Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5" med trøkk i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6,5" med trøkk i

    Heisann...

    På utkikk etter 6.5" som jeg kan smukke rett inn i bilen bak, som også har endel trøkk. Ser enkelte utenlandske forhandlere selger 6.5" subwoofer'e. Hva tror dere kunne passet ?

  • #2
    Prisklasse? Hva skal du drive dette med? Er det uendelig med monteringsplass bakover?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Prisklasse? Hva skal du drive dette med? Er det uendelig med monteringsplass bakover?
      Hei

      Tenkte i utgangspunktet drive dette med spilleren. En Alpine CDA-9847R spiller. Hvorvidt dette går eller ikke vet jeg lite om. Det er ganske god monteringsplass, nøyaktige mål har jeg ikke nå men det kan jeg evt sjekke.

      Comment


      • #4
        skal du ha noe med trøkk så ville jeg gått for en amp i tilegg, utrolig hvor mye mer trøkk jeg fikk med en amp vs å drive fronten med spilleren.
        VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

        Comment


        • #5
          Originally posted by langgard View Post
          skal du ha noe med trøkk så ville jeg gått for en amp i tilegg, utrolig hvor mye mer trøkk jeg fikk med en amp vs å drive fronten med spilleren.
          Hmm.. Egentlig klar over dette, men så mye styr med trekking av kabler ect ect. Og da kunne jeg også like godt hatt en basskasse eller hva? Dette er fiskebilen min, en Mitshubishi Space Wagon varebil.

          Comment


          • #6
            Spørs hvor mye futt du får ut av et råere element ved å kun bruke innebygde forsterkern i spilleren.

            Men, alpine har en boks det kanskje kan være verdt å ta en titt på:
            http://underground.alpine-usa.com/pulse/63
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Den så intressan ut.. Men hvis jeg nå skulle kjøre på med høytallere rett i. Uten amplifier. Og det trenger ikke vær det råeste av det råe, hva ville folket godt for? Vil i utgangspunktet holde lav pris på dette, og bare få litt mer trøkk enn det er nå

              Comment


              • #8
                Hva har du nå da?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Orginal høytallerene sitter der nå: 6.5"

                  De veier som papp, så neppe særlig kvalitet i det hele tatt. Skal en harrytur over grensa om ikke lenge. Kansje jeg skal se litt der om jeg finner noe på BRL

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har både 2 stk Earthquake SWS6 (S4) og 2 stk Elemental Designs 7Kv.2 (D2) liggende. Begge deler er formidable 6,5" subwoofere.

                    Felles for begge typene er at de er relativt tungdrevne om man skal ha noe særlig nytte av dem, noe som er naturlig med tanke på at de må slå ganske langt med de små membranene sine for å gi skikkelig bass.

                    Når du ikke skal ha forsterker, kan du vel finne noen greie 6,5" midbasser og hive dem inn baki. Virker ikke som om verken øredøvende bass eller lydkvalitet står i høysetet, og da er det jo lettvint om du bare vil ha litt mer bass enn du har i dag. Finn et billig, brukt 6,5" komponentsett, putt diskantene på hylla, problem løst...

                    Comment


                    • #11
                      Ja du har kansje rett i den... Men for nyskjerrighetens skyld: Hva hadde du evt tenkt deg for Elemental Designs 7Kv.2 (D2) parret?

                      Comment


                      • #12
                        Ikke til salgs.

                        Du kan kjøpe nye fra eD selv. De sender til Norge, men tar blodpris for frakta. :P

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har så utrolig lyst til å prøve eD høytalere!
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            Jeg og... hehe. Nå har jeg hatt 19Ov.2 liggende i to år, tror jeg. På tide å få dem inn. 7Kv.2'ene har jeg hørt i lukket kasse. Spilte bedre enn RE10'en min i lukket kasse - men koster jo mer også, da...

                            Comment

                            Working...
                            X