Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående Aeroport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående Aeroport

    Holder på og bygge en kasse nå, så lurer jeg på hvor mye klaring det bør være mellom enden på aeroporten og bakveggen i kassa?

    Det er 2 stk 4" porter.

    Hvis jeg skal ha den tuningen jeg ønsker blir det bare 5cm klaring mellom port og bakvegg.

  • #2
    4" port så bør du ha 10cm klaring. men du kan jo lage deg slot port (firkant port) også for å få den tuningen du vil ha.

    Comment


    • #3
      Aha, samme klaring som diameter på røret?

      Comment


      • #4
        det stemmer

        Comment


        • #5
          Ville vel gått for slotport hvis jeg var deg i dette tilfellet

          Den kan du jo bare bygge videre slik at porten følger bakveggen. Om du skjønte det jeg mente
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Går greit med mindre avstand enn en diameter også.. Prøvd begge deler, og var ikke nevneverdig forskjell i lyden... Spilte faktisk veldig høyt i en kasse som hadde portene på toppen, der kassa var akkurat like dyp som en portbredde.

            Eneste er at tuningfrekvensen kan forandre seg noe. Det er ikke verdens undergang...

            Comment


            • #7
              Kan skrive under på det miniboom sier. Har erfart det selv, dette med for korte avstander, det går fint. Men jeg ville nå uansett gjort det skikkelig, spesielt med den subben du skal bruke, Stianuno

              gå for slisseport er mitt råd
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                Greit jeg prøver begge deler og høster egne erfaringer

                Er ikke noe problem og bygge slotport, men jeg liker det ikke utseendemessigt...

                Takk for hjelpen

                Comment

                Working...
                X