Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demontere ramme på Touran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demontere ramme på Touran

    Skal i gang og montere ny 2-din spiller i Touranen. Kjedelig å brekke fester osv, når det er så lett å spørre her. Det jeg lurer på er da hvordan jeg får av det store dekselet som er rundt cd-spiller og klima? Fordi den lille rammen rundt spilleren har jeg sett at det er 4 skruer som må fjernes, men må jo komme til bakom den store rammen
    Eirik Gundersen

  • #2
    Kom igjen da. Jeg sitter med splitter ny spiller å tripper her
    Eirik Gundersen

    Comment


    • #3
      Nevermind. Det løste seg med litt vold.
      Eirik Gundersen

      Comment


      • #4
        Kjekt med mongo kontakt fra bilen forresten. Nå må jeg har tak i iso overgang pga. den svære klumpen.
        Eirik Gundersen

        Comment


        • #5
          Det kunne de sikkert fortalt deg der du kjøpte spilleren. Du må ha en canbus adapter, og ikke en vanlig ISO overgang
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med canbus adapter? Jeg har ikke multifunksjonsratt. Jeg trenger en adapter til iso'en. Om jeg ikke hakker den i biter da? I tillegg trenger jeg en eller annen overgang for radioantenne? (595kr) WTF? Er det ikke mulig å montere stereoanlegg uten sykt med kostnader på overganger lenger? Hvordan fester man forresten spilleren? Må man til med custom fester for å feste 2-din ramma inne i "hullet" i dashen?
            Last edited by Session; 19-08-2009, 21:24.
            Eirik Gundersen

            Comment


            • #7
              uansett hva du gjør ikke klipp å styr med den orginale kontakten!!!

              du finner mest sansynlig ikke noe tenningsstrøm i den kontakten, derfor trenger du et canbus adapter.. slik at spilleren skrur seg av nar du tar ut nøkkelen.

              Comment


              • #8
                Du må ha canbus adapter pga at orginalspilleren har en egen styreenhet / radiomodul...

                Comment


                • #9
                  Du må ha egen monteringsramme til å montere spilleren, du må ha antenneforsterker/overgang og canbus adapter. Trust me, jeg har samme bilen og har byttet mellom flere spillere i den.

                  mulitifunksjon har ikke noe med canbus å gjøre, det er bare noe som henger på alle adapterne, om du vil eller ikke


                  Send en mail til tonsberg at installbay.no om du vil bestille dette. Vi har det meste på lager til Touran, og Lars Ove gir deg sikkert en hyggelig pakkepris på dette.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Okei, will do!
                    Eirik Gundersen

                    Comment


                    • #11
                      Ett siste spørsmål. Skal den lille nye monteringsrammen holde oppe hele 2-din spilleren? Vil ikke det skape for stort moment på den tynne plastikk rammen?
                      Eirik Gundersen

                      Comment


                      • #12
                        det følger vel med en stålramme til spilleren???

                        Comment


                        • #13
                          Ja, det følger med stålramme til spilleren. Spilleren henger i ramma ja. Du kan montere på den gummipluggen bak på spilleren. Da får den støtte også i bakkant. Den følger også med spilleren
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Hmm... kan ikke huske at jeg fikk med en gummiplugg til spilleren.
                            Eirik Gundersen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Session View Post
                              Hmm... kan ikke huske at jeg fikk med en gummiplugg til spilleren.
                              Det kan jeg sikkert slenge med til deg i pakka om du vil ha. Har flere liggende i verkstedet.
                              Men det er ikke så veldig vesentlig.

                              Comment

                              Working...
                              X