Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kantlister på basskasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kantlister på basskasse?

    Noen her som har noen forslag til hva jeg kan bruke som kantlister for å skjule/holde sammen sømmene på trekket til basskassa?


    Bilder av basskassa følger under, beklager rotet rundt.. Skal rydde og få kabler og diverse på plass seinere, hehe.



  • #2
    biltema? ljudia?

    Comment


    • #3
      Hvis du trekker det sånn at du går rundt hjørnene med trekket så trenger du ikke kantlister, med mindre du har masse løst rall slengende i bagasjen som skraper opp kassa di da...
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by r3mark View Post
        Hvis du trekker det sånn at du går rundt hjørnene med trekket så trenger du ikke kantlister, med mindre du har masse løst rall slengende i bagasjen som skraper opp kassa di da...
        Tenkte på den løsninga litt for seint, men tanken har helt fra starten av vært å få på kantlister for en pen finish. Gjerne noen kantlister av aluminium ell no sånt. Tenkte jeg skulle få litt annerledes utseende på den enn de fleste har, samtidig som det ikke blir stygt, så tips tas imot med åpne armer

        Comment


        • #5
          ville jo vertfall ha trukket kassen i samme farge eller tilnærma det som er originalt i bagasjerommet

          Comment


          • #6
            Originally posted by kimmen View Post
            ville jo vertfall ha trukket kassen i samme farge eller tilnærma det som er originalt i bagasjerommet
            tenkte samme tanken en stund selv, men syns det er tøffere med to farger samtidig som det var vanskelig å få tak i billig stoff i samme farge
            trakk om gulvplata der også til svart fordi det gamle grå var blitt flekkete og stygt, så nå er det to forskjellige farger hele veien..


            snakka med en kamerat, og kanskje jeg kan få kappa og bøyd til blanke 2mm stålplater som kantlister. evnt. om jeg lakkerer disse i samme farge som basselementene har i kanten rundt.
            evnt. om dere har noen andre tips?

            plan for kasser til 6x9"

            noen tips? hvordan kappe i pleksiglass?
            Last edited by Staind; 12-08-2009, 02:16.

            Comment


            • #7
              Går fint å kutte plexi med stikksag, men det lukter slett ikke sunt. ^^

              Comment


              • #8
                Originally posted by Miniboom View Post
                Går fint å kutte plexi med stikksag, men det lukter slett ikke sunt. ^^
                Anbefaler heller ikke å kutte i plexi med vinkelkutter

                Var en kamerat som skjærte ut vinduet i Caddy'n sin med vinkelsliper, ble lite pent og luktet dritt.
                1993 BMW 318is coupe

                Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                Comment


                • #9
                  Ok, hører at flere anbefaler å bruke stikksag eller baufil.

                  I og med at pleksiglasset jeg har er tynt, må jeg ha en gammal sponplate eller liknende under.
                  Unngå å bruke noen form for makt, for da vil pleksiglasset lett splintre.
                  Det er også VIKTIG å rense bladet på stikksaga for plastrester når pleksiglasset smelter fast i det.

                  For å feste 6x9" høyttalerene slike jeg har planlagt må jeg bruke gummi imellom både høyttaler og skruer.

                  Takker for tips som har kommet. Og hvis noen ønsker, så kan det jo også hjelpe andre nybegynnere som meg at det kommer flere tips her

                  Comment

                  Working...
                  X