Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken sub bør jeg velge?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

HS-serien leveres altså KUN med 2x2ohms spoler? Hadde vært moro å prøvd en HS 15", men jeg hadde foretrukket å ha mulighet til 2ohms kobling.
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Er vel ikke noen flere som tilfeldigvis har en film eller erfaring med b2?
      HS15 ser jo ut som et veldig lovende element, men kunne ha tenkt meg og se det i aksjon før jeg bestemmer meg for noe kjøp.
      Mvh
      Asbjørn Aarø
      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Har ikke funnet noe i direkte sammenheng med HS-serien, men youtube har faktisk litt B2 Audio relatert materiale.

http://www.youtube.com/watch?v=45zYWTPcGM0

og

http://www.youtube.com/watch?v=c-KWwJVDx2Q
        Last edited by Keltern; 31-08-2009, 22:46.
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
          Er vel ikke noen flere som tilfeldigvis har en film eller erfaring med b2?
          HS15 ser jo ut som et veldig lovende element, men kunne ha tenkt meg og se det i aksjon før jeg bestemmer meg for noe kjøp.
          Jeg har litt erfaring med utstyr fra B2.
          Jeg er iallefall kjempefornøyd med det jeg har testet...Både subwoofere og forsterkere

En jeg kjenner litt til, har 2 stk ac 12" i bilen sin...
          Han er veldig fornøyd med både lyden og trykket han fikk med dem.

Som du selv skriver, HS 15" er veldig lovende...
          TEAM RE-LOUD
          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Ja, og det er helder ikke noen dårlig pris prisen på 3999 er jo egentlig ganske overkommelig.
            Mvh
            Asbjørn Aarø

Comment

Originally posted by Keltern View Post
              HS-serien leveres altså KUN med 2x2ohms spoler? Hadde vært moro å prøvd en HS 15", men jeg hadde foretrukket å ha mulighet til 2ohms kobling.
              Koble til én spole og kortslutt den andre da vel? Ingenting som sier at du MÅ bruke begge spolene

Comment

Originally posted by epifant View Post
                Koble til én spole og kortslutt den andre da vel? Ingenting som sier at du MÅ bruke begge spolene
                Da ville jo et mye bedre valg vært et annet element. Kan han kun bruke en spole, vil han få dobbelt (eller kanskje ikke dobbelt så stor, men større) så stor varmgang i den om han skal få like mye ut av elementet som han ville gjort med 2 spoler, og dermed få lite lyd for penga
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Ja, det kommer vel i direkte sammenheng med effekttålighet. Så valger faller jo fort på et annet element slik sett..

Er det noen spesiell grunn til at B² Audio ikke leverer flere muligheter mtp impedans og antall spoler egentlig?

Hadde sett for meg at elementene ble mer allsidige og kanskje enklere for folk å ha med de å gjøre = flere som ville vurdert produktene om det fantes fler valgmuligheter sånn sett?
                  Alpine 137BTi
                  B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Ikke noen som sier at vi ikke leverer i flere impedanser, men for å holde kostnader nede, da vi ikke har tid til å sitte å omkone selv pga vi er en liten organisasjon og samtidig få eventuelle produkter til å passe sammen, har vi valgt ikke å levere HS15 i 2 x 4". Men det skal samtidig sies at de som har prøvd HS15 har fått tilstrekkelig med bass når den er koblet i 1 ohm.

Er det pga. høyere dempingsfaktor på forsterkeren din eller liknende, ja da er det en annen sak.

Likevel kan du få HD12 med dual 1, dual 1.4, dual 2

Ellers er det jo bare å kjøpe 2 x HS15 og få den impedansen som du er interessert i. Kan jo gi deg en god pris på 2 stk.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

Comment

Da vet jeg ikke om b2 hs15 er det beste elementet for meg. Forsterkeren min går stabilt kun ned til 2ohm
                      Mvh
                      Asbjørn Aarø

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
                        Da vet jeg ikke om b2 hs15 er det beste elementet for meg. Forsterkeren min går stabilt kun ned til 2ohm
                        Min er sannsynligvis kapabel ned i 1ohm, men er ikke oppgitt til å være stabil i lavere enn 2ohm. Vet andre som har testet, men tar ikke sjansen selv.. Uansett, 2 ohm er det laveste jeg går.

HD-serien heller vel mer mot konkurranse, gjør de ikke? En ting er at de er å få tak i med dobbel 1ohms spoler, men relativt lav følsomhet gjør de mindre interessante. Kan godt hende jeg er litt trøtt nå, men er det kun 12" det er snakk om på HD-serien?
                        Alpine 137BTi
                        B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

HD serien har faktisk en bra følsomhet til å være et slikt element. Bassen tåler å bli mishandlet, men er ikke lagd kun for bruk i konkurranse. I riktig kasse, som kan være fra 35 liter og oppover vil du få masse med herlig dypbass.

Til ASSA91, Da HS15 har en bra følsomhet i virkeligheten (flere har jo oppgitt basser til å ha langt høyere følsomhet, men som er oppgitt på en annen måte enn hva som er normen) er det ikke noe problem å få lyd i massevis selv med en 4 ohms last.

Hvor mye effekt gir forsterkeren din ved 4 ohm, kan jo være det er mer enn nok, ellers er det jo mulig å få en ekstra HS15 til en bra pris.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com

Comment

åja da så. Har vel ikke en film av hs15 i sving?
                            Mvh
                            Asbjørn Aarø

Comment

så lenge at jeg får tak i noen av de filmene som kunder har lagd kan jeg legge de opp på youtube og sende link til deg. Kan være det tar litt tid er i utlandet for tilfellet.

Skal i alle fall gjøre mitt beste
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com

Comment

Hehe, ok hadde vert tøft å se hva de er gode for
                                Mvh
                                Asbjørn Aarø

Comment

Working...
                                X