Announcement
Collapse
No announcement yet.
Erfaring med Elemental Design?
Collapse
X
-
Har (og har hørt) to 7Kv.2 (tidligere EU-700, nå e3.6, det er få spesifikasjonsmessige sprik mellom modellene, men har fått nytt utseende), kort sagt er det to 6,5" som spiller penere og omtrent like høyt som en billig 12". Men så koster de jo normalt rundt 500,- stykket også, hehe... Og pluss frakt og mva til Norge, så ender du fort opp på 7-800,- stykket, minst... OBS: e3.6 er nå på salg til 39 dollar pr. stk, noe som hjelper fælt.
Har også to 19Ov.2 liggende (kjøpte dem vel for snart 2 år siden, tror jeg?). Har ikke hørt dem enda, men driver og bygger en vegg til dem i Mini'n nå. Satser på å ha lyd i løpet av et par år - øh - måneder? Byggekvaliteten virker veldig god, de ser bra ut og virker godt sammensatt. Ikke noe jalla over dem i det hele tatt. Membranen er litt mykere enn jeg "liker", men så er den vel noe lettere enn de fleste sammenliknbare 18" også. Gjenstår å se om det fører til hørbar forvrengning ved høyt volum.
Elemental Designs er vel en av få produsenter jeg ikke har hørt noe negativt om (som jeg husker). Prisene er også veldig fornuftige, syns jeg... Problemet er at frakta til Norge er litt dyr, men det kan du løse ved å slå deg sammen med noen andre når du bestiller - og bestille med rimeligste frakt (må spørre spesifikt om det). Å bestille fra den engelske nettbutikken vil faktisk ikke lønne seg, selv om frakta er billigere derfra, koster elementene tilsvarende mer enn i den amerikanske...
Kundebasen er stort sett over snittet interessert i DIY, og det kan synes å være en nærmest religiøs stemning når det blir lansert noe nytt fra eD (noe som skjer ofte)... . Får nyhetsmail hele tiden!
For øvrig har vel eD den mest perverse hjemmekinosubwoofer'n tilgjengelig "over disk" (altså uten å gå over til PA), og den har jo to 19Ov.2-elementer, etter hva jeg husker... ^^
-
En kompis av meg kjøpte en slik 13A sub, men den gamle typen med kevlar. I SQ øyedmed er det den beste subben jeg har hørt, men så har jeg ikke hørt mye bra da. Husker den ble sammenlignet med RE XXX i sin tid, men husker ikke lengre hvem som kom seirende ut.
Nå har subben gått over til broren min, og når han setter på Lil'Wayne etc, så spiller den høyt. Men mystisk nok pent, selv om den er i en kasse som ikke er tunet til den.
Denne subben skulle være 4-5 år gammel, og har tålt voldtekter siden den ble kjøpt. Både for små forsterkere (som kan gjøre størst skade) og store nok har vært brukt.[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Hehe, jeg prøvde for en stund siden, men ingen var mann nok til å kjøpe dem.
Er ikke låst til å bruke dem i Minien enda, så det er jo bare å komme med bud. Den ene er såvidt testet av en bekjent, men det syns ikke på den på noen måte. Har ikke hørt den selv, dessverre. Den andre er ubrukt i esken.
Comment
Comment