Announcement

Collapse
No announcement yet.

6x9 kasse demping?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6x9 kasse demping?

    Hei har lagd noen 6x9 kasser snart ferdig men trenger 2-3 tips

    1: Hva bruker folket for å få tett kassene(silikon?)?
    2: Bør jeg bruke noe demping? eventuelt hva?

    kan legge ut bilder og mål hvis det er interessangt for noen.
    Last edited by raaneren91; 02-09-2009, 20:07.
    Keep it country

  • #2
    1. En nøyaktig sag, trelim og tvinger
    2. Du bør nok ha noe dempemateriale i ja. Akustilux, Rockwool (ikke Glava) eller dynefyll fra Kid/Princess. Prøv deg litt frem med dempinga for å se hva du liker best

    Comment


    • #3
      nøyaktig sag ja det var noe endte med at jeg mått tilkalle min bror som har vært snekkerlærling da platene var skjevere enn jan thomas men nå er kassene snart ferdig trelim ble brukt selfølgelig...
      Keep it country

      Comment


      • #4
        Originally posted by raaneren91 View Post
        endte med at jeg mått tilkalle min bror som har vært snekkerlærling da platene var skjevere enn jan thomas
        hehe, helt konge
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          da mangler jeg bare å skjære ut hull til 6x9'ene... men hvis jeg tenker riktig kan jeg jo ikke skjære hullene 6x9 tommer?
          Keep it country

          Comment


          • #6
            begge kassene...


            bak:
            Keep it country

            Comment


            • #7
              Det skal vel være hull som er 6" i bredden og 9" i lengden(evt. motsatt), altså et ovalt hull
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #8
                ok takker for svar...
                Keep it country

                Comment


                • #9
                  da gjenstår bare å finne ut hvilket elementer jeg skal ha i kassene... 1000-2000kr
                  Keep it country

                  Comment


                  • #10
                    Vent med å kutte hull til du får elementene! Som oftest følger det med en hullmal som du kan kutte etter. Kutter du på måfå kan du ende opp med et hull som er like stort som elementet. Kjedelig når elementet ramler rett inn i kassa. Jeg gjorde nettopp det selv for mange år siden. La elementet på kassa, tegna rundt, sagde ut og slapp elementet... rett nedi kassa. Følte meg bra dum da ja

                    Comment


                    • #11
                      hehe:P ja da tror jeg at jeg venter
                      Keep it country

                      Comment

                      Working...
                      X