Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken sub bør jeg velge?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilken sub bør jeg velge?

Hei, skal om en måneds tid til å bygge meg anlegg i en audi a4 1.8t og har allerede kjøpt meg en forsterker
    (kicker zx2500.1 - 2640wrms monoblokk i 2ohm). Målet mitt vil bli å ha en sub (subber) som skal pumpe ut mest mulig ren og kraftig(!) bass ut av forsterkeren . Suben(e) skal for det meste spille sanger i techno-og hiphop sjangeren.
    de subbene jeg nå står og lukter på er doble kicker l7 15" ,enkel ground zero nuclear (gznw)15" eller doble alpine type R 15".
    Strøm vil ikke bli noe stort problem da jeg mest sannsynlig kommer til å bytte ut det orginale batteriet med et kinetik hc1400 og derfra igjen koble et hc2000 bak.

er det noen som har noen erfaring med disse elementene eller evt. andre elementer som spiller godt på den forsterkeren jeg har kjøpt inn?

Strømkablene til forsterker og ekstra batteri vurderer jeg 50 mm elis radaflex kabler. Duger de?

Er ganske ny i faget og takker på forhond til alle gode tips og svar fra de mer erfarne
    Mvh
    Asbjørn Aarø
    2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Hvis du skal ha mest mulig trykk ville jeg valgt kicker

Comment

Har du vurdert 1x 18" istedet?
      1989 Volvo 740 GL

Comment

Hvis valget kun står mellom de subbene, da er jeg enig med pip. Ellers kunne du jo ha testa 2 x B2 audio HS15"?
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

Comment

Takker for tips det haller litt mot kickerene faktisk, men de b2 elementene såg råkule ut hva er prisen på et par sånne, da? har også fått tips om å montere to stk DD3515, men det spørs om dem blir for dyre igjen. Ett DD element koster mer enn 2 stk l7 element . Vet at kickerene er innmari råe og trøkker godt på med bass. Men hvordan er de i forhold til lydkvaliteten? Vil samtidig kunne ha ren og god bass samtidig som jeg har massiv bass.
          Tror ikke 18" er så veldig aktuelt. Da blir det helder et par l7 15"ere
          Mvh
          Asbjørn Aarø

Comment

Jeg hadde en 12" l7...

Syntes ikke den låt noe bra nei...

Hadde jeg vert deg, hadde jeg gått for B2 Audio

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
              Jeg hadde en 12" l7...

Syntes ikke den låt noe bra nei...

Hadde jeg vert deg, hadde jeg gått for B2 Audio

jeg har jo hatt 2 stk 15" L7 og jeg synes de spilte J**** bra, så det er nok smak å behag
              han som kjøpte de av meg, kjører nå uten speil pga trykket
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

Comment

Haha, helt rått! Ja, l7 15 er sikkert mest i forhold til pris. Har sykt lyst på et par dd3515 eller 3512, men må nok spare i noen uker til før jeg har råd til de :P noen som har noe erfaring med b2? ser ganske råe ut
                Mvh
                Asbjørn Aarø

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
                  jeg har jo hatt 2 stk 15" L7 og jeg synes de spilte J**** bra, så det er nok smak å behag
                  han som kjøpte de av meg, kjører nå uten speil pga trykket

Var ikke trykket jeg skulle fram til, men lydkvaliteten

Comment

Hei, veil. på HS15" er 3.999 Nok

De bilene som har kjørt konkurranse med de har i alle fall vært fornøyd. Eller bilen var vel ikke fornøyd i og med at a stople, takfester og dørtrekk har løsnet eller gått i stykker.

Du kan lese litt om karen her

http://b2audio.no/Newspage.html

Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com

Comment

Det såg jo ut til å være en fornuftig pris! Er det både lydkvalitet samtidig som de shaker eller er det mer som kicker at det er tung bass og lite "kvalitet"? Synst elementene såg sykt stilige ut!, men blir ikke forsterkeren min nesten for liten for et par slike?
                      Mvh
                      Asbjørn Aarø

Comment

faktisk er det slik at HS15 blir brukt i en del EMMA biler saa lydkvaliteten er det ikke noe gali med.

De elementene liker aa spille dyp bass ogsaa, og nei du trenger ikke verdens stoerste forsterker for aa faa glede av disse bassene. Ser du paa foelsomheten er den forholdsvis bra og da har du allerede vunnet litt der.

Vet at han Paulsberg paa forumet har 2 slike i bilen og er svaert fornoeyd. Bassene i den bilen paa bildet faar ikke extremet mye med effekt. En av vaare "mono" paa hver, men de er ikke gainet opp noe saerlig og ikke har han skrudd noe saerlig heller.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
                          faktisk er det slik at HS15 blir brukt i en del EMMA biler saa lydkvaliteten er det ikke noe gali med.

De elementene liker aa spille dyp bass ogsaa, og nei du trenger ikke verdens stoerste forsterker for aa faa glede av disse bassene. Ser du paa foelsomheten er den forholdsvis bra og da har du allerede vunnet litt der.

Vet at han Paulsberg paa forumet har 2 slike i bilen og er svaert fornoeyd. Bassene i den bilen paa bildet faar ikke extremet mye med effekt. En av vaare "mono" paa hver, men de er ikke gainet opp noe saerlig og ikke har han skrudd noe saerlig heller.
                          Oi. Vurderer jaggu meg å gå for et par HS15, jeg da har vel ikke tilfedigvis en liten filmsnutt? Hvordan bør jeg kable opp disse to for å kunne tilpasse seg best mulig forsterkeren min på 2 ohm? Ser at HS er den beste serien bak HD og etter HS-serien følger AC'ene du får rette meg om jeg tar feil
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø

Comment

HS er serien mellom AC og HD. Det beste fra begge verdener. Skal du sammenligne med andre liknende basser er det veldig lett aa legge til et par tusen.

For aa koble de opp i 2 ohm har vi vaart koblings skjema som du finner paa siden under subwoofere, dvs begge to i serie, deretter paralellt. Slik som paa dette bildet

Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com

Comment

Ok nå skal jeg gå litt i tenkeboksen ser fram til å komme i gang med byggingen
                              Mvh
                              Asbjørn Aarø

Comment

Working...
                              X