Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm til bf8501?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm til bf8501?

    Kanskje et litt rart spørsmål,men hvor mye batteri bør jeg ha tilgjengelig for å ikke ødelegge bf8501 med 4 stk ts-w3001d4?

    Har nå standardbatteri forran, og oddysey pc1500 bak.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

  • #2
    Det kommer vel ann på hvor langt ned du laster den.Er en kraftig monoblokk som krever mye strøm.Jeg ville flyttet pc 1500 batteriet foran og kjøpt minst et odyssey pc2150 s bak.Oppgrader alle kabler i motorrom.Om du måler spenning ved maks pådrag,så ser du om du har nok strøm.

    Comment


    • #3
      Som Vinje sier, kommer litt ann på hvor lavt du laster den. Du har vel to muligheterm 0,5 og 2 ohm. Ved 0,5 ville jeg kjøpt to store batterier til å ha baki for å være sikker og 2 ohm så holder det lenge med et stort et bak i tillegg. Har kjørt 4 omtrent like forsterkere på kun to NSB90 og det var rimelig på grensa.. måtte følge heftig med på spenninga
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Jeg har 6 stykk odyssey PC 1200, men jeg har 2 BF 8501. Har ikke spilt med de monoblokkene ennå, men var i allefall det som ble anbefalt for det oppsettet.
        Last edited by berniebp87; 14-08-2009, 17:02.
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Pass på spenningen ja

          Gjør som Jonas sier. BF8501 har vel ikke "underspenningsvern" eller andre vern for den saks skyld, etter det jeg har fått med meg?

          Syntes jeg leste dette i en tråd, og dette var fordi, at dem som først kjøper så store forsterkere som bf8501 gjerne bør ha litt peiling, og at det da ikke er nødvendig med så mange forskjellige sikkerhetssaker.

          Test spenningen med det du har nå, og går det under f.eks. 11 volt, oppgraderer du til ett nytt batteri, så måler du spenningen igjen. Så finner du fort ut av hva du trenger av strøm.

          Regner ikke med du kommer til å kjøre den forsterkeren fullt ut veldig ofte, da du sannsynligvis vil bli døv ganske fort da hehe
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Originally posted by DDaudio.no View Post
            Pass på spenningen ja

            Gjør som Jonas sier. BF8501 har vel ikke "underspenningsvern" eller andre vern for den saks skyld, etter det jeg har fått med meg?

            ingen vern?!:P rart den har protection-indikering da du leser mye rart du hvis en amp av denne typen ikke har noen vern så kan det faktisk føre til brann hviss rette uhell er ute.
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øivind Sandvik View Post
              ingen vern?!:P rart den har protection-indikering da du leser mye rart du hvis en amp av denne typen ikke har noen vern så kan det faktisk føre til brann hviss rette uhell er ute.
              Okei!

              Prøvde å finne fram den tråden det ble sagt dette i, for å underbygge det jeg sa. Men var ikke lett å lese gjennom så mange tråder hehe.

              Husker bare at det ble sagt at det ikke var forskjellige overspennings/underspenningsvern etc. på den.

              Men kortslutningssikker er den helt sikkert. Er vel veldig få som ikke er det
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment

              Working...
              X