Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydforskjell mellom alpine spillere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lydforskjell mellom alpine spillere?

Hei,

Noen som kan svare på dette?

Er det stor lyd forskjell mellom en alpine iva-d105r ( uten 701boksen) og alpine 9886/9887 spiller(e)?

Har hatt 105r spilleren og var ik noe særlig imponert av den
    Last edited by puma; 27-08-2009, 11:09.

Hey, hey. En som har skjønt at Alpine ikke gir god lyd på magisk måte. ^^

Comment

Spillerene du nevner her er ment for helt forskjellige ting, med fokus på 2 forskjellige ting..

Den ene på multimedia, de to andre på lyd..

Men vi har ikke hatt noe problem med å få en 105-106r til å låte bra, kommer jo litt an på utstyret som er koblet til, som f.eks forsterkere, høyttalere osv.. og hvordan det er montert.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
        Spillerene du nevner her er ment for helt forskjellige ting, med fokus på 2 forskjellige ting..

Den ene på multimedia, de to andre på lyd..

Men vi har ikke hatt noe problem med å få en 105-106r til å låte bra, kommer jo litt an på utstyret som er koblet til, som f.eks forsterkere, høyttalere osv.. og hvordan det er montert.
        Takk for en normal og ordentlig svar

Comment

Av å til får man det man spør etter
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Selv gikk jeg fra en Pioneer AV spiller til en Alpine AV spiller og lydsignaturen var jo HELT forskjellig på de to, men hva man foretrekker er jo litt mer opp til hver enkelt å avgjøre.

For min egen del så likte jeg begge spillerene veldig godt på hver sin måte hehe, Alpinen med imprintboks synes jeg ble veldig bra, mens Pioneeren hadde en liten fordel pga at det fulgte med navi, veil pris på de to jeg hadde var vel bortimot lik.

Så hvis du får muligheten burde du fått testa forskjellen mellom den 105r'en og en 9887 f.eks..
            Bare justeringsmessig så blir jo 105 uten ekstrautstyr knust av 9887 hehe..

Så går jo litt på preferanse og prisklasse, det er nok like mye forskjell på en Pioneer AV spiller og en Pioneer 88RS spiller f.eks

Comment

Noe jeg har lurt på.

Kan en AV spiller bli bedre på musikk om du kobler til en av mirakel boksene til fabrikanten ?
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Smekk på en PXA-H701 på den 105'en så vil den nok knuse en 9886 vil jeg tro...
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Litt ironisk... kanskje den beste CD-spillern du får tak i er faktisk en DVD- og multimediaenhet. Alpine F#1 Status heter den. Låter visst ikke dårlig heller, i følge de som har peiling

(Egentlig ikke ment som noe argument noe sted i denne diskusjonen, bare lite artig innspill)
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Defus View Post
                    Noe jeg har lurt på.

Kan en AV spiller bli bedre på musikk om du kobler til en av mirakel boksene til fabrikanten ?
                    Absolutt, jeg har f.eks Imprintboks på en 502, og det er ganske stor forskjell, og selvfølgelig endel mer justeringsmuligheter som gjør at man kan justere lyden bedre.

Comment

Skulle jeg kjøpt en AVspiller så er det ikke for å lage suround i bilen, men heller for å holde baksete passasjerer stille. Kan man aktiv dele med en slik boks?

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                        Litt ironisk... kanskje den beste CD-spillern du får tak i er faktisk en DVD- og multimediaenhet. Alpine F#1 Status heter den. Låter visst ikke dårlig heller, i følge de som har peiling

(Egentlig ikke ment som noe argument noe sted i denne diskusjonen, bare lite artig innspill)
                        Signerer den

Er vel eneste i EMMA SQ sirkuset som kjører med Kicker som frontsett (sorry vis æ tar feil). Er meget fornøyd med kombinasjonen Kicker + F#1 headunit!

Edit: Sorry for offtopic
                        Last edited by Morty00; 27-08-2009, 19:21.
                        Mvh Morten
                        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                        Bad Sound Kills Good Music!

Comment

Originally posted by Defus View Post
                          Skulle jeg kjøpt en AVspiller så er det ikke for å lage suround i bilen, men heller for å holde baksete passasjerer stille. Kan man aktiv dele med en slik boks?
                          En slik boks? Hvilken boks da?
                          Mvh Tony

Comment

*humre*

Det eksisterer masse slike bokser, så i stede for å si navnet på feil, så gir jeg ingen navn i det hele tatt

Men om jeg setter en.. EQ boks, vil den kunne ta seg av aktiv deling også da?

Comment

Hvor langt var egentlig et tau sa du?
                              Mvh Tony

Comment

Working...
                              X