-1BD eller? Den andre er jo for 2000W i 1 ohm, og elementa er jo 1000W maks pr. stk..

          Men har ikkje så god peiling eg :P

          Comment


          • #6
            2 stk P3D4 får du koblet i 1 ohm totalt, ja... Verre om det var P3D2.

            Nederste koblingsskjema er riktig i såfall.

            Kjøp så stor forsterker du vil ta deg råd til. Så har du litt å gå på + noe å ta av om du vil utvide senere.

            Comment


            • #7
              Så du ville gått for denne mr. Miniboom? http://www.rockfordfosgate.com/produ...&item_id=95253

              Ser det er ein på forumet som har ein til salgs

              Comment


              • #8
                Og forresten, den som følger med i pakken er jo for 500W rms, som elementa er, men det er jo 2, men det skal vel funke fint? Eller MÅ det være ein som tar 1000W rms heller?

                Comment


                • #9
                  Spørs hva slags kasse du har dem i... med en liten lukket kasse må de kanskje ha 500W hver for å spille høyt, men i en stor portet kasse, kan det hende de ikke trenger halvparten engang. Og både kassen, bilen og din personlige oppfatning har jo mye å si for om hvorvidt du vil oppleve det som "høyt" i noen av tilfellene.

                  Jeg har pleid å bruke større forsterker enn strengt tatt nødvendig, fordi da har jeg større valgfrihet og mulighet for utvidelse senere. Det vil fungere med begge forsterkerne du har valgt, så det er jo bare å vurdere selv. Vil du ha muligheten til å spille virkelig høyt, vil jeg si den lille blir for liten. En monoblokk som leverer under 1000W tror jeg ikke jeg hadde kjøpt, faktisk. Skal jeg bare ha "litt"/"nok" bass, kjøper jeg bare en forsterker med flere kanaler (5-6). Skal jeg ha masse bass, blir 500W for lite i de fleste tilfeller.

                  Comment

                  Working...
                  X