Announcement

Collapse
No announcement yet.

2-veis komponentsett som spiller heavy-metal osv GODT?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Miniboom View Post

    Etter min mening, må vel den ultimate onanikombinasjonen for 2-veis metalnytelse, være Hertz midbass og Morel diskant.
    boomy dyp-midbass, svak øvre midbass og ullpledd over diskanten mao..
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #32
      Takk for gode tips! Skal se om jeg får tatt med meg ei god metallplate og høre litt rundt! Eventuelt stole på dere!

      Erik Andre: Flott at du engasjerer deg i diskusjonen her, men når Miniboom bevisst skriver "Etter min mening" før han nevner noe, så syntes jeg det er passelig dumt å kverulere på det. Det virker som du tror du har fasitsvaret på alles ører, men jeg håper virkelig dette ikke er tilfelle. Vær så snill, og tenk litt før du poster.

      Hører du mye på metall og slikt forresten? Og jeg syntes du skal komme med forslag på hva som er den perfekte høyttaler for meg, istedet å kverulere på det alle sier her.

      Ser frem til å høre fra deg!
      Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

      Brenden Consulting:
      - Lager websider

      Comment


      • #33
        yawn... at noen vil ha tilslørt lyd for være deres greie.. og hvis hver sinn mening bør ha noe å si så bør du jo gjøre som du har blitt bedt om.. hvem vet vel vilken farge du vil ha på lyden.. gå ut å lytt.. Og trengte du et forum for å finne ut av det så syns jeg faktisk synd på deg..

        Jeg snakker ikke om egen mening, jeg snakker om tonal riktighet, finnes mange merker som spiller riktig og noen produkter som er rimlig hypa her inne som IKKE gjør det.. og dette er ikke noe focal hype at all, finnes mange elementer der ute som gjør en bedre jobb enn nevnte hertz ræl

        Håper du finner din farge og håper din farge er tonalt riktig.. når elementer spiller udynamisk som klikk klakk og folk syns det er såå bra så klarte jeg ikke holde meg lenger.. så unnskyld til deg storhet...

        Heavy hender det jeg hører på ja, hvis jeg finner noe som faktisk spiller musikk.. når stortrommer høres ut som strortromme når han slår i normalt tempo på den og går over til å være "liten" tamtromme når han skal spille fort på dem mister jeg lysta å høre mer.. hvordan merke du har er like uviktig som hvordan genser du har på deg når du hører på.. spiller anlegget ditt tonalt riktig så spiller det faktisk bra uansett merke.. HVIS høyttaleren er i stand til å klinge ut og spille åpent samtidig som det finnes dynamikk i det..
        En skarptromme skal si smack og ikke psssh også i heavy, er en grunn til at tommeslagern har denne tromma...
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #34
          @Erik Andre: Ja? Så hva er den perfekte combo for meg? Det er jo det vi alle venter på å høre nå.

          Og: Du bør også tåle at noen setter ned foten, uten at du skal begynne å sippe og rakke ned på dem av den grunn.
          Last edited by AnaXyd; 13-08-2009, 22:21.
          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

          Brenden Consulting:
          - Lager websider

          Comment


          • #35
            som sagt.. gå å hør sjæææl

            var det foten du satt ned.. og rakke ned på... på hva da hertz? det spiller jo søppel i de (sikkert) 20 bilene jeg har hørt og jeg har prøvd å justere et par sett og funnet de totalt døde... om folk liker dette så hver vennlig å kjøp dritten, men jeg må da for faen få lov å si hva jeg mener jeg også.. mange her som raker ned på rockford fossgate og jeg har hørt rf biler som spiller skjorta av hertz.. i emma biler Og RF selger ikke stasjet sitt som high end og alle sq entusiasters våte drøm...
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #36
              Originally posted by Erik André View Post
              som sagt.. gå å hør sjæææl

              var det foten du satt ned.. og rakke ned på... på hva da hertz? det spiller jo søppel i de (sikkert) 20 bilene jeg har hørt og jeg har prøvd å justere et par sett og funnet de totalt døde... om folk liker dette så hver vennlig å kjøp dritten, men jeg må da for faen få lov å si hva jeg mener jeg også.. mange her som raker ned på rockford fossgate og jeg har hørt rf biler som spiller skjorta av hertz.. i emma biler Og RF selger ikke stasjet sitt som high end og alle sq entusiasters våte drøm...
              Okay, da prøver jeg en annen vri: Om du skulle ha anbefalt en combo til meg, hva ville det ha vært? Altså noe som har en riktig tone.
              Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

              Brenden Consulting:
              - Lager websider

              Comment


              • #37
                jeg hadde valgt

                http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17041

                mer enn dobbel så dyrt som du hadde tenkt deg, men spør du meg så er det verd det...

                Har du ikke kroner til det så er sikkert ikke dette så ille heller
                http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17122
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                Comment


                • #38
                  Ground Zero? Er dette like bra som Focal da?
                  Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                  Brenden Consulting:
                  - Lager websider

                  Comment


                  • #39
                    Kan hende han mener i den prisklassen du er i.

