Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til å drive 4stk ts-w3001d4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dibbern View Post
    Blir den ikke litt liten?
    Pris isåfall?
    Liten og liten. Den skal i alle fall yte 1.8 kw rms med liten forvrenging og har bra kontroll over elementene som den tilfører watt til.

    Er jo ikke så mye mindre enn hva HP1D forsterkeren yter, men kan utifra personlige erfaringer si at HP1D ikke er et dårlig valg heller (avhenging av pris)

    B2 Mono har en veil.pris på 5499 Nok. (Disse kan samtidig linkes for å oppnå den dobbelte effekten).
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #17
      Originally posted by B2 Audio View Post
      Liten og liten. Den skal i alle fall yte 1.8 kw rms med liten forvrenging og har bra kontroll over elementene som den tilfører watt til.

      Er jo ikke så mye mindre enn hva HP1D forsterkeren yter, men kan utifra personlige erfaringer si at HP1D ikke er et dårlig valg heller (avhenging av pris)

      B2 Mono har en veil.pris på 5499 Nok. (Disse kan samtidig linkes for å oppnå den dobbelte effekten).
      Joda, Men iogmed at jeg har en RF som yter omtrent det samme i dag, og ikke syns det er nok, så blir det vel litt lite..?

      Bør jeg ikke ha 3-4000wrms for å få skikkelig futt da? Hver subb er jo på 1000rms..Jeg vil vel ikke tilføre hver subb mer enn rundt 500rms da, om jeg går for en B2?

      Spør fordi jeg ikke har snøring! :P
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #18
        Det finnes flere måter å måle effekt på. Visse oppgir effekt med opptil 10% forvregning og høy spenning.
        Da er det ikke uvanlig at en ser at forsterkere yter 30-40% mer. At lyden da ikke er noe å anbefale er noe annet.

        Vi foretrekker å kunne stå inne for effektoppgivelsene våre og med fokus på vanlig bruk.
        Likevel er det også viktig å se på forsterkerens oppbygging. Finnes ganske mange rimelige forsterkere som har 3kw på papiret, men som kommer til kort mot dyrere forsterkere med en del mindre effekt som har bedre komponenter.

        Ganske sikker på at du ikke blir skuffet hvis valget ditt blir en Mono og 500 wrms pr element er ikke feil det heller. Sats heller på å få kassen så bra som mulig.

        Ellers har vi en demobrukt 5kw som vi kan finne en pris på.
        Last edited by B2 Audio; 17-08-2009, 14:07.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          5kw høres jo ikke dumt ut. Men, da er jeg vel nødt til å ha ihverfall ett batteri til, i tillegg til standardbatteri forran, og Odyssey pc1500 bak. Hva slags pris kan du gi meg på den da?
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

          Comment


          • #20
            Hei Andreas, sender deg en pm
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #21
              Av nysgjerrighet, du har ikke vurdert å bytte ut subwooferne isteden, om 1800W RMS ikke er nok til å gjøre deg fornøyd med trøkket? Har du montert dem i campingvogna som henger etter bilen, eller? :P

              Comment


              • #22
                Originally posted by Miniboom View Post
                Av nysgjerrighet, du har ikke vurdert å bytte ut subwooferne isteden, om 1800W RMS ikke er nok til å gjøre deg fornøyd med trøkket? Har du montert dem i campingvogna som henger etter bilen, eller? :P
                Hehe. Har hverken campingvogn eller hengerfeste. Sier det seg ikke selv at subbene ikke får gjennomgå skikkelig med kun 1800wrms?
                Andreas Dibbern
                Ford Fiesta
                Takk til B2Audio
                B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                Comment

                Working...
                X