Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaringer med bitmast bomb i tak?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har erfaringer med bitmast bomb i tak?

Har problemer med at taket rister mye.Bilen er en omega b stv 1996 mod. Så jeg lurer på om det er noen her som har testet ut bitmast bomb matter i taket?

Vil helst ikke at mattene skal falle i hodet på meg,pga av at limet slipper etterhvert.
    Er ute etter erfaringer fra dere med relativt store anlegg og med ganske høy score på db skalaen.
    Skal ikke brukes til db drag,men kun til å spille høyt på musikk.Så mattene må sitte godt fast over lengre tid.

Deler av de orginale mattene hadde falt ned fra taket.Nå er det vel ikke sikkert limet sitter så alt for godt etter 13år heller.

Planen er et lag bitmast bomb og deretter et lag splen 4 mm.Så skal taktrekket settes på plass.Om noen har prøvd dette og mener det er helt på hue.Kan jeg da legge 2 lag med vibroplast istedet og et lag 4mm splen oppå der?

Jeg hadde 1-2 lag bomb i taket på poloen.. pluss vibroplast og splen.. aldri noe problem det
    www.eirikaspaas.com

Comment

Har ikke testa bomb, men har 4-5 lag vibroplast + 1 lag SPLEN 8mm i taket og det har holdt seg der i over 2 år nå. Det har gjennomgått temperaturer mellom -36 og +30, lydtrykk på 155++ dB og meg som har gått på taket. Så er ingen problem å gjøre det du planlegger
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Det er vel hva man kaller ekstrem demping Sitter å skal bestille matter,men var endel usikker på om de vil sitte skikkelig.

Comment

Da har jeg bestillt bitmast matter og 4 mm splen.Så da satser jeg på at de blir hengende i taket

Comment

Det sitter som søren. Jeg hadde det samme som Eirik
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Flotte greier Da skulle det vel bli greit.

Comment

Hvis du i tillegg til å legge bomb på de store flatene i taket, legger M1 i overlapp på ett par cm og legger ut i kantene, så får du en mye bedre effekt.
                Altså, det er viktig å "koble" de store flatene ut mot kanter som binder hele greia sammen til en stivere konstruksjon.
                Dårlig forklart men... :P

Eksempel:
                Skulle dempe under dobbeltsetet i transporteren min og hadde lite effekt av å dempe de flate sidene, men da jeg la m1 i hjørnene og "bandt" sidene sammen med hverandre ble det knalldødt!
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Ahh,takk for tipset Neida,var ikke dårlig forklart.Skjønte hvordan du tenkte.Dette må jeg prøve ut.Får handle inn litt m1 også

Comment

Kan sikkert fint bruke Bomb til det også
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                      Kan sikkert fint bruke Bomb til det også
                      Nei, for bomb har ett bitumenlag som er stivt, mellom aluminiumsfolien og butylen, som knekker om man bøyer den mye. Ikke er den spesielt lett å bøye mye heller..
                      For å få skikkelig kontakt i skarpe knekker så funker M1 absolutt best!
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Hjelper dette "MYE" mot veistøy og vindsus, eller er dette mest for stereoes del?
                        Har dempa dører,golv, panser og bakluke fra før. Men synes det er for mye "vindsus" når jeg kjører.

Comment

Originally posted by Alfert View Post
                          Hjelper dette "MYE" mot veistøy og vindsus, eller er dette mest for stereoes del?
                          Har dempa dører,golv, panser og bakluke fra før. Men synes det er for mye "vindsus" når jeg kjører.
                          Alt hjelper..
                          M1 er nok i massevis om man ikke skal drive med ekstrem demping.
                          Sammen med splen eller bitoplast dempes både resonansstøy og "vindsus" dersom dette ikke kommer fra vinduer eller døråpningene.

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                            Alt hjelper..
                            Men er det verdt en tusenlapp eller to?

Comment

Originally posted by Alfert View Post
                              Men er det verdt en tusenlapp eller to?
                              .....jess!
                              Men det holder lenge med ett lag M1 og ett lag splen, som vil bli noe billigere enn bomb.

Comment

Working...
                              X