                    Se om du finner en butikk som har begge merker, å gjør opp din egen mening
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #40
                      Høre på litt forskjellig..

                      Originally posted by AnaXyd View Post
                      Ground Zero? Er dette like bra som Focal da?
                      Hvis du tar en tur innom, kan du få høre Forskjellen på Hertz, focal, pioneer, og JL audio, av en eller annen grunn har aldrig noen kunde gått ut herifra med et Hertz composett.
                      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                      Comment


                      • #41
                        Ah, skjønner.. Det ene GZ settet så jo bra ut mtp prisen også! Synd det er sånne dårlige terminaler på dem men, bør funke det og!

                        Hvor holder du til da Audio-art? Har liksom fått for meg at Hertz er jævlig bra jeg da, men tydeligvis så er dette feil inntrykk..
                        Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                        Brenden Consulting:
                        - Lager websider

                        Comment


                        • #42
                          ketil (audio-art) Holder til i Haslevangen 47 0579 Oslo. Når du kommer dit kjører du på baksiden av bygget så holder han til i kjelleren der
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Erik André View Post
                            boomy dyp-midbass, svak øvre midbass og ullpledd over diskanten mao..
                            Er ikke svak øvre midbass i min bil, syns jeg... men har jo treveis, sikkert forskjeller der. Derimot har jeg en voldsom (>6dB) peak/resonans i 180-200hz-området som sannsynligvis skyldes at jeg har montert midbassene bak originale dørtrekk - altså står de litt "inne" i dørtrekket, og det blir en slags tunnel før lyden kommer ut. Det hjalp ikke så mye å dempe dørtrekket, men å dempe på EQ'en hjalp veldig... Med de ulemper det medfører, ettersom jeg ikke kan velge en spesifikk frekvens og kun dempe den... De fleste HiFi-entusiaster ville nok gjort installasjonen hardcore kun med tanke på lyd, og de ville også valgt andre høyttalere. Men de hører vel neppe på min musikk heller... I denne bilen vil jeg beholde original look, og resonansen er ikke hørbar på majoriteten av musikken jeg hører på. Alt i alt, så rocker høyttalerne, og det er også det jeg krever av dem.

                            Når jeg hører på metal og hardrock er "ullpledd" definitivt bedre enn "strikkepinner", derfor er Morel-diskanten min favoritt... Hehe.

                            Grunnen til at ingen går ut fra Audio Art med Hertz-høyttalere, kan vel være at de verken blir markedsført hardt av Ketil, eller låter bra i et demorack helt uten videre? Bare en tanke.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Miniboom View Post
                              Er ikke svak øvre midbass i min bil, syns jeg... men har jo treveis, sikkert forskjeller der. Derimot har jeg en voldsom (>6dB) peak/resonans i 180-200hz-området som sannsynligvis skyldes at jeg har montert midbassene bak originale dørtrekk - altså står de litt "inne" i dørtrekket, og det blir en slags tunnel før lyden kommer ut. Det hjalp ikke så mye å dempe dørtrekket, men å dempe på EQ'en hjalp veldig... Med de ulemper det medfører, ettersom jeg ikke kan velge en spesifikk frekvens og kun dempe den... De fleste HiFi-entusiaster ville nok gjort installasjonen hardcore kun med tanke på lyd, og de ville også valgt andre høyttalere. Men de hører vel neppe på min musikk heller... I denne bilen vil jeg beholde original look, og resonansen er ikke hørbar på majoriteten av musikken jeg hører på. Alt i alt, så rocker høyttalerne, og det er også det jeg krever av dem.

                              Når jeg hører på metal og hardrock er "ullpledd" definitivt bedre enn "strikkepinner", derfor er Morel-diskanten min favoritt... Hehe.
                              sier bare igjen og igjen.. du snakker om egne preferanser, jeg snakker om tonal riktighet.. du må få ha den smaken du vil ha... peak i bilen din har nok IKKE noe med "tunnel" effekt å gjøre, men bilens størrelse å gjøre.. gud vet hvor noen har fått denne tunnel effekten i fra.. ler
                              morel sinn diskant er absolutt ikke noe dårlig diskant, men demper du focal diskanten på delefilteret låter ikke den helle strikkepinner.. lurer på hva som må til med en annen installasjon.. mellomtone nærmere diskant med morel.. skal du booste diskant da eller? ødlegge alt av dynamikk?
                              Grunnen til at ingen går ut fra Audio Art med Hertz-høyttalere, kan vel være at de verken blir markedsført hardt av Ketil, eller låter bra i et demorack helt uten videre? Bare en tanke.
                              Eller kanskje majoriteten av kundene hans setter pris på god lyd.. det demoracket til ketil retferdiggjør vel ingen høyttalere, men spiller fort bedre enn de fleste installasjoner som går på norske veier
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment


                              • #45
                                Er det bare meg som er sjokkert over at en profilert EMMA dommer sitter å raljerer på denne måten?
                                Og for å toppe hele greia kommer sjefen sjøl å snakker nedsettende om et merke.
                                Hurra for mangfoldet!

                                Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                                Comment

                                Working...
                                